printlogo


کد خبر: 246574تاریخ: 1400/12/14 00:00
اخبار

ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از سفرهای نوروزی
مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه مراکز معاینه فنی آماده مراجعه مردم برای اخذ گواهی معاینه فنی هستند، بر ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از انجام سفرهای نوروزی تاکید کرد. عبدالله متولی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از انجام سفرهای نوروزی و آمادگی مراکز معاینه فنی برای مراجعه شهروندان گفت: بخشی از حوادث خودرویی کشور به واسطه سهل‌انگاری در بررسی وضعیت ایمنی و شناسایی نقص فنی خودروها رخ می‌دهد، لذا براحتی می‌توان با اخذ گواهی معاینه فنی و شناسایی نقایص فنی خودرو از بروز حوادث در این بخش جلوگیری کرد. وی افزود: هر ساله در ایام نوروز به علت تعدد سفرهای نوروزی شاهد حوادث خودرویی تلخی هستیم که متاسفانه این مساله در بسیاری از موارد با جان باختن تعدادی از هموطنان همراه می‌شود، لذا چک کردن ایمنی خودرو پیش از سفرهای طولانی و بین‌شهری یک ضرورت برای حفظ جان شهروندان است و این موضوع تنها با چک کردن چشمی و ظاهری در یک تعمیرگاه قابل شناسایی و مرتفع شدن نیست. در حقیقت شناسایی نقایص خودرویی با دستگاه‌های پیشرفته مراکز معاینه فنی می‌تواند ایمنی سفر را تضمین کند. 
***
شهادت مأمور ناجا در پی درگیری پلیس با سارقان مسلح
در پی درگیری پلیس کرمانشاه با سارقان مسلح، ستوان‌یکم «پوریا نظری» به درجه رفیع شهادت نائل شد. به گزارش فارس، در پی درگیری پلیس با سارقان مسلح در استان کرمانشاه، یکی از مأموران پلیس به درجه رفیع شهادت نائل شد. بر پایه این گزارش، شب گذشته ماموران فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان کرمانشاه هنگام گشتزنی به منظور تامین امنیت و آرامش مردم با سارقان مسلح درگیر شدند که در این درگیری و با استفاده از تاریکی شب سارقان با سلاح جنگی به سمت ماموران تیر‌اندازی کردند که متاسفانه ستوان‌یکم «پوریا نظری» بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سینه مجروح و به دنبال شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد. 
***
دستگیری عاملان پخش شعارهای ساختارشکن در شهریار
فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از دستگیری عوامل پخش‌کننده شعارهای ساختارشکن ضد انقلابی از طریق بلندگوهای کوچک در غرب استان تهران خبر داد. به گزارش فارس، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری عوامل پخش‌کننده شعار‌های ساختار‌شکن ضد انقلابی از طریق بلندگوهای کوچک در غرب استان تهران خبر داد. گفتنی است در پی اقدامات خبیثانه منافقین و پخش شعارهای ساختارشکنانه و ضد انقلابی که به صورت مذبوحانه و کور در برخی نقاط شهرستان شهریار انجام می‌شد، پیگیری موضوع در دستور کار ویژه فرماندهی انتظامی غرب استان تهران قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه‌روزی، محل اختفای عوامل این اقدام مجرمانه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه ۲ نفر دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آنها تعدادی حافظه جانبی، اسپیکر، تلفن همراه و تعدادی سیم کارت کشف شد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: بررسی‌های فنی نشان می‌دهد مزدوران دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری و حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح بوده و در ازای دریافت مبالغی، نقشه‌های خبیثانه آنها را اجرا می‌کردند و اخیرا نیز با هدایت سرپل قصد داشتند اقدامات مجرمانه خود را در سایر نقاط این شهر ادامه دهند. 
***
ضرب و جرح تکنیسین‌های اورژانس با چاقو و قمه!
سرپرست مرکز اورژانس تهران از ضرب و جرح تکنیسین‌های اورژانس تهران خبر داد. یحیی ‌صالح‌طبری گفت: حوالی ساعت یک بامداد، گزارشی مبنی حال نامساعد یک شهروند به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد. وی ادامه داد: بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس تهران به محل حادثه در خیابان «عجب‌گل» حوالی میدان خراسان اعزام شدند. صالح‌طبری تصریح کرد: بعد از خدمت‌رسانی در منزل بیمار زمانی که نیروهای اورژانس قصد بازگشت داشتند، ناگهان در خیابان با حدود ۱۰ نفر از اهالی محل که در حالت طبیعی نبودند و با سوالاتی که جزء حریم شخصی بیمار محسوب می‌شود مواجه می‌شوند؛ همکاران ما جهت حفظ حریم شخصی بیمار از ارائه پاسخ به این افراد اجتناب می‌کنند که همین امر در نهایت منجر به حمله این افراد با مشت و لگد، قمه و چاقو به پرسنل خدوم اورژانس می‌شود. وی افزود: قبل از حضور عوامل انتظامی در محل، این افراد بعد از آسیب جدی به صورت و دست نیروهای اورژانس متواری شدند. سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: هم‌اکنون تکنیسین‌های حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و اداره حقوقی اورژانس پیگیر شکایت از این افراد است.

Page Generated in 0/0052 sec