printlogo


کد خبر: 246672تاریخ: 1400/12/16 00:00
اخبار

وزیر تعاون خبر داد
تشکیل ستاد توسعه صادرات و خدمات استارت‌آپی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک ستاد ویژه برای توسعه صادرات و خدمات استارت‌آپی به کشورهای منطقه با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در این وزارتخانه تشکیل می‌شود. حجت‌الله عبدالملکی در نشست با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان دیجیتال اظهار کرد: در این ستاد برای تسهیلگری جهت ورود کسب‌و‌کارهای نوین و نوپا و شرکت‌های استارت‌آپی هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد. 
وی افزود: این ستاد در توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت نخبگان موثر خواهد بود. در این وزارتخانه با برنامه‌ریزی از دیپلماسی اقتصادی برای نقل و انتقال وجوه و مذاکرات با مقامات کشورهای دیگر به صورت انحصاری و بازارسازی دریغ نخواهیم کرد.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست اقتصادی کشورمان اقتصاد مقاومتی است، گفت: این سیاست محور و مبنای قانونی دارد و دارای ۵ ویژگی از جمله مردمی بودن، دانش‌بنیان بودن، عدالت‌محوری، درون‌زا و برون‌گراست که از این حوزه وارد کسب و کارهای نوین و نوپا می‌شویم. وی اضافه کرد: اهمیت این کسب‌وکارها برای مردم ایران روشن شده است. شاید چندین سال قبل اینقدر واضح نبود. اکنون این نوع مشاغل در پیشرفت اقتصادی و رفاه و بهبود زندگی مردم موثر است. 
عبدالملکی با اشاره به تکالیف دولتی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا یکی از مصادیق جدی در کسب‌و‌کارهای نوین است که این مشاغل از فکرهای خلاق و نکته‌سنج شکل می‌گیرد. ما درکشورمان جوانان با ایده‌ها جذاب و اندوخته بالایی داریم.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال اعزام نیروی کار به خارج از کشور است، گفت: بیشتر مایل هستیم سرمایه‌گذاری روی افراد بیکار مطلق داشته باشیم که بعد از اعزام به کشور بازگردند. 
وی افزود: در کسب‌وکارهای نوین فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا در کشورهای توسعه‌نیافته منطقه است که می‌توانیم از زیست‌بوم کشورمان برای ارائه خدمات و صادرات محصولات استفاده کنیم.  عبدالملکی ادامه داد: بسیاری از این کشورها روابط سیاسی عالی با کشورمان دارند. از این رو می‌توانیم زمینه توسعه کسب‌و‌کار را در کشورهای منطقه فراهم کنیم. وی با بیان اینکه مقر اصلی و پایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورمان خواهد بود، گفت: نخبگان می‌توانند خدمات و محصولات را در کشورهای منطقه ارائه کنند. 
***
وام ودیعه مسکن افزایش می‌یابد
محمود محمودزاده با تاکید بر اینکه قیمت اجاره ناشی از قیمت ملک بوده و تحلیل‌های ۳ دهه نیز مؤید این مطلب است، گفت: وزارت راه‌وشهرسازی برای کنترل بازار اجاره، راهکار توانمند کردن مستاجران را در پرداخت نرخ اجاره با ارائه تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن در ایام همه‌گیری کرونا در دستور کار قرار داد و عملیاتی و اجرایی کرد. 
وی یادآور شد: طی 2 سال اخیر با حمایت ستاد ملی کرونا تسهیلاتی در قالب کمک ودیعه اجاره تعیین و در اختیار مستاجران متقاضی گذاشته شد. این کمک ودیعه‌ها به توانمند کردن مستاجران کمک کرد تا بتوانند اجاره‌های خود را در ایام همه‌گیری کرونا پرداخت کنند. وی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره چند دستور کار دارد که یکی از آنها افزایش سقف وام ودیعه مسکن است، افزود: این اقدام در قالب بودجه سالانه است که چنانچه مصوب شود می‌تواند کمک موثری برای اجاره‌نشین‌ها باشد. 
***
اتصال وزارت صمت به درگاه ملی مجوزها
معاون هماهنگی و محیط کسب‌و‌کار وزارت صمت با بیان اینکه از ۲ روز پیش اتصال آزمایشی و تکمیلی سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی مجوزها آغاز شد، گفت: با اقدامات انجام شده، سامانه‌های وزارت صمت از امروز به درگاه ملی مجوزها متصل می‌شود.  
سیدمهدی نیازی درباره آخرین وضعیت پیوستن وزارت صنعت، معدن و تجارت به درگاه ملی مجوزها اظهار داشت: موضوع پیوستن دستگاه‌های مختلف به درگاه ملی مجوزها از سال گذشته مصوب شد اما دستگاه‌ها با تأخیر کار را دنبال می‌کردند.
معاون هماهنگی و محیط کسب‌و‌‌کار وزارت صمت بیان داشت: ۲ نوع کار تعریف شد که یکی از آنها تکمیل فرم‌ها و کاربرگ‌هایی بود که وزارت اقتصاد خواستار بود تا دستگاه‌ها آن را تکمیل کنند، بنابراین معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت این موضوع را در دستور کار قرار داد و تیمی برای این موضوع مستقر شد و کارها را سازماندهی کرد تا اینکه در همه بخش‌های وزارت صمت این فرم‌ها تکمیل و کار انجام شد. 
نیازی بیان داشت: کار دوم و مهم تعریف شده دیگر در معاونت مذکور، اتصال سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی صدور مجوزها بود که برای این منظور نیز برنامه‌ریزی‌های لازم به سرعت انجام و کار به صورت ویژه پیگیری شد؛ در‌باره تکمیل فرم‌ها و کاربرگ‌ها جمع‌بندی‌ها انجام شده و فردا هیات مقررات‌زدایی برگزار می‌شود تا فرم‌ها و کاربرگ‌ها به تصویب برسد. 

Page Generated in 0/0070 sec