printlogo


کد خبر: 246646تاریخ: 1400/12/16 00:00
اخبار

ثبت‌نام اکران‌ مردمی «موقعیت مهدی» آغاز شد
ثبت‌نام اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از دیروز ۱۵ اسفند آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، ثبت‌نام اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از دیروز ۱۵ اسفند از طریق سایت اکران مردمی به آدرس ekranmardomi.ir آغاز شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اکران فیلم «موقعیت مهدی» در شهرهای فاقد سینما ثبت‌نام کنند و با حداقل امکانات آن را در مکان‌هایی مانند مسجد، مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه و فرهنگسرا به نمایش بگذارند. اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از ۱۸ اسفند، همزمان با آغاز اکران سینمایی آن آغاز خواهد شد. فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر مورد تحسین قرار گرفت، برش‌هایی از زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری و عملیات‌های بدر و خیبر در جریان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. 
***
۲ بازیگر جدید به «دردسرهای شیرین» پیوستند
ارسلان قاسمی و امید روحانی به گروه بازیگران سریال «دردسرهای شیرین» اضافه شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، امید روحانی و ارسلان قاسمی جدیدترین بازیگرانی هستند که بتازگی به سریال نوروزی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی سیدعلی‌اکبر محمودی‌مهریزی پیوسته‌اند. در حال حاضر تصویربرداری این سریال در نقاط مختلف پایتخت در حال انجام است و مراحل فنی نیز همزمان با تولید، پیگیری می‌شود. «دردسرهای شیرین» یک مجموعه خانوادگی با موقعیت‌های شیرین است و مهدی طاهر و یاسین پورعزیزی نویسندگی متن‌های آن را بر عهده داشته‌اند. طاهر پیش‌تر تله‌فیلم «وانتافه» را نوشته بود. کریم خودسیانی که از نویسندگان مطرح سینما و تلویزیون است، به عنوان مشاور فیلمنامه در این پروژه حضور دارد. محمد نداف نیز بازنویسی فیلمنامه این سریال را بر عهده داشته است. نویسندگی سریال «نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان از جمله آثار شاخص این نویسنده باسابقه تلویزیون است. پوریا پورسرخ و مریم مومن نقش زوج قصه «دردسرهای شیرین» را بر عهده دارند و افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی و سمیرا حسینی به همراه رضا توکلی، رسول توکلی، شهین تسلیمی و مرتضی کاظمی، دیگر نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی، پرهام دلدار و سهیل قاصدی از جمله دیگر بازیگران این سریال هستند. 
***
پیگیری ثبت جهانی هنر نستعلیق
مسؤول بنیان مهستان هنر گفت: شعار ما «هنر ایرانی، شهروند جهانی» است و این شعار را انتخاب کردیم. ثبت جهانی هنر نستعلیق را حتما دنبال می‌کنیم و از همه کسانی که می‌توانند در این عرصه کمک کنند، یاری می‌گیریم. در این عرصه انفعال داشتیم و همسایگان ما در حال ثبت هنرهای کشور ما به نام خود هستند، باید ثبت جهانی نستعلیق را به سرانجام برسانیم. به گزارش «وطن‌امروز»، جواد بختیاری، مسؤول بنیان مهستان هنر در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اهداف این نهاد را تشریح کرد. بختیاری گفت: ارتقای استاندارد زیبایی‌شناسی جامعه و کمک به ارتقای سطح ذوق زیبایی‌شناسی را در مهستان هنر پیگیری می‌کنیم. معرفی فاخر هنرهای تجسمی در داخل و خارج از کشور، کوشش برای ارتقای سطح آموزش هنرهای مختلف و مرجع شدن نظری در جامعه هنری با مشارکت همه اهالی فرهنگ و هنر بویژه نخبگان این عرصه، از اهداف بنیان مهستان هنر است. وی افزود: نشست‌های تخصصی مهستان هنر را به صورت هفتگی برگزار خواهیم کرد و ویترین مهستان هنر با نشست‌هایش شکل خواهد گرفت. بختیاری افزود: یک جایزه سالانه به عنوان مهستان در حوزه هنرهای تجسمی پیش‌بینی کرده‌ایم که جزئیات آن را بعد از عید نوروز اعلام خواهیم کرد. کشورهای همسایه فضایی فراهم کرده‌اند که هنرمندان جوان ما را جذب می‌کنند و روی هویت هنرمند ما اثر گذاشته‌اند. 
مصری‌پور، مدیرعامل بنیان مهستان هنر هم در سخنانی فهرست‌ برنامه‌های بنیان مهستان هنر را چنین برشمرد: اصالت‌سنجی و کیفیت آثار هنری، بزرگداشت مفاخر عرصه هنر، پژوهش هنر، طراحی برنامه‌های مناسب اکسپوها و جشنواره‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های فردی و گروهی، آموزش در قالب نشست‌های تخصصی و ورک‌شاپ‌های آموزشی. 
***
بازدید مدیران سیما از پشت‌ صحنه سریال ماه رمضانی
معاون سیما به همراه مدیر شبکه یک سیما و تنی چند از مدیران سیما از روند تولید سریال «خوشنام» در بیمارستان آیت‌الله فیروزآبادی شهرری بازدید کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، معاون سیما به همراه مدیر شبکه یک سیما و تنی چند از مدیران سیما از روند تولید سریال «خوشنام» بازدید کردند. تصویربرداری سریال «خوشنام» به تهیه‌کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در بیمارستان فیروزآبادی شهرری ادامه دارد. حمید شاه‌آبادی، معاون سیما با حضور در پشت‌صحنه این سریال، از پخش آن در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ خبر داد. احمد زالی، تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی نیز گفت: شاه‌آبادی، معاون سیما به همراه مدیر شبکه یک و دیگر مدیران رسانه ملی امروز (دیروز یکشنبه) از روند تولید سریال «خوشنام» بازدید داشتند و ضمن گفت‌وگو با عوامل پروژه در جریان چند و چون تولید تا امروز و برنامه‌ریزی ساخت سریال در ادامه راه قرار گرفتند. وی افزود: با توجه به شرایط خاص تولید در یکی، دو سال اخیر طبیعتاً روند کار برای پروژه‌های مختلف متفاوت است و ما نیز با توجه به شرایط کرونا، تغییر فصل، تعدد لوکیشن، تعدد بازیگر و... از این قضیه مستثنا نبودیم و تمام مشکلات پیش رو و رخداد‌هایی را که در روند تولید این سریال بر ما گذشت با معاون محترم سیما در میان گذاشتیم و ایشان نیز قول مساعد دادند تا با پیگیری‌ها و مهیا کردن شرایط اقتصادی پروژه ساخت سریال «خوشنام» با آرامش بیشتری به روز‌های پایانی برسد.

Page Generated in 0/0068 sec