printlogo


کد خبر: 246560تاریخ: 1400/12/14 00:00
دور دنیا

10 نظامی صهیونیست در نبرد با دشمن فرضی زخمی شدند
واژگونی یک نفربر در رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب سرزمین‌های اشغالی موجب جراحت ۱۰ نظامی شد. به نوشته وبگاه القدس آنلاین، این حادثه در پایان رزمایشی که در صحرای «نقب» برگزار شد، رخ داد. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در این باره گفت 5 نفر از نظامیان زخمی شده، حال‌شان وخیم است و به بیمارستان منتقل شده‌اند. باقی نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. سخنگوی ارتش صهیونیستی نیز گفته است این حادثه در منطقه «البیسو» در صحرای نقب رخ داده و مقامات نظامی در حال تحقیق درباره چرایی این حادثه هستند.
 نظامیان زخمی شده از تیپ «گولانی» هستند که زبده‌ترین تیپ ارتش صهیونیستی و «تیپ شماره یک ارتش اسرائیل» خوانده می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی برای ماموریت‌های نظامی سخت و حساس از این تیپ استفاده می‌کند. تیپ گولانی چند ماه پیش از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در فوریه ۱۹۴۸ تشکیل شد و در جنگ‌‌های زیادی از جمله جنگ ۱۹۴۸، جنگ علیه ارتش‌‌های اردن، سوریه، لبنان و حتی عراق و همچنین جنگ ۱۹۶۷، جنگ اکتبر ۱۹۷۳، جنگ اول و دوم لبنان و حتی ۲ انتفاضه فلسطین در سرزمین‌‌های اشغالی حضور داشته است. شکست نیروهای این تیپ مقابل نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان در جنگ سال ۲۰۰۶ از جمله موارد باقی مانده در اذهان ناظران سیاسی است. 
***
عراق به دنبال احداث دیوار مرزی با سوریه
جانشین فرمانده ستاد ارتش عراق اعلام کرد این کشور در صدد ساخت دیوار مرزی در مرزهای غربی با کشور سوریه است. به گزارش خبرگزای واع، سرلشکر «قیس المحمداوی» جانشین فرمانده ستاد ارتش عراق تأکید کرد از 2 سال پیش تلاش‌های گسترده‌ای برای افزایش امنیت در مرز عراق و سوریه انجام شده است. او گفت وضعیت رصد نقاط مرزی بویژه در بخش غربی بهبود چشمگیری یافته و برنامه‌ای برای ساخت دیوار مرزی در نظر گرفته شده است، هر چند تدارکات امنیتی کنونی نیز امنیت لازم را تأمین می‌کند. وی گفت قرار است یک خط امنیتی فقط با حضور نیروهای ارتش در این منطقه مرزی ایجاد شود که مسؤول امنیت مرز عراق و سوریه شود. 
مساله تردد تروریست‌های داعش که در نقاط بیابانی در مرز عراق و سوریه حضور دارند، از اصلی‌ترین چالش‌های عراق در مبارزه با تروریسم است. چهارشنبه گذشته بود که «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشدالشعبی، در سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه درباره موضوع امنیت مرزهای مشترک گفت‌وگو کرد. 
***
توقیف کشتی حامل بنزین اضطراری یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی
سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی مانع ورود یک کشتی حامل بنزین با نام «قیصر» به بندر الحدیده شد. «عصام المتوکل» تاکید کرد یمن شاهد شدیدترین بحران مشتقات نفتی از زمان آغاز تجاوز و محاصره در 7 سال پیش است. المتوکل در گفت‌وگو با المسیره اعلام کرد: این روزها صف خودروهای شهروندان در مقابل جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف یمن به بیش از 3 کیلومتر می‌رسد. 
وی افزود: ابتکار شرکت نفت برای رفع بحران سوخت به شرط اجازه عبور نفتکش‌ها از بندر الحدیده همچنان روی میز است. المتوکل تصریح کرد: یکی از اقدامات خودسرانه برای ورود کشتی‌های نفتی عازم به یمن، خرید اجباری نفت آنها از امارات است و در ادامه یک شرکت فرانسوی مخازن هر کشتی را پلمب و بازرسی می‌کند و پس از آن کشتی‌ها به منظور بازرسی و صدور مجوز ورود به بندر جیبوتی منتقل می‌شوند اما دزدی دریایی همچنان ادامه دارد و کشتی‌های حامل نفت به بندر جیزان منتقل می‌شوند. سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: ما همیشه متعجبیم وقتی کشتی‌های نفتی مجوز سازمان ملل را برای ورود به یمن می‌گیرند، دیگر توجیهی برای دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه این کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی وجود ندارد.
 شرکت نفت یمن اعلام کرد نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی مانع رسیدن یک کشتی حاوی بنزین با نام قیصر به بندر الحدیده شدند، در حالی که این کشتی مورد بازرسی سازمان ملل قرار گرفته و مجوز ورود به یمن را گرفته بود. 
***
انفجار مهیب مخازن سوخت در شمال سوریه
منابع محلی سوریه ظهر دیروز خبر دادند مخازن سوخت در منطقه «ترحین» واقع در شهر الباب منفجر شده‌ است. «خالد اسکیف» خبرنگار شبکه «المیادین» در این باره گزارش داد در یک تصفیه‌خانه اولیه نفت در شرق استان حلب انفجار مهیبی به وقوع پیوسته است. بنا بر این گزارش، در پی نشت سوخت از یکی از مخازن تصفیه‌خانه، انفجار مهیبی رخ داده و آتش‌ تمام تانکرها و مخازن را در کام خود فرو برده است. رسانه‌های سوریه از میزان خسارات مادی و تلفات احتمالی ناشی از این حادثه گزارش دقیقی منتشر نکرده‌اند.

Page Generated in 0/0055 sec