printlogo


کد خبر: 246602تاریخ: 1400/12/15 00:00
اخبار

پروانه ساخت ۵ اثر غیرسینمایی صادر شد
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۳ عنوان فیلم داستانی و ۲ عنوان فیلم مستند موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی- بصری، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت داستانی‌های کوتاه «احیا» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمد کریمی، «دیدن یا شنیدن» به نویسندگی علی فرزانه‌پور و تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر عسگرآبادی و «آخرین عاشقانه» به تهیه‌کنندگی امیر سمواتی، کارگردانی و نویسندگی اعظم جوانمردی موافقت شد. همچنین مستند کوتاه «داستان خط نستعلیق» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مهران حقیقی و مستند بلند «مونتسکیو دوم» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی پیمان مریخ‌بیات نیز پروانه ساخت گرفتند. 
***
«مرد بازنده» پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش یک فیلم دیگر از فیلم‌های پیشنهادی اکران نوروزی موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «مرد بازنده» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و محسن حجازی و کارگردانی محمدحسین مهدویان موافقت کرد. فیلم سینمایی «مرد بازنده» یکی از ۷ فیلم سینمایی پیشنهاد شده از سوی شورای صنفی اکران برای اکران نوروز ۱۴۰۱ است که با دریافت پروانه نمایش، اکران آن در این ترکیب قطعیت بیشتری پیدا کرده است. 
***
اتمام فیلمبرداری «خاطرات بندباز» 
فیلمبرداری «خاطرات بندباز» به کارگردانی حامد رجبی با ترکیب متفاوت بازیگران به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «خاطرات بندباز» به نویسندگی و کارگردانی حامد رجبی و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری در سکوت خبری به پایان رسید. این فیلم دومین تجربه رجبی پس از فیلم «پریدن از ارتفاع کم» است. از نکات جالب توجه این فیلم ترکیب متفاوت گروه بازیگران آن است. میرسعید مولویان که بتازگی در سریال «خاتون» هم بازی می‌کند، در کنار فرزاد موتمن، کارگردان سینما و معصومه بیگی گروه بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند. «خاطرات بندباز» این روزها مراحل فنی را طی می‌کند و بزودی آماده نمایش در فستیوال‌های جهانی می‌شود. 
***
معرفی بازیگران جدید «شهر خاموش» 
بازیگران جدید فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق مشخص شدند. 
به گزارش «وطن امروز»، پس از پیوستن باران کوثری، علی باقری و بابک کریمی به فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، ۴ بازیگر جدید این اثر معرفی شدند. بهزاد دورانی، محسن مهری‌دروی، کریم و حبیب شراهی (برادران دوقلو) از دیگر بازیگران «شهر خاموش» هستند که جلوی دوربین مسعود امینی‌تیرانی رفته‌اند. رضا محقق تهیه‌کننده این پروژه پیش از این برای فیلم «ممیرو» ساخته هادی محقق جایزه بزرگ بوسان را دریافت کرده است. همچنین «شهر خاموش» که روزهای پایانی فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد، دومین اثر بلند سینمایی احمد بهرامی پس از فیلم «دشت خاموش» است که موفق به کسب جایزه افق‌های ونیز شده بود. 
***
«فرار کن» بهترین مستند بلند سال شد
«فرار کن» به عنوان بهترین مستند بلند از سوی «ایدا» انتخاب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز» انجمن بین‌المللی مستند (IDA) با برگزاری مراسم سالانه اهدای جوایز خود، «فرار کن» را به عنوان بهترین مستند بلند سال انتخاب کرد. این مستند انیمیشن به کارگردانی «یوناس پوهر راسموسن» از سوی اسکار در فهرست نهایی بهترین مستندهای امسال نیز جا گرفته است. در همین حال «تابستان روح» نیز با جایزه بهترین کارگردانی برای «احمیر کوئست‌لاو تامپسون» از این مراسم بیرون رفت و در عین حال جایزه بهترین موسیقی و بهترین تدوین را هم از آن خود کرد. 
در مراسم امسال با اهدای جایزه یک عمر دستاورد از «راجر راس ویلیامز» تجلیل شد و «رونان فارو» نیز جایزه حقیقت به قدرت را برد. «سیسیلیا آلداروندو» فیلمساز نوظهور شد و «جین تسین» جایزه پایونیر را برد. جایزه بهترین مستند کوتاه هم به «یک خانه شکسته» محصول مشترک آمریکا و لبنان ساخته جیمی گولدبلوم رسید. «ایدا» در سال ۱۹۸۲ تاسیس شده و مجمعی غیرانتفاعی برای حمایت از فیلمسازان آثار غیرداستانی مستقل است. مقر این انجمن در لس‌آنجلس است و بیش از ۲ هزار عضو از ۵۳ کشور جهان دارد.

Page Generated in 0/0051 sec