printlogo


کد خبر: 246623تاریخ: 1400/12/15 00:00
اخبار

سامانه بارشی جدید امروز وارد کشور می‌شود
سازمان هواشناسی روز گذشته از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز خبر داد و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور را پیش‌بینی کرد. بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در برخی مناطق استان‌های کرمان،‌ فارس، خراسان جنوبی و سیستان‌و‌بلوچستان بارش باران،‌ گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش برف در مناطق مرتفع پیش‌بینی شده است. 
همچنین در خراسان رضوی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است و از بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و در مناطق غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکرشده،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران،‌ سمنان،‌ سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را دربر می‌گیرد. 
بر‌ای سه‌شنبه در مناطق شمال شرق و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر روز چهارشنبه مجددا با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها در مناطق غربی آغاز می‌شود و بتدریج مناطق غرب،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
***
صدور حکم قصاص قاتل شهید رنجبر 
پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور حکم قصاص برای متهم این پرونده یک ماه پس از وقوع جنایت خبر داد. 
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به لحاظ جریحه‌دار شدن احساسات عمومی به صورت ویژه انجام شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات پرونده و ضوابط مندرج در آیین دادرسی کیفری در کمترین زمان ممکن اجرا شد. 
وی با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست و همچنین معرفی وکیل تعیینی از سوی متهم، دادگاه نسبت به تعیین وقت رسیدگی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کرد، گفت: پس از گذشت یک ماه از وقوع حادثه قتل و شهادت مظلومانه شهید رنجبر، متهم این پرونده با توجه به مطالبه اکید اولیای دم و شکات پرونده به قصاص نفس، حبس، شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.  
***
افزایش ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک
رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی از افزایش ساعات کار مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در روزهای پایانی سال خبر داد. 
سرهنگ علی محمدی در این باره گفت: با توجه به افزایش درخواست‌های مراجعه به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهای پایانی سال، تصمیم بر آن شد تا با هدف افزایش و تسهیل در ارائه خدمات ساعت کار مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک استان‌ها و واحد شماره‌گذاری مستقر در کارخانجات و دفاتر خدمات خودرویی سراسر کشور افزایش پیدا کند. 
وی ادامه داد: در همین راستا نیز طی ۲ مرحله ساعت کاری مراکز را افزایش دادیم، مرحله اول از امروز (شنبه 14 اسفند) تا ۱۸ اسفندماه است که ساعات کاری مراکز تا ساعت ۱۶ افزایش پیدا کرد و مرحله دوم نیز از تاریخ ۲۱ اسفند تا ۲۹ اسفندماه خواهد بود که ساعات کاری تا ۱۷ افزایش پیدا می‌کند. طبیعی است که پس از این ساعات، درهای مراکز بسته خواهد شد اما تا آخرین فردی که در زمان مقرر وارد مجموعه شده باشد، خدمات را دریافت خواهد کرد. محمدی با بیان اینکه افزایش ساعت کار مربوط به روزهای شنبه تا چهارشنبه است، گفت: در روزهای پنجشنبه ساعت فعالیت تا ساعت ۱۲ است. 
***
اجرای طرح نوروزی تعزیرات از امروز تا ۱۴ فروردین
مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی از اجرای طرح نوروزی تعزیرات از امروز تا ۱۴ فروردین خبر داد. 
رضا ابوالقاسمی، مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی دیروز در جمع خبرنگاران درباره جزئیات طرح نوروزی تعزیرات و اینکه این طرح با چه تعداد نیرو اجرا می‌شود، گفت: طرح نوروزی از امروز شنبه تا ۱۴ فروردین است. تعامل بسیار خوبی با جهاد کشاورزی، اصناف و بسیج برای اجرای این طرح داریم. نقاط تمرکزی که برای خریدهای نوروزی داریم، نمایشگاه‌های بهاره، شرکت‌های فروش بلیت و میادین میوه و تره بار است. 
وی افزود :۴۰۰ تا ۴۵۰ رئیس شعبه در طرح ما روزانه حضور دارند. ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرسنل اداری هم در این طرح شرکت می‌کنند. وی تصریح کرد: اولویتی که ما داریم در رابطه با طرح نوروزی و همچنین طرح مربوط به ماه رمضان است و در همین رابطه ۷ هزار گشت در رابطه با احتکار انجام و به انبارهای متعددی سرکشی شده است.

Page Generated in 0/0056 sec