printlogo


کد خبر: 246479تاریخ: 1400/12/11 00:00
اخبار

آمادگی هلال‌احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان حمله به اوکراین
رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی در دیدار رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای کمک به آسیب‌دیدگان حمله روسیه به اوکراین خبر داد. پیرحسین کولیوند در جریان سفر به کشور مصر برای حضور در اجلاس اقدامات بشردوستانه منطقه منا، عصر روز دوشنبه در شهر قاهره با « فراچسکو روکا» - رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر - دیدار کرد و ضمن ابراز رضایت از استمرار همکاری‌های این فدراسیون با جمعیت ملی ایران، از آمادگی هلال‌احمر کشورمان برای مشارکت در پروژه‌های انسان‌دوستانه فدراسیون در چارچوب اهداف نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر خبر داد. وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب‌دیدگان مخاصمه نظامی روسیه علیه اوکراین آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارو، همچنین اعزام تیم‌های امدادی و درمانی و ایجاد بیمارستان‌های سریع استقرار (صحرایی) است. در این دیدار فرانچسکو روکا ضمن استقبال از دعوت دکتر کولیوند برای سفر به ایران گفت: من نه به عنوان رئیس فدراسیون بین‌المللی و نه به عنوان رئیس صلیب‌سرخ ایتالیا، بلکه به عنوان یک دوستدار ایران و مردم آن از سفر به این کشور استقبال می‌کنم. وی همچنین از خدمات بزرگ هلال‌احمر ایران در پاسخگویی به بحران‌های داخلی همچنین منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تشکر کرد. 
***
قرار دادن اطلاعات مجرمان حرفه‌ای خطرناک و سابقه‌دار در اختیار ناجا
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ قضائیه گفت: تمام مکاتبات قضایی میان مراجع قضایی و ناجا به صورت الکترونیک بوده و اخیرا هم اتوماسیون تخصصی سازمان پزشکی قانونی به ‌صورت مستقیم به ناجا متصل شد و هم‌اکنون در حال اتصال سامانه‌های سازمان ثبت اسناد املاک کشور به ناجا هستیم. محمد کاظمی‌فرد با بیان اینکه «طی ماه‌های گذشته با همکاری دادستانی کل کشور، تمام کلانتری‌های سراسر کشور در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری، به ‌صورت برخط با مراجع قضایی متصل شدند»، گفت: در نتیجه این ارتباط، مردم می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تنها با حضور در کلانتری‌ها، شکایت خود را ثبت کنند؛ این شکواییه‌ها به دادسراهای مربوط ارسال می‌شود و اگر نیاز به ارجاع به ضابط وجود داشته باشد، این فرآیند از همان بستر الکترونیک صورت می‌گیرد و مجددا گزارش ضابط نیز در همان بستر به مرجع قضایی واصل می‌شود. وی همچنین گفت: سرویس اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار را نیز در اختیار ناجا قرار دادیم؛ اخیرا در جلساتی که با پیگیری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ قضائیه برگزار شد، مقرر شد از این سرویس در قالب دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای استفاده کافی به عمل آید. 
***
کلاهبرداری مجازی این بار با پیامک «واریز سود سهام عدالت»
معاون اجتماعی پلیس فتا از ترفند جدید مجرمان سایبری مبنی بر کلاهبرداری از هموطنان در پوشش ارسال پیامک «واریز سود سهام عدالت» خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت‌گرفته در پلیس فتا و گزارش‌های دریافتی از سوی هموطنان گرامی، مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، پس از هک گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان و هدایت به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان اقدام می‌کنند. وی در تشریح شگرد این کلاهبرداران بیان داشت: ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه‌های قضایی سامانه ثنا بوده و با توجه به آگاهی هموطنان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سامانه «ثنا» مجرمان سایبری در اقدامی جدید به قصد سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند. وی همچنین تاکید کرد که با توجه به وجود آمار و اطلاعات دهک‌های مختلف جمعیتی در اختیار سازمان‌های مربوط به جهت واریز سود سهام عدالت، هیچ‌گونه نیازی به ثبت‌نام یا درج اطلاعات در سایر سامانه‌ها نیست. 
***
مشکل صدور «کارت خودرو» بزودی حل می‌شود
رئیس پلیس راهور گفت: مشکل کارت خودرو بزودی برطرف می‌شود، کارت خودرو دارای یک چیپ است که در حال جمع‌آوری چیپ هستیم. مدتی است هموطنان در دریافت کارت خودرو دچار مشکل شده‌اند و روند تحویل کارت خودرو زمانبر شده است. سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور در همین رابطه در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که مشکل تحویل کارت خودرو چه زمانی حل خواهد شد، گفت: مشکل کارت خودرو بزودی برطرف می‌شود، کارت خودرو دارای یک چیپ است که در حال جمع‌آوری چیپ هستیم و چیپ نیز وابستگی ارزی دارد. این مقام انتظامی تصریح کرد: به جای چیپ، از QR یا همان بارکد سه‌بعدی استفاده خواهیم کرد که با استفاده از این بارکدها در کارت خودرو، سرعت چاپ کارت‌های خودرو بالا می‌رود.

Page Generated in 0/0066 sec