printlogo


کد خبر: 246707تاریخ: 1400/12/17 00:00
رئیس سازمان بسیج اصناف در گفت‌‌و‌گو با «وطن امروز»: اردو‌های جهادی از اعیاد شعبانیه تا ماه رمضان به اقشار کم‌برخوردار خدمات‌رسانی می‌کنند
جهاد خدمت در مناطق محروم
بیش از یک میلیون بسته معیشتی به مناسبت اعیاد شعبانیه، عید نوروز و ماه مبارک رمضان در مناطق محروم توزیع می‌شود

اسدالله خسروی: توجه به مناطق کم‌برخوردار و رسیدگی به محرومان اگر چه از سوی نهادهای حمایتی مورد توجه است اما سازمان‌های مردم‌نهاد و جهادگران بسیجی در کنار نهادهای حمایتی به صورت خودجوش برای امدادرسانی و حمایت‌های مالی، معیشتی و بهداشتی همچنان در حال خدمت به محرومان سراسر کشور هستند؛ تا جایی که هر ساله با انجام رزمایش‌های مومنانه خدمات خود را به این مناطق گسیل می‌دارند. به گزارش «وطن‌امروز»، خدمات‌رسانی بی‌منت جهادگران بسیجی و نهادهای انقلابی در مناطق محروم بویژه در زمان وقوع حوادثی چون سیل، زلزله و شیوع گسترده کرونا بر کسی پوشیده نیست، البته اقدامات قابل تحسین گروه‌های جهادی و مردمی از صنوف و نهادهای مختلف در امر کمک‌رسانی به مردم فقط در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه خلاصه نمی‌شود بلکه این گروه‌های خدمت‌رسان همچنان به خانواده‌های ضعیف در مناطق محروم در قالب کمک به ساخت مسکن، مسجد، مدرسه و تاسیسات زیربنایی خدمات ارائه می‌دهند و یاریگر ضعفا در تهیه جهیزیه جوانان، تامین اقلام معیشتی، درمانی، اشتغالزایی و... نیز هستند. 
در این باره غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» گفت: این سازمان همیشه در کنار مردم محروم و کم‌برخوردار قرار دارد به طوری که روز یکشنبه 5 هزار بسته اقلام معیشتی و 1000 بسته لباس در رزمایش مومنانه نیکوکاری شهدای اصناف در مناطق کم‌برخوردار توزیع شد. 
وی با بیان اینکه پیشنهاد شده است طی روزهای آینده «رزمایش عاشقان بقیه‌الله» نیز به مناسب میلاد موعود نیمه شعبان برای خدمات‌رسانی و کمک‌های مومنانه به ضعفا در سراسر کشور انجام شود، افزود: این رزمایش در رده‌های بسیج اصناف قرار است اتفاق بیفتد. خدماتی در راستای کمک هزینه جهیزیه جوانان، حمایت‌های معیشتی، البسه و... با توجه به نزدیک شدن به سال نو و حلول ماه مبارک رمضان در سراسر کشور بوده که در دستور کار قرار گرفته است. 
رئیس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: علاوه بر این خدمات، قرار است کمک‌هایی در بخش اشتغال با واگذاری ابزار، دستگاه‌ها و تجهیزات کوچکی چون چرخ خیاطی، تعمیر لوازم خانگی، وسایل برقی، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و... در مناطق محروم توسط جهادگران بسیجی انجام شود به طوری که اردوهای جهادی تخصصی با راه‌اندازی کاروان‌های خدمات‌رسان از صنوف مختلف فنی و تخصصی در روستاها و حاشیه شهرها نیازهای و مشکلات این قشر از جامعه را ابتدا احصا و سپس به صورت رایگان برطرف کنند. 
 
