printlogo


کد خبر: 246528تاریخ: 1400/12/12 00:00
اخبار

ایجاد شغل «برکت» برای معلولان و زنان سرپرست خانوار در آران و بیدگل
حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال ۲۲۵ هزار نفر را به دنبال داشته است. مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشارکتی این بنیاد در شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: حمایت و توانمندسازی اقتصادی ۹۳۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک تولیدی و صنعتی در قالب مدل‌های بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، کارگاهی و مشارکت مدنی باعث ایجاد ۲۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور شده است. 
محمد ترکمانه تاکید کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای حمایت و توانمندسازی این ۹۳۰ واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال است. مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح مشارکتی این بنیاد در آران و بیدگل گفت: این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی با حمایت ۳۰ میلیارد ریالی در قالب مشارکت مدنی مشغول به فعالیت شده است. 
وی از اشتغال ۲۰۰ نفر در این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و افزود: اغلب افرادی که در این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی به کار گرفته شده‌اند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله معلولان، افراد کم‌توان و زنان سرپرست خانوار هستند. 
 
***
«انسداد کارت بانکی» ترفند جدید مجرمان سایبری!
معاون اجتماعی پلیس فتا درباره ترفند جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک «انسداد کارت بانکی به علت عدم ثبت در سامانه شاپرک» هشدار داد. 
سرهنگ رامین پاشایی گفت: مجرمان سایبری با ترفند ارسال پیامک با عنوان «کارت بانکی شما به علت عدم ثبت در سامانه شاپرک مسدود خواهد شد» مترصد کلاهبرداری مالی از هموطنان هستند. 
وی افزود: براساس رصدهای صورت‌گرفته در پلیس فتا و گزارش‌های دریافتی از مردم مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب ارسال پیامک با سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه شاپرک بانک مرکزی و با گنجاندن لینک‌های نامعتبر و جعلی، درصدد کلاهبرداری از افرادی هستند که روی لینک‌های جعلی کلیک می‌کنند. 
معاون اجتماعی پلیس فتا در تشریح شگرد این کلاهبرداران اظهار داشت: ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه‌های قضایی سامانه ثنا و سامانه پرداخت سود سهام عدالت است و با توجه به آگاه شدن هموطنان از شیوه‌های کلاهبرداری قبلی این بار افراد کلاهبردار در اقدامی جدید سراغ سامانه شاپرک بانک مرکزی رفته‌اند. 
 
***
بازسازی منزل شهید مهرآوران  در منطقه 18 تهران
یعقوب هوشیار، شهردار منطقه 18 که به منظور تکریم از خانواده شهدا در قالب ویژه‌برنامه «مهرآیین» در منزل پدر شهید محمدابراهیم مهرآوران حضور یافته بود، برای بازسازی منزل این شهید والامقام دستورات لازم را صادر کرد. هوشیار در این دیدار ضمن قدردانی از جانفشانی‌های همه شهدا و ایثارگران گفت: دیدار و رسیدگی و توجه به خانواده مکرم شهدا کمترین کاری است که می‌توان در مقابل رشادت و از خودگذشتگی‌های این بزرگواران انجام داد. مهدی تقی‌نژاد، رئیس فرهنگسرای خاتم نیز درباره اهداف برنامه مهرآیین گفت: ویژه‌‌برنامه مهرآیین چند سالی است با هدف ارج‌ نهادن به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از سوی سازمان فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.
 
***
رتبه نخست ایران در مهار بیابان‌زایی و گردوغبار
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ایران رتبه نخست را در مهار بیابان‌زایی و گردوغبار در جهان دارد و اقدامات سریع و اضطراری در ۲ سال اخیر در خوزستان برای جلوگیری از گسترش گردوغبار انجام شده است و نقشه‌های گردوغبار در کشورهای همسایه را شناسایی کرده‌ایم. 
علی سلاجقه در دیدار با جاسم العزیز حَمَدی، وزیر محیط‌زیست عراق اظهار داشت: متاسفانه در کشورهای همسایه، سرچشمه‌های دجله و فرات دچار تغییرات ورودی آب شده و ۳ کشور ایران، عراق و سوریه را دچار مسائل محیط‌زیستی کرده است و در حقوق بین‌المللی نیز مسائل و روش‌های شفافی برای حل این مسائل وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه دیپلماسی آب و محیط‌زیست برای ما حائز اهمیت است، افزود: برداشت شن و ماسه در عراق و خشک شدن هورالعظیم مشکلات بسیاری برای معیشت و سلامت مردم ایجاد کرده است. در سال‌های ۸۶ و ۹۶ تفاهمنامه‌های همکاری در این زمینه داشتیم که امیدوارم به‌روزرسانی و اجرا شود. 

Page Generated in 0/0069 sec