printlogo


کد خبر: 246552تاریخ: 1400/12/14 00:00
اخبار

رامبد جوان: 
برنامه سال تحویل جذابی داریم
ضبط ویژه‌برنامه نوروزی «خندوانه» از امروز (۱۴ اسفندماه) آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، رامبد جوان با اعلام خبر آغاز ضبط قسمت‌های مربوط به پخش نوروز «خندوانه» گفت: در حال انجام کارهای مقدماتی ویژه‌برنامه عید هستیم که از شنبه ضبط برنامه‌ها آغاز خواهد شد. جوان درباره تدارک برنامه نوروزی «خندوانه» گفت: تلاش‌مان را می‌کنیم بترکانیم؛ بعضی جاها می‌ترکد و بعضی جاها نمی‌ترکد اما نه، اصولا تلاش‌مان را می‌کنیم. وی گفت: برنامه سال تحویل خیلی جذابی داریم و در ایام عید برنامه خواهیم داشت. به گفته رامبد جوان، استودیو «خندوانه» تعطیل شده است و عوامل در حال آماده‌سازی مقدمات نوروز هستند. 
***
شجاعی‌طباطبایی دبیر «نمایشگاه هنر انقلاب» شد
 معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی را به عنوان دبیر «نمایشگاه هنر انقلاب» منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی خطاب به مسعود شجاعی‌طباطبایی نوشته است: بنا به دانش و تعهد جنابعالی در زمینه هنرهای تجسمی، شما را به عنوان دبیر نمایشگاه هنر انقلاب منصوب می‌نمایم. وی در این حکم افزوده است: امید است با همراهی هنرمندان متعهد و انقلابی رویدادی در شأن نام شهید مرتضی آوینی برگزار شود. نمایشگاه هنر انقلاب به همت معاونت امور هنری، اداره کل هنرهای تجسمی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی و همکاری موزه هنرهای معاصر تهران، حوزه هنری، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس و نهادهای دیگر فروردین سال ۱۴۰۱ در رشته‌های هنرهای تجسمی و شاخه‌های هنری مرتبط و میان‌رشته‌ای برگزار خواهد شد. 
***
تصویرسازی از کاخ صدام در زیرخاکی
پیام احمدی‌نیا، بازیگر سریال «زیرخاکی» درباره حضور در فصل سوم این سریال تلویزیونی که این روزها به کارگردانی جلیل سامان ساخته می‌شود، بیان کرد: جلیل سامان کارگردان مسلطی در صحنه است، او فردی تکنیکی است و بر بازی‌ها و متن مسلط است. به گزارش مهر، وی درباره همکاری با این کارگردان گفت: فیلمنامه اصلی و کلی در ذهن خود سامان است و هر روز هم آن را آپدیت می‌کند. اگر فصل دوم سریال را دیده باشید پژمان جمشیدی در پایان سریال اسیر می‌شود و این فصل ادامه همان ماجراهای اسارت فریبرز است. وی درباره این بخش از سریال و اینکه چه بخشی در زندان‌های عراق می‌گذرد، اظهار کرد: فکر می‌کنم نیمی از سریال در عراق است و فریبرز هم در این زندان‌ها زیر دست من است که البته بقیه قصه را باید ببینید و نمی‌توان همه داستان را لو داد. این بازیگر درباره همکاری با پژمان جمشیدی نیز بیان کرد: همکاری با پژمان جمشیدی خیلی جذاب است و خیلی هم در پشت صحنه آثار خوش می‌گذرد. وی در پایان درباره لوکیشن‌ها نیز گفت: یک صحنه کاخ صدام را داشتیم که می‌خواستیم در عراق تصویربرداری کنیم اما نشد و در خود ایران آن را گرفتیم. 
***
چاپ یازدهم «آخرین نماز در حلب»
چاپ یازدهم «آخرین نماز در حلب»؛ مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم، «عباس دانشگر» توسط انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، عباس دانشگر اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۲ در سمنان متولد شد. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود و رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا کرد. او در کنکور سراسری سال ۱۳۹۰ شرکت کرد و با رتبه‌ عالی در رشته مهندسی کامپیوتر شاخه نرم‌افزار قبول شد اما به دلیل دور‌اندیشی و البته علاقه‌ به سپاه پاسداران، در آزمون دانشگاه امام حسین(ع) نیز شرکت کرد و به این ترتیب وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد. پس از گذشت یک سال آموزش عمومی در رشته افسری، دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید. کتاب «آخرین نماز در حلب»؛ در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه به کوشش پدر شهید (مؤمن دانشگر) به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. 
***
تعطیلی کتابفروشی‌های آمازون
آمازون همه ۶۸ کتابفروشی خود را در آمریکا و انگلیس تعطیل می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت آمازون از تعطیلی تمام کتابفروشی‌های خود در آمریکا و انگلیس خبر داد. این اتفاق برای شرکتی که کار خود را به عنوان یک کتابفروشی برخط آغاز کرد و کار رقبای شناخته‌شده‌ای چون بوردرز/Borders را به ورشکستگی کشاند، یک نقطه عطف بزرگ محسوب می‌شود. آمازون در این باره توضیح داد قصد دارد از این به بعد روی بازارهای خواربارفروشی و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای خود تمرکز کند. درآمد کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون که در ۳ ماه گذشته تنها ۳ درصد از فروش ۱۳۷ میلیارد دلاری این شرکت را تشکیل می‌داد، همیشه از رشد دیگر کسب‌وکارهای این غول دیجیتال عقب مانده است، بنابراین طبیعی است این غول تجاری بزرگ تصمیم به حذف این کتابفروشی‌ها بگیرد.

Page Generated in 0/0055 sec