printlogo


کد خبر: 246576تاریخ: 1400/12/14 00:00
هدررفت منابع ارزی برای واردات خوراک حیوانات خانگی!
تلگرام و فروشگاه‌های اینترنتی دکان فروش کالا‌های قاچاق شده‌اند

با آنکه تولید‌کنندگان داخلی از ظرفیت قابل توجهی در تولید انبوه و کیفی مواد غذایی و خوراک حیوانات خانگی برخوردارند اما متاسفانه سالانه مقادیر کلانی از منابع ارزی کشور صرف واردات این کالای غیرضرور می‌شود تا از این طریق ضربه سنگینی به تولید و اشتغال داخلی وارد شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، با آنکه توجه به تولید داخل و جلوگیری از ورود کالا‌های مشابه داخلی به کشور مورد تاکید است اما متاسفانه همچنان کالاهایی از سوی برخی افراد سودجو و رانت‌خوار به صورت رسمی و غیررسمی (کالای قاچاق) وارد کشور می‌شود که این پدیده شوم تولید و فروش داخلی را به حاشیه برده است. کالاهایی چون خوراک حیوانات خانگی نظیر غذای ماهیان زینتی آکواریومی، طیور، پرندگان، گربه و... که عمدتا به صورت قاچاق وارد می‌شود هم‌اکنون با تبلیغات وسیع و به صورت رسمی و غیررسمی در فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌ها، پیج‌های تلگرامی، شبکه‌های اجتماعی، اپلکیشن‌های فروش کالا و... تبلیغ و به فروش می‌رود، بدون اینکه تضمینی در سلامت یا اصالت کالا به چشم بخورد. کالاهای وارداتی از این دست فقط منافع افراد سودجو را در پی داشته در حالی که بخش عمده این کالاها به دلیل واردات غیررسمی و قاچاق، غیراستاندارد و آلوده هستند. بر این اساس، ضروری است نهادهای ناظر و کنترل‌کننده بویژه سازمان‌های متولی چون گمرک، ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و سازمان دامپزشکی با جدیت نسبت به این مهم حساس شوند و با جلوگیری از واردات آن نگذارند تولید‌کنندگان داخلی که در این بخش بخوبی فعال هستند و غذای سالم، استاندارد و باکیفیت را تولید می‌کنند قربانی افراد یا شرکت‌های وارد‌کننده‌ای شوند که از این طریق سودهای کلانی را به قیمت نابودی تولید‌کنندگان داخل به جیب می‌زنند. 
از طرفی واردات کالاهای لوکس و لاکچری که مشابه آنها در داخل بخوبی تولید می‌شود از لحاظ قانونی ممنوع است اما این سوال وجود دارد که چرا با وجود غیرقانونی بودن واردات چنین کالاهای غیرضروری ولی همچنان خوراک حیوانات خانگی و... به شکلی گسترده در بازار وجود دارد و تبلیغ می‌شود.

Page Generated in 0/0041 sec