printlogo


کد خبر: 246690تاریخ: 1400/12/17 00:00
اخبار

نمایش مستند‌های «حقیقت» به بهار آینده موکول شد
اجرای مرحله دوم طرح «اکران حقیقت» شامل نمایش فیزیکی و آنلاین مستندهای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به بهار سال بعد موکول شد. به گزارش «وطن‌امروز»، قرار بود از ۲۷ بهمن امسال، ۴ مستند تازه در مرحله دوم طرح «اکران حقیقت» به شکل فیزیکی در مراکز فرهنگی سراسر کشور و به صورت آنلاین در سایت «هاشور» نمایش داده شوند اما به دلیل فراهم کردن شرایط اکران برای مستندها در بعضی سینماها، توسعه این طرح و لزوم دریافت پروانه نمایش سینمایی برای این آثار، اجرای این طرح به بهار سال آینده موکول شده است. در «اکران حقیقت» که از مردادماه ۱۴۰۰ با نمایش فیزیکی و آنلاین 4 مستند از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شروع شده، قرار است ابتدا مستندهای تولید شده در مرکز و پس از آن مستندهای متقاضی برای نمایش در این طرح، به صورت آنلاین و فیزیکی در معرض تماشای دوستداران سینمای مستند قرار بگیرند. مستندهای «بانو قدس ایران» (مصطفی رزاق کریمی)، «در جستجوی خانه خورشید» (مهدی باقری)، «زیر این چتر باران می‌بارد» (کتایون جهانگیری)، «بر سر خاک» (محسن خانجهانی) و «ف- الف» (فرشاد اکتسابی) تا به حال در قالب طرح «اکران حقیقت» نمایش داده شده‌اند. 
***
مدیرعامل جدید انتشارات سروش صداوسیما تعیین شد
معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی در حکمی ابراهیم شکوری را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت انتشارات سروش منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، احمد شهریاری در این حکم تولید محتوای مکتوب متناسب با هویت ایرانی- اسلامی، بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های رسانه ملی برای جریان‌سازی فرهنگی و تقویت حوزه تولید محتوای اختصاصی کودک، نوجوان و خانواده را از اهم وظایف مدیرعامل جدید انتشارات سروش خوانده است. 
ابراهیم شکوری دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در مرحله نگارش رساله است و مسؤولیت‌های مدیرکلی امور مجلس، مدیرکلی اخبار داخلی و مدیریت مستندسازی شبکه خبر رسانه ملی را در کارنامه خود دارد. مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در نیویورک، مقر سازمان ملل متحد و مدیر خبر دفتر نمایندگی رسانه ملی در بیروت نیز تجربیات برون‌مرزی او است. معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما همچنین از زحمات و تلاش‌های سیدصادق رضایی در زمان تصدی این مسؤولیت تشکر و قدردانی کرده است. 
***
انتصابات جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی طی احکامی جداگانه مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های تهران، بوشهر و خراسانی شمالی و همچنین مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی رمضانی، سرپرست نهاد طی احکامی جداگانه مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های تهران، بوشهر و خراسانی شمالی و همچنین مدیرکل «منابع انسانی و امور پشتیبانی» نهاد را منصوب کرد که ۳ تن از این مدیران تا پیش از این در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مشغول فعالیت بودند. 
بر این اساس علیرضا زندوکیلی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، حیدر راهب به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و مهدی آریان به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی منصوب شدند. مهدی رمضانی در حکم دیگری نیز محمدعلی محمدی را به عنوان مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد منصوب کرد.
***
پخش ویژه‌برنامه «حکیم نظامی گنجوی» از شبکه 4 سیما
ویژه‌برنامه حکیم نظامی گنجوی از قاب «حکایت دل» شبکه 4 سیما در ۲ قسمت، روزهای هفدهم  و بیست‌و‌سوم اسفندماه پخش خواهد شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، ویژه‌برنامه «حکیم نظامی گنجوی» شاعر بزرگ پارسی از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد. مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد. قسمت اول این ویژه‌برنامه سه‌شنبه 17 اسفند ساعت 14 و قسمت دوم دوشنبه ۲۳ اسفند ساعت ۲۱ پخش می‌شود. این برنامه جمعه همان هفته ساعت ۱۲ ظهر بازپخش می‌شود.
عوامل این ویژه‌برنامه عبارتند از کارگردان: علیرضا حسینی، تصویربرداران: وحید فیروز،  ایرج سعادتی، پژوهشگر و طراح سوال: محبوبه کلانتری، تدوینگر: بدرالدین سعادتی، مدیر تولید: حمید سهرابی، صدابردار: حبیب محمدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی و رسانه‌ای: سمیرا فراهانی و گرافیست و جلوه‌های بصری و تیتراژ: حمید حسینی

Page Generated in 0/0041 sec