printlogo


کد خبر: 246564تاریخ: 1400/12/14 00:00
اخبار

درخشش مهدی طارمی و ستایش رسانه‌های پرتغال از او
شعبده‌بازی ادامه دارد
تیم فوتبال پورتو در شب درخشش مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل اسپورتینگ به پیروزی رسید و گام بلندی به سمت فینال برداشت. در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال تیم پورتو میهمان اسپورتینگ لیسبون بود که این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود پورتو خاتمه یافت. پورتو در حالی به این برد ارزشمند در خانه حریف دست یافت که مهدی طارمی مثل همیشه تاثیر زیادی در نتیجه داشت و یک شب جنجالی و به یادماندنی را از خود در لیسبون بر جا گذاشت. طارمی در این مسابقه در ترکیب اصلی پورتو بود ولی جدال ۲ تیم در نیمه نخست بدون گل تمام شد. با شروع نیمه دوم، این تیم اسپورتینگ بود که در دقیقه ۴۹ گل برتری را توسط «پابلو سارابیا» به ثمر رساند. پورتو که نمی‌خواست در دیدار رفت بازنده از زمین حریف خارج شود، در دقیقه ۵۸ توسط «اوانیلسون» صاحب ضربه پنالتی شد. مهدی طارمی که اخیرا در دیدار با لاتزیوی ایتالیا در لیگ اروپا پنالتی ‌زده بود، در این مسابقه هم پشت توپ رفت و به همان شیوه دروازه اسپورتینگ را باز کرد. طارمی بعد از گلزنی، به سمت تماشاگران اسپورتینگ رفت و در حرکتی جنجالی به سبک «کریستیانو رونالدو» هواداران اسپورتینگ را به سکوت دعوت کرد. اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۶۴ طارمی بار دیگر ارزش‌های فنی خود را به معرض نمایش گذاشت. زمانی که از گوشه محوطه جریمه اسپورتینگ به مهاجم ایران پاس داده شد، او هم بدون درنگ و با حرکت پاشنه پا، توپ را به اوانیلسون رساند تا مهاجم برزیلی دومین گل پورتو را به ثمر برساند. 
 
* بازتاب درخشش طارمی
گلزنی و پاس گل مهدی طارمی در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون تمجید رسانه‌های پرتغالی از این مهاجم را در پی داشت. مهاجم تیم‌ ملی ایران در تمام دیدارهای اخیر پورتو یا گل ‌زده یا پاس گل داده است و با درخشش مقابل اسپورتینگ، به روند درخشش خود ادامه داد تا همچنان در کانون توجه رسانه‌های پرتغالی باشد. سایت observador بعد از این مسابقه، از مهدی طارمی به عنوان نمایشنامه‌نویسی یاد کرد که برای تغییر متن به دنیا آمده است. این سایت با اشاره به تقابل پورتو و اسپورتینگ، طارمی را نقطه تفاوت ۲ تیم برای کسب پیروزی دانست. سایت expresso هم به تأثیر طارمی در بازی مقابل اسپورتینگ پرداخت و از تیتر «پاشنه طارمی» برای مطلب خود استفاده کرد. اشاره این سایت به پاس گل بسیار زیبای طارمی بود که با پاشنه پا برای اوانیلسون ساخته و پرداخته کرد. در بخشی از مطلب این رسانه پرتغالی آمده است: «بازیکن ایرانی که از تکرار پاس‌های درخشان خسته نمی‌شود (آن پاس گل در بازی با لاتزیو را یادتان هست؟) همان‌طور که دیدیم در این مسابقه هم با یک حرکت پشت‌پا کار را انجام داد، انگار ۳۰ چشم در سر دارد». روزنامه «رکورد» هم با بیان اینکه مهدی طارمی بهترین بازیکن اژدها (پورتو) در این مسابقه بود، از تیتر «طارمی موشک پرتاب کرد» استفاده کرد. این روزنامه همچنین صفحه نخست خود را به عکسی از شادی گل طارمی اختصاص داد و به گزارش مسابقه پرداخت. روزنامه «ابولا» هم تصویر شادی گل طارمی و بازیکنان پورتو بعد از گلزنی را روی جلد خود استفاده کرد و این مسابقه را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.
***
پولادگر: 
جنگ یمن باعث محرومیت کشوری نشد اما حالا رگ انسانی‌شان بیرون زده است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با اشاره به برخورد نهادهای بین‌المللی ورزشی با روسیه گفت این رفتارها کاملا سیاسی است. محمد پولادگر درباره تبعاتی که جنگ روسیه با اوکراین برای روس‌ها در عرصه ورزش داشته و مقایسه آن با جنگ در یمن که هیچ پیامدی در ورزش برای کشورهای آغاز‌کننده آن نداشته است، گفت: برخوردی که صورت می‌گیرد و کمیته بین‌المللی المپیک هم سکوت کرده، نشان می‌دهد این موضوعات بشدت سیاسی است. برخلاف شعارهایی که درباره جدایی ورزش از سیاست می‌دهند اما برخوردهای‌شان کاملا سیاسی است. وی خاطرنشان کرد: این همه تجاوز و جنگ‌هایی که به یکسری کشورها تحمیل شد، از جمله یمن که سال‌هاست مردم این کشور درگیر آن هستند، باعث محرومیت هیچ کشوری نشده و هیچ برخوردی هم با افرادی که با ظالمانه‌ترین شکل موجود به مردم بی‌پناه حمله کردند، نشده است. آنها حتی اجازه ارسال کمک‌های مردمی را هم ندادند. در واقع اتفاقی که شاید در قرون وسطی هم نمی‌افتاد، در این جنگ‌ها رخ داد ولی سکوت کردند. اینکه اینجا و به یکباره رگ انسانی آنها بیرون زده، نشان می‌دهد این یک برخورد سیاسی است و اصلا در جهت حمایت از مردم یک کشور محسوب نمی‌شود. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مصادیق آن را جاهای دیگر دیده‌اید که کاملا برعکس عمل کرده‌اند. امیدوارم جامعه جهانی به ظلم‌هایی که در کشورهای مختلف می‌شود و فرقی هم ندارد که در کجا رخ می‌دهد، نگاهی بی‌طرفانه و انسان‌دوستانه داشته باشد و طبق آن چیزی که در همه ادیان الهی به آن سفارش شده، بر مبنای عدالت و انسان‌دوستی رفتار کنند. 

Page Generated in 0/0057 sec