printlogo


کد خبر: 246586تاریخ: 1400/12/14 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همشیره حجت‌الاسلام حجتی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت همشیره‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدجواد حجتی را تسلیت گفتند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام تسلیت رهبر حکیم انقلاب به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
برادر گرامی جناب آقای حاج شیخ محمدجواد حجتی عزیز 
درگذشت همشیره‌ مکرمه‌تان را تسلیت عرض می‌کنم به شما و همه‌ بازماندگان. خداوند شما را محفوظ و موفق بدارد.
سیدعلی خامنه‌ای
1400/۱۲/13
***
گلستان مقصد شانزدهمین سفر استانی رئیسی
بازدید رئیس‌جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر
رئیس‌‌جمهور در جریان شانزدهمین سفر استانی دولت روز گذشته عازم استان گلستان شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به این استان با بیان اینکه بیکاری یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌های محترم و تحصیلکردگان ما است، تصریح کرد: زمینه ایجاد اشتغال در استان گلستان فراهم است و ان‌شاء‌الله با کمک همه مدیران و دست‌اندرکاران و مردم عزیز در استان با یک حرکت جهادی کار متفاوتی در این زمینه انجام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با پیروی از سرداران شهید و رزمندگان سنی و شیعه در این استان که حرکت‌شان برای همه ما درس‌آموز بوده، کارهای ماندگاری برای استان گلستان انجام شود. 
رئیسی در ادامه با حضور در جزیره آشوراده و کانال خزینی از نزدیک در جریان مشکلات توسعه‌ای این مناطق قرار گرفت. رئیس‌جمهور تأکید کرد: ضروری است کانال‌های ورودی آب به این منطقه لایروبی شود. وی خاطرنشان کرد: آب باید در خلیج گرگان جریان داشته باشد. مسؤولان بدون فوت وقت سریعا برای احیای خلیج گرگان اقدام کنند. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه پس از این سفر استانی لایروبی آبراهه‌های تامین‌کننده آب این مناطق انجام شود، تصریح کرد: حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز جلسه کارشناسی تشکیل و اقدامات لازم به سرعت آغاز شود. رئیسی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اداری، احیا، نگهداری و استفاده از این طبیعت را در پیچ و خم روزمرگی معطل کرده‌اند. رئیس قوه مجریه با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه در زمینه گردشگری و محیط زیست، اظهار داشت: چندین بار در زمینه توسعه این منطقه مطالعه انجام شده است، لذا الان دیگر زمان اجراست و تعلل پذیرفتنی نیست. 
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان گلستان با حضور در مرکز لجستیک مرزی و گمرک اینچه‌برون، با بیان اینکه گسترش مسیرهای ریلی، یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه ملی است، گفت: برای توسعه خطوط ریلی مقرون به‌ صرفه‌ترین، مطمئن‌ترین و کوتاه‌ترین روش‌ها مدنظر باشد. رئیس‌جمهور توجه به پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی و تخصصی را ضرورت اصلی کارآمدی فرآیندهای توسعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: در میان راهکارهای نخبگانی و کارشناسی نیز آنچه منافع ملی را بهتر و بیشتر تامین می‌کند باید ملاک عمل باشد. 
وی در ادامه به اهمیت کریدور شمال- جنوب اشاره و تأکید کرد: این کریدور از آن دسته زیرساخت‌هایی است که کمک موثر و زیادی به توسعه کشور می‌کند. رئیسی همچنین با حضور در بازارچه مرزی اینچه‌برون با مردم و برخی کسبه دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این بازدید رئیس‌جمهور پس از شنیدن مشکلات و دیدگاه‌های بازاریان دستورات لازم را برای پیگیری و رفع این مشکلات صادر کرد. 
***
آزادسازی سواحل نشان داد قانون‌های بر زمین ‌مانده را می‌شود اجرا کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: آزادسازی سواحل نشان داد می‌شود قانون‌های بر زمین مانده را اجرا کرد که فقط وحدت، صمیمیت و توکل به خداوند می‌خواهد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد حاج‌ علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: دشمن امید اجتماعی و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است که خوشبختانه می‌بینیم اقداماتی در سطح قوا در حال انجام است و به نظر می‌رسد به لطف خدا طلیعه یک انقلاب اداری در کشور باشد. حاج‌علی اکبری ادامه داد: شک نداریم هر نوع اصلاح فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، عدالتی و اجتماعی اگر بخواهد در جامعه رخ دهد باید از نهادهای حاکمیتی و دولت شروع شود و اول باید آنجا اصلاح شود. 
وی در همین راستا افزود: هر چند در بخش‌های گوناگون باید از مردم توقع داشته باشیم اما نهادها در این زمینه باید پیشگام باشند، لذ این رویکرد بسیار مبارک است و قدر آن را می‌دانیم و خداوند را شاکریم. امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر چه در برخی بخش‌ها با تاخیر این کار انجام می‌شود اما قصه آزاد‌سازی سواحل از همین قبیل بود. چقدر کار خوب، بجا و قاطعی بود که با همکاری همه قوا و رئیس‌جمهور عزیزمان انجام شد. این نشان داد می‌شود قانون‌های روی زمین مانده را اجرا کرد که فقط وحدت، صمیمیت و توکل به خداوند می‌خواهد. 

Page Generated in 0/0066 sec