* آغاز رزمایش توزیع کمک‌های مؤمنانه میان نیازمندان
مراسم «آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه» به منظور توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی و ۲۵۰۰ دست پوشاک در تهران آغاز شد. به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور توزیع ۵ هزار بسته معیشتی و ۲۵۰۰ دست پوشاک با همکاری مرکز نیکوکاری شهدای صنف اتحادیه فروشندگان صنایع فلزی تهران بزرگ و مرکز نیکوکاری شهید ذوالقدر با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران، رئیس اتاق تهران، رئیس بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور، رؤسای اتحادیه‌ها، شهردار منطقه ۱۶ تهران و مسؤولان کمیته امداد برگزار شد. سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم گفت: این اقدام خیرخواهانه توسط مرکز نیکوکاری شهدای صنف لوازم خانگی و صنایع فلزی انجام شد که در مراسمی بسته‌های غذایی و پوشاک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میان نیازمندان تهرانی توزیع می‌شود. 
وی با بیان اینکه در نظر است به صورت منطقه‌ای بسته‌های غذایی را به همت خیران تهرانی توزیع کنیم، افزود: هم‌اینک ۹۱۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت دارند که همزمان با جشن نیکوکاری، کمک‌ها را برای نیازمندان جمع‌آوری می‌کنند. بنا بر این گزارش، بسته‌های غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، خرما و گوشت است. 
 
* توزیع یک میلیون بسته معیشتی در مناطق محروم
همچنین دیروز در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بنیاد احسان، ضمن برگزاری شکرانه پویش احسانه، مرحله جدید رزمایش «همدلی و احسان» آغاز شد. 
معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: در آستانه سال جدید و عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان، مرحله جدید رزمایش «همدلی و احسان» از امروز (دیروز دوشنبه) در سراسر کشور آغاز می‌شود که در این مرحله بیش از یک میلیون بسته معیشتی و پروتئینی در مناطق محروم سراسر کشور توزیع خواهد شد. علی عسگری افزود: سال ۱۴۰۰ هم در این رزمایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی شامل مواد غذایی و کنسروی و برنج و گوشت قرمز توسط گروه‌های جهادی همکار بنیاد احسان در مناطق کم‌برخوردار کشور توزیع شد. وی درباره اهدای جهیزیه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز گفت: در سال‌های اخیر یکی از اقداماتی که توسط ستاد با جدیت دنبال شده، توجه به بحث ازدواج و فرزندآوری بوده که از طریق بنیاد ۱۵ خرداد در بحث درمان ناباروری و همچنین طرح‌های تشویقی برای فرزندآوری و از طریق بنیاد احسان در بحث اهدای جهیزیه به زوج‌های کم‌برخورداری که برای تشکیل زندگی به وسایل خانه نیاز دارند، اجرایی می‌شود. 
عسگری خاطرنشان کرد: امروز ۱۷ هزارمین جهیزیه اهدایی بنیاد احسان شامل وسایل خانه از قبیل یخچال، اجاق گاز، فرش، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و... به یک زوج اهدا می‌شود و شکرانه پویش احسانه را امروز برگزار می‌کنیم. معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: برای سال آینده هم اهدای ۳۰۰۰ جهیزیه به زوج‌های نیازمند را در دستور کار خود داریم. 
مدیرعامل بنیاد احسان نیز در این مراسم با تأکید بر سیاست این بنیاد در بهره‌مندی از توان گروه‌های جهادی و مردمی افزود: سیاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ابتدای تشکیل بنیاد احسان، هم‌افزایی و حمایت از گروه‌های جهادی و توزیع خدمات از طریق این گروه‌ها و به میدان آوردن توان مردم و ظرفیت جوانان برای شناسایی و حل گره‌ها و معضلات مناطق محروم بوده و هست. سعید سلیمانی افزود: در بخش‌های مختلفی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، جهیزیه، خدمات آموزشی و اقدامات امدادی در سیل و زلزله‌ها و حوادث غیرمترقبه بیش از ۴۰۰۰ گروه جهادی همکار بنیاد احسان، وظیفه شناسایی افراد نیازمند و توزیع خدمات را برعهده دارند. در ادامه این مراسم اختتامیه جایزه ملی احسان نیز برگزار شد و از گروه‌های جهادی برتر تقدیر به عمل آمد.

Page Generated in 0/0061 sec