printlogo


کد خبر: 246555تاریخ: 1400/12/14 00:00
وزیر ارشاد: افتخار شعرای آذربایجان خدمت به آستان عصمت و طهارت(ع) است
معرفی برگزیدگان جشنواره سراسری شعر غدیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به شعر به عنوان یکی از مهم‌ترین بنیادهای فکری و فرهنگی که محلی برای تجلی اندیشه‌های الهی و انسانی است در دستور کار این وزارتخانه است. 
محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار که در بناب برگزار شد، گفت: با تامل در جریان‌های انقلاب اسلامی هم می‌توان اذعان داشت که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) در کنار همه افتخارات بی‌نظیر و بزرگ خود و در عین حضور و ظهور بی‌نظیر در قله حکمت و فلسفه و عرفان، یک شاعر چیره‌دست بودند. 
اسماعیلی تصریح کرد: اهتمام مقام معظم رهبری به مقوله شعر با عنایت به اینکه خود ایشان شاعری توانا هستند نیز طی سال‌ها، چراغ شعر و شاعری را پرنور و فروزان نگه داشته و ایشان همواره در صدد تشویق شعرای جوان و تجلیل از شعرای پیشکسوت هستند. 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان مملو از شعرای ولایی است،‌ گفت: در این خطه از زمان‌های گذشته شخصیت‌های بزرگ و شعرای نام‌آور افتخارشان خدمت به آستان عصمت و طهارت(ع) بوده است. نمونه بارز آن شهریار ملک سخن است که نامش بر تارک شعر و ادبیات می‌درخشد و روز شعر و ادب فارسی به نام وی نامگذاری شده است. گفتنی است در این آیین نفرات برتر بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار معرفی و تجلیل شدند.

Page Generated in 0/0051 sec