printlogo


کد خبر: 246485تاریخ: 1400/12/11 00:00
اخبار

وزیر کار:
برای تعیین دستمزد کارگران هنوز جمع‌بندی نهایی نشده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه مسؤول تعیین دستمزد کارگران نیست، گفت: محاسباتی با همکاری وزارت اقتصاد و مرکز آمار درباره شاخص‌های اقتصادی و معیشت انجام شده اما هنوز جمع‌بندی نهایی نشده است. حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: این وزارتخانه به عنوان داور، مسؤول توافق و اجماع ۲ گروه کارگری و کارآفرینی در تعیین دستمزد است تا بر اساس قوانین و با توجه به شاخص‌های مربوط، دستمزد کارگران تعیین شود. وی ادامه‌ داد: هنوز مذاکرات بین ۲ گروه جامعه کارگری و کارآفرینی ادامه دارد و جلسه‌های تعیین دستمزد برگزار می‌شود. 
***
روبل ریزش خود را جبران کرد
روبل توانست سقوط 30 درصدی خود را به طور کامل جبران کند و به نظر می‌رسد اقدامات بانک مرکزی روسیه و وزارت اقتصاد این کشور جواب داده است. به نقل از رویترز، در حالی که روبل طی چند روز گذشته 30 درصد سقوط کرده بود و از 91 روبل در برابر دلار به 118 روبل در برابر دلار رسیده بود اما حالا بخش قابل توجهی از این ضررها را جبران کرده و به 97 روبل در برابر دلار رسیده است. 
کشورهای غربی در روزهای یکشنبه و دوشنبه تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی روسیه و برخی بانک‌های این کشور اعمال کردند و همین مسأله موجب شد شاهد ریزش روبل در معاملات اولیه روز گذشته(سه‌شنبه) باشیم. در معاملات دیروز حتی ارزش روبل تا 91.49 روبل در برابر دلار هم بالا رفت. بانک پرومزویاز روسیه اعلام کرده ارزش روبل در برابر دلار زیر 100 باقی می‌ماند. بانک مرکزی روسیه روز گذشته برای تقویت ارزش روبل نرخ بهره را به یکباره 2 برابر کرد و برخی اقدامات دیگر را در دستور کار قرار داد.  
***
ورود گمرک برای رفع مشکل ۲۵ کامیون گرفتار در مرز اوکراین
کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک ایران و روسیه برای رفع مشکل کامیون‌های ایرانی متوقف‌شده در مرز اوکراین و روسیه و نیز محصولات کشاورزی صادراتی ایران به روسیه نشست فوری برگزار کرد. نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک ایران و روسیه با هدف حل مشکل محصولات کشاورزی صادراتی به مقصد روسیه و نحوه تعیین تکلیف ۲۵ کامیون ایرانی متوقف شده در پشت مرزهای اوکراین و روسیه برگزار شد. نماینده گمرک ایران در این نشست برای حل مشکل کامیون‌های ایرانی در مرز اوکراین و روسیه پیشنهاد کرد خریدار روس سفارش خود را به سفارت ایران در روسیه اعلام کند؛ دست‌اندرکاران روس هم درباره آن محموله از گمرک ایران استعلام کنند؛ گمرک ایران هم در سریع‌ترین زمان پاسخ استعلام را خواهد داد تا کامیون‌ها به سرعت روانه مقصد شوند. رئیس سازمان حفظ نباتات ایران نیز برای حل مشکل صادرات محصولات کشاورزی به روسیه از جمله فلفل دلمه‌ای ۳ راهکار کشت قراردادی محصول برای روسیه، ارائه برگ آنالیز برای بارهای صادراتی فعلی و نیز شناسنامه‌دار کردن محصولات در سامانه سماک از دوره بعدی کشت را ارائه کرد.  روشنعلی یکتای‌قرابایی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک ایران و روسیه نیز درباره ۲۵ تریلی گرفتار شده در مرز روسیه و اوکراین گفت: تجار ما هنوز از گرفتاری بازگشت خوردن بار فلفل دلمه‌ای کمر راست نکرده بودند که این بار کامیون‌های‌ آنها در مرز اوکراین زمینگیر شد. اگر این کامیون‌ها بازگشت داده شوند، مشکل دوچندان می‌شود پس باید به سرعت برای این موضوع تصمیم‌گیری شود. 
***
جان دوباره به بازار کشنده‌ها
پس از تصویب ممنوعیت واردات خودرو، شاهد کم‌رمق‌ترین بازار سال‌های اخیر بودیم. این اتفاق در بازار کشنده‌ها محسوس‌تر هم بود. کشنده‌های پرقدرت و پرطرفدار ایران به یکباره از بازار حذف شدند و حتی بهترین نمونه‌های چینی قابلیت رقابت با آنها را نداشتند. در این میان مراسم رونمایی از محصول پرقدرت و مدرن امپاور و افتتاح خط تولید آن روز دوشنبه در شرکت بهمن دیزل واقع در شهر صنعتی البرز قزوین برگزار شد. گفتنی است امپاور یکی از مدرن‌‌ترین کامیون‌هایی است که در کشور تولید شده و قابل رقابت با برندهای معتبر اروپایی است. این خودرو جزو معدود کامیون‌هایی است که دارای گواهینامه بین‌المللی حمل کالای خطرناک بوده و مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیاست. امپاور دارای موتور پرقدرت کامینز (CUMMINS) با 500 اسب بخار و گیربکس تمام اتوماتیک 2+12 سرعته ساخت ZF است. از مشخصات و تفاوت‌هایی که این کامیون را متمایز کرده، ضمن داشتن قوای محرکه بی‌نظیر، می‌توان به سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و... اشاره کرد.  حسین خضری، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در مراسم رونمایی محصول امپاور گفت: بهمن دیزل با رونمایی از محصول جدید خود به نام کشنده امپاور گامی دیگر در جهت اقدامات توسعه تولیدات تجاری خود برداشت و یکی از نیازهای شبکه حمل‌ونقل کالا در کشور را مرتفع کرد. مدیرعامل بهمن دیزل درباره اقدامات توسعه‌ای این شرکت گفت: بهمن دیزل پیش از خصوصی‌سازی فضایی به مساحت 80 هزار متر مربع را دارا بود که این فضا پس از خصوصی‌سازی به 330 هزار مترمربع افزایش یافت.  وی با تاکید بر اینکه خودروهای تجاری گروه بهمن با تولید خودروهای تجاری ایسوزو آغاز به کار کرده بود، اظهار داشت: استراتژی‌های گروه بهمن در انتخاب کشنده جدید امپاور انتخاب محصول منطبق بر آخرین استانداردهای بین‌المللی است. 

Page Generated in 0/0074 sec