printlogo


کد خبر: 246582تاریخ: 1400/12/14 00:00
اخبار

علت قطعی گسترده اینترنت  در تهران و البرز چه بود؟
برخی مخاطبان دیروز از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که علت آن قطع برق و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت که به ایجاد حریق در این سیستم‌ها منجر شد، اعلام شده است. به گزارش ایسنا، برخی مخاطبان از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که طبق آن، اینترنت اپراتورهای همراه اول، شاتل، مبین‌نت و... دچار قطعی شده بود. 
این اختلال فنی بوده که در یکی از مراکز LCT شرکت ارتباطات زیرساخت در منطقه خیابان کردستان اتفاق افتاده بود. طبق اعلام حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، در پی قطع برق و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت، اختلال در برق‌رسانی مرکز ایجاد شد و این موضوع به ایجاد حریق در سیستم‌های یوپی‌اس و سامانه‌های برق‌رسانی منجر شد. به گفته او، حریق با کمک آتش‌نشانی در مراحل اولیه اطفا و رفع اختلال از سامانه‌های فنی انجام شد. طبق اعلام مدیر‌عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، بر اثر این اتفاق عمدتا خدمات داخلی در برخی مناطق دچار مشکلاتی شد؛ اینترنت بین‌الملل هم دچار قطعی شد که البته تا بیش از ۹۰ درصد رفع اختلال انجام شده و سرویس‌ها به حالت اولیه برگشتند. 
پیش از این، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر اعلام کرده بود اختلال جزئی اینترنت پیش آمده در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش‌سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است. 
مهدی سالم همچنین گفت: به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکان قطع شده است. همکارانم در تلاشند در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند. شاید لازم باشد مشترکان شبکه تلفن همراه برای دسترسی مجدد به سرویس، یک بار گوشی موبایل خود را خاموش و سپس روشن کنند. 
***
تسهیلات طرح جهش تولید مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد
وزیر راه‌‌و‌شهرسازی از افزایش تسهیلات طرح جهش تولید مسکن تا 400 میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرایط معیشتی مردم برای تهیه آورده اولیه مناسب نیست، قرار شد تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان طرح جهش تولید مسکن با هدف کاهش سهم آورده مردم افزایش یابد. رستم قاسمی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط معیشتی مردم برای تهیه آورده اولیه مناسب نیست، قرار شد تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان طرح جهش تولید مسکن با هدف کاهش سهم آورده مردم افزایش یابد. 
وی افزود: نحوه ثبت‌نام مردم در طرح جهش تولید مسکن در حال اصلاح است به طوری که متقاضیانی که سابقه ۳ سال پرداخت بیمه در شهر‌های کوچک را داشته باشند، بتوانند در این طرح ثبت‌نام کنند و با مشکلی مواجه نشوند. وزیر راه‌و‌شهرسازی ادامه داد: بنا داریم شرایط را برای متقاضیان تسهیل کنیم، چرا که به دنبال این هستیم تا اکثر مردم کشور را خانه‌دار کنیم و بتوانیم ثبت‌نامی بیشتری داشته باشیم. 
قاسمی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای تسهیل خانه‌دار شدن متقاضیان انجام شده، تغییرات در فرم «ج» بود تا کسانی که خانه خود را در 3 سال گذشته به دلایلی فروخته‌اند، بتوانند در این طرح ثبت‌نام کنند. وی تامین زمین برای متقاضیان را از جمله دغدغه‌های این وزارتخانه دانست و افزود: باید برای هر تعداد متقاضی مسکن در طرح جهش تولید، زمین تهیه شود و در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از راه‌های مختلف این کار انجام شود. 
***
تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار خودروی سواری در کمیسیون تلفیق
بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، مجوز واردات ۷۰ هزار خودروی ‌سواری که پیش از این حذف شده بود، با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق به بودجه سال جاری اضافه شده و این موضوع جهت تصویب نهایی به صحن مجلس ارجاع شد. 
جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه سال 1401 گفت: بحثی درباره این تبصره مطرح و اعداد مربوط به آن اصلاح شد. 
وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بحث واردات خودروهای سواری بود که در کمیسیون رای آورد. قادری درباره تعیین مجدد واردات خودرو در لایحه بودجه با وجود اینکه پیش از این بحث حذف واردات خودروهای سواری توسط کمیسیون تلفیق مطرح شده بود، گفت: تعدادی از نمایندگان معتقد بودند با توجه به بازدید اخیر رئیس‌جمهور از ایران خودرو و تاکید بر فراهم کردن زمینه برای واردات خودرو، فرصت مناسبی است تا مجلس نیز در این موضوع ورود کند. 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برخی نمایندگان اعتقاد داشتند به این دلیل که مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان طرح مجلس درباره واردات خودرو را تعیین تکلیف نکرده است، مجددا درگیر موضوع نشویم. در هر صورت اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود داشت اما در نهایت این پیشنهاد رای مثبت کمیسیون تلفیق را دریافت کرد. 
وی درباره نظر دولت در بحث واردات خودروهای سواری نیز گفت: نظر دولت درباره واردات خودروهای سنگین مثبت بود اما اعلام کردند درباره خودروهای سواری نظر مشخصی ندارند. در بحث خودرو، کمیسیون تلفیق بر اساس دلایلی واردات خودرو را حذف کرده بود که پس از ورود بودجه به صحن، پیشنهاد واردات خودروهای سواری مجددا مطرح شد که در نتیجه این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شد.

Page Generated in 0/0057 sec