printlogo


کد خبر: 246537تاریخ: 1400/12/12 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای به مناسبت عید مبعث با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 741 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به مناسبت مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۴۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در اداره کل عفو و بخشودگی قوه‌ قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت. 
 
***
سفیر ایران در کی‌یف: 
هموطنان ایرانی در سلامت کامل هستند
سفیر ایران در کی‌یف با بیان اینکه همه هموطنان ایرانی در اوکراین در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: به خدمات خود برای اعزام آخرین نفر از ایرانیانی که مایل به خروج از این کشور هستند، ادامه می‌دهیم. به گزارش فارس، «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در پیامی ویدئویی به تشریح اقدامات انجام شده توسط این سفارتخانه در پی تحولات اخیر در اوکراین پرداخت و گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تمام فعالیت و تلاش خود را صرف 2 موضوع بسیار اساسی کرد. موضوع اول حمایت و حفاظت از اتباع ایرانی و تلاش شبانه‌روزی برای انتقال آنها به خارج از اوکراین و موضوع دوم رصد تحولات و ارسال گزارش‌های به‌موقع به مرکز بود. وی یادآور شد: به رغم همه دشواری‌هایی که در اوکراین وجود داشته تمام هموطنان در سلامت کامل به سر می‌برند و خوشبختانه هیچ گزارشی از آسیب یا مشکلاتی که ممکن است جان هموطنان را به خطر بیندازد، نداشته‌ایم. مرادی ادامه داد: سفارت به صورت تمام وقت طی روزهای اخیر در خدمت هموطنان بوده و شماره تلفن ۰۰۳۸۰۶۳۰۴۴۹۰۲۹ به صورت شبانه‌روزی تمام وقت اعلام شده و اگر لازم بود هموطنان حتما با ما تماس بگیرند. همین طور در شهرهای بزرگ اوکراین مانند خارکف و اودسا افرادی را تعیین کرده‌ایم که بتوانند بموقع به خروج ایرانیان کمک کنند. 
 
***
نامه اعتراضی ایران به شورای امنیت درباره اظهارات یک سناتور آمریکایی
نمایندگی ایران در نیویورک نامه‌ای اعتراضی درباره اظهارات لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی که در بازدید از سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ۱۴ فوریه، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های رژیم صهیونیستی، مقامات آن رژیم را به ترور بیشتر علیه دانشمندان هسته‌ای کشورمان ترغیب کرده بود، به شورای امنیت ارسال کرد. به گزارش ایسنا، سناتور لیندسی گراهام در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در مصاحبه‌ای در ۱۴ فوریه ۲۰۲۲ به ترور دانشمند هسته‌ای ایران در اواخر سال ۲۰۲۰ اشاره کرده و در ترغیب به اقدامات تروریستی بیشتر علیه دانشمندان ایرانی گفته بود: «بسیاری از دانشمندان ایرانی دچار سوانح زیادی شده‌اند، انتظار دارم حوادث بیشتری رخ دهد». 
متن این نامه به شرح زیر است: 
این اظهارات زننده، نفرت‌انگیز و مذموم که به عنوان چراغ سبز به رژیم اسرائیل برای انجام اقدامات تروریستی بیشتر علیه دانشمندان هسته‌ای ایران عمل می‌کند، نقض آشکار تعهدات بین‌المللی ایالات متحده، بویژه تعهدات ذیل قطعنامه‌های سازمان ملل است که کشورها را از تحریک به اقدامات تروریستی منع کرده و از آنها می‌خواهد از هر گونه حمایت از فعالیت‌های تروریستی خودداری کنند. 
با در نظر گرفتن سابقه طولانی رژیم اسرائیل در عملیات خرابکارانه علیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، از جمله ترور ناجوانمردانه چندین دانشمند هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر،  همچنین عملیات سایبری مشترک آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با استفاده از ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس‌نت، جامعه بین‌المللی به طور اعم و شورای امنیت به طور خاص باید اینگونه حرکات تحریک‌آمیز و ترغیب به اقدامات تروریستی را که تهدیدی برای بی‌ثبات کردن بیشتر منطقه است، بشدت محکوم کنند. 
جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی رژیم اسرائیل و پیامدهای آن برای صلح و امنیت منطقه، حق خود را بر اساس قوانین بین‌المللی برای اتخاذ تمام اقدامات لازم محفوظ می‌دارد. 
 
***
گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان
وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات وین رایزنی کرد. به گزارش تسنیم، وزارت خارجه قطر از تماس تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه و مذاکرات هسته‌ای خبر داد. حساب توئیتری وزارت خارجه قطر دیروز چهارشنبه اعلام کرد محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود درباره روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و مذاکرات وین و همچنین موضوعات مورد اهتمام تهران و دوحه رایزنی کرد. وزیر خارجه قطر طی یک ماه گذشته چند بار با وزیر امور خارجه کشورمان به صورت تلفنی و حضوری دیدارهایی داشته است. هفته گذشته رئیس‌جمهور کشورمان در رأس هیأتی به قطر سفر و با مقامات این کشور از جمله امیر قطر دیدار کرد. 

Page Generated in 0/0057 sec