printlogo


کد خبر: 246502تاریخ: 1400/12/12 00:00
اخبار

زهره فکورصبور درگذشت
زهره فکور‌صبور، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درگذشت. به گزارش فارس، زهره فکورصبور بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بامداد دیروز (چهارشنبه ۱۱ اسفندماه) درگذشت. یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت: «زهره فکور‌صبور ساعت ۲۰ شامگاه سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه با حالی وخیم به بیمارستان منتقل می‌شود، پزشکان چند ساعت تلاش کردند تا حال عمومی او را بهبود بخشند اما متأسفانه پس از تلاش‌های بسیار، زهره فکورصبور در 43 سالگی فوت کرد». مرحوم زهره فکورصبور یکم فروردین‌ماه ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. او فعالیت خود را از سال 1377 با ایفای نقش در سریال «روزگار جوانی» آغاز کرد و در ادامه فعالیت خود در مجموعه‌هایی چون «آژانس دوستی»، «نرگس»، «دلنوازان»، «دردسرهای عظیم» و «کامیون» به ایفای نقش پرداخت. 
 

***

پخش «مسافران شهر» در ماه رمضان
مجموعه تلویزیونی «مسافران شهر» به تهیه‌کنندگی پرویز امیری و کارگردانی سیروس حسن‌پور ماه رمضان 1401 از شبکه ۵ پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «مسافران شهر» در ماه رمضان ۱۴۰۱ از شبکه ۵ پخش می‌شود. این سریال مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع‌مقدس دارد و هنرمندانی همچون حمیدرضا محمدی، شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان‌نسب، آشا محرابی، زهره نعیمی، شهرزاد کمال‌زاده، اسماعیل محرابی، نیلوفر شهیدی، نسرین بابایی، پوراندخت مهیمن، رسول نجفیان، خیام وقار، حسین عابدینی، حامد احمدجو و... در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان‌های این سریال که در قالبی مبتنی‌ بر فلاش‌‌بک روایت می‌شود، درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد. این سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است بخشی از آن داستان یک تاکسی اینترنتی باشد و قصه‌هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می‌کند. 
 

***

اکران «شادروان» با اصلاحات
فیلم «شادروان» که یکی از گزینه‌های اکران نوروز است، پروانه نمایش گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران یکی از ۷ فیلم معرفی شده برای اکران نوروزی است که نمایش آن در ایام عید به دریافت پروانه نمایش منوط شده بود. به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی- بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «شادروان» به تهیه‌کنندگی عباس نادران و کارگردانی حسین نمازی موافقت کرد. این فیلم در جشنواره فجر چهلم رونمایی شد. ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، بهرنگ علوی، گلاره عباسی و رضا رویگری جمعی از بازیگران آن هستند. تهیه‌کننده این فیلم چند روز قبل به ایرنا اعلام کرده بود برای دریافت مجوز اکران، «چیزی حدود ۴ دقیقه از فیلم حذف و تغییراتی در یک‌سوم پایانی فیلم ایجاد شده است».
 
***
تئاتر شهر؛ میزبان اجراها در نوروز
رئیس مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد این مجموعه تئاتری در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، از ۷ فروردین همزمان با روز جهانی تئاتر فعالیت خود را از سر می‌گیرد. به گزارش مهر، ابراهیم گله‌دارزاده، رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره فعالیت این مجموعه در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم به امید خدا در ایام نوروز ۱۴۰۱ مجموعه تئاتر شهر فعال باشد و از اجراهای نمایشی، مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر میزبانی کند. وی درباره تاریخ شروع اجراهای این مجموعه در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: سعی می‌کنیم از ۷ فروردین و همزمان با روز جهانی تئاتر، مجموعه تئاتر شهر میزبان اجراهای تئاتری باشد. گله‌دارزاده درباره اینکه آیا از ۷ فروردین ۱۴۰۱ تمام سالن‌های مجموعه میزبان اجراهای نمایشی خواهند بود یا نه، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ ما اینگونه است که تمام سالن‌های مجموعه میزبان گروه‌های تئاتری باشند که البته این امر بستگی به شرایط کرونایی و شرایط گروه‌ها دارد. قطعا همه سالن‌های مجموعه به صورت همزمان اجرای خود را آغاز نمی‌کنند و طبق برنامه‌ریزی و شرایط گروه‌ها زمان آغاز اجرای آثارشان در سالن‌ها متفاوت است اما آغاز اجراها از ۷ فروردین خواهد بود. 
 
***
انتشار ۲ کتاب کودک و نوجوان  با موضوع ایثار و شهادت
کتاب «ماشین گلی بابا» و کتاب «ستاره بارون» از سوی انتشارات دارخوین راهی بازار نشر می‌شود. به گزارش ایسنا، کتاب «ماشین گلی بابا» بر اساس خاطره حامد نوری؛ پسر شهید علیرضا نوری به قلم شیما ناصری و طراحی محمدکاظم شمسایی برای رده سنی کودک و نوجوان بزودی چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد. کتاب «ستاره بارون» نیز سروده ناهید حسن‌پور و نخستین اثر از مجموعه «چشمک ستاره‌ها» است که بزودی از سوی نشر دارخوین منتشر می‌شود. این کتاب بر اساس زندگی شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی از زمان ولادت تا شهادت سردار را همراه با رنگ‌آمیزی به رشته تحریر درآورده است. «ستاره بارون» در ۱۲صفحه به شمارگان ۳۰۰۰ نسخه به قیمت ۱۵هزار تومان برای گروه سنی «ب» روانه بازار نشر خواهد شد. 

Page Generated in 0/0078 sec