printlogo


کد خبر: 246667تاریخ: 1400/12/16 00:00
اخبار

اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران از سوی وزارت کشور خبر داد و گفت: اتوبوس‌های جدید ظرف چند ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهند شد. مهدی چمران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه وزارت کشور یکهزار دستگاه اتوبوس به تهران تخصیص داده و یکهزار دستگاه اتوبوس نیز به سایر کلانشهرها اختصاص پیدا کرده است. به این ترتیب تهران با عقد قرارداد می‌تواند وسایل این اتوبوس‌ها را وارد کند و مونتاژ آن در داخل کشور انجام خواهد شد. پس از این مرحله اتوبوس‌ها به ناوگان اتوبوسرانی تزریق خواهد شد که این می‌تواند خبر خوبی برای شهروندان تهرانی باشد. وی ادامه داد: به این ترتیب علاوه بر برنامه‌های شهرداری برای خرید اتوبوس و اورهال، این اتوبوس‌های جدید نیز به ناوگان اتوبوسرانی وارد خواهند شد؛ این اتفاق ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد. وی درباره مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر ورود واگن به کشور اظهار کرد: مصوبه مجلس درباره ورود واگن‌های یخچال‌دار بود که تصور می‌کنم این واگن‌ها، واگن‌های بین‌شهری هستند البته امیدوارم در میان آنها حداقل ۵۰۰ دستگاه واگن شهری هم گنجانده شود تا بدین ترتیب کمکی به مجموعه متروی تهران شود. 
***
استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درختکاری در کشور
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: به کمک ظرفیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان می‌توانیم تشکلی برای کاشت درخت در سراسر کشور داشته باشیم. یوسف نوری در آیین روز درختکاری با اشاره به پویش «ایران سبز» گفت: خوشحالم که امروز در پویش «ایران سبز» در کنار شما هستم تا مقارن با ۱۵ اسفند روز درختکاری به یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴۰۰۰ شهید معلم، کاشت ۴۰ هزار نهال را در سراسر کشور آغاز کنیم. وی با بیان اینکه درخت علاوه بر مصارف معمولی، نماد شکوفایی و رویش است، گفت: پس از ارتباط با خدا، ارتباط ما با مخلوق باید به گونه‌ای باشد که هیچ مخلوقی آسیب نبیند. نوری با بیان اینکه ما در آموزش‌و‌پرورش باید در ساحت تربیت زیستی، اهمیت محیط‌زیست را به کودکان متذکر شویم، گفت: برای آنکه افراد در بزرگسالی به محیط‌زیست احترام بگذارند، باید از کودکی یاد بگیرند برای درخت و محیط‌زیست اهمیت قائل شوند. وی با اشاره به پویش «ایران سبز» اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است برای هر ایرانی کاشت یک درخت را در نظر گیرد، البته ما هم در آموزش‌و‌پرورش باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم. شروع این کار با یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بود. این در حالی است که به کمک ظرفیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان می‌توانیم تشکلی را برای کاشت درخت داشته باشیم. 
***
کلاهبرداری با ایجاد درگاه اینترنتی جعلی برای فروش مواد محترقه
رئیس پلیس فتای پایتخت از شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی به بهانه فروش مواد محترقه گفت. سال‌هاست که با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال حوادث بسیاری کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند اما این بار قربانیان مواد محترقه به جای اینکه در فضای حقیقی باشند، از بین کاربران فضای مجازی انتخاب شده و مورد آسیب قرار گرفته‌اند. ایجاد درگاه جعلی و کلاهبرداری از این طریق شیوه‌ای است که کلاهبرداران برای خالی کردن حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی با اشاره به این موضوع گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرارسیدن چهارشنبه آخر سال رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی افزود: مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی را سرقت کرده و آن را خالی می‌کنند. 
***
بازداشت عاملان شهادت «سرگرد نظری» در کرمانشاه و کرج
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۲ نفر از عاملان شهادت سرگرد نظری در ۲ عملیات جداگانه خبر داد. سردار علی‌اکبر جاویدان گفت: به دنبال شهادت سرگرد نظری در دقایق ابتدایی بامداد روز جمعه ۱۳ اسفند حوالی چهارراه آتش‌نشانی شهرستان کرمانشاه در درگیری مسلحانه با سارقان مسلح، شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان پلیس‌های آگاهی و امنیت عمومی استان موفق به شناسایی مخفیگاه عاملان شهادت سرگرد نظری در استان‌های کرمانشاه و البرز شده و این اماکن را به محاصره خود درآوردند. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ماموران پس از اطمینان از حضور اشرار در مخفیگاه‌های خود، طی عملیات‌های جداگانه یکی از آنها را بامداد روز شنبه و در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر کرمانشاه و دیگری را هم بامداد امروز (دیروز یکشنبه) در شهر فردیس کرج دستگیر کردند. 
وی با اشاره به اعتراف متهمان دستگیر شده به قتل شهید پوریا نظری گفت: در دستگیری این افراد، پلیس آگاهی و امنیت عمومی انتظامی کشور و همچنین استان‌های تهران و البرز نیز با پلیس کرمانشاه همکاری داشته‌اند. سردار جاویدان از تلاش برای دستگیری دیگر عاملان احتمالی که در حادثه شهادت پوریا نظری نقش داشتند و بازجویی از متهمان دستگیر شده خبر داد و گفت: اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع عموم مردم شهیدپرور کرمانشاه خواهد رسید. 

Page Generated in 0/0060 sec