printlogo


کد خبر: 246709تاریخ: 1400/12/17 00:00
اخبار

متأهلان دارای ۲  فرزند کارت معافیت سربازی دریافت می‌کنند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مشمولان متاهل بالای ۳۰ سال و دارای ۲ فرزند کارت معافیت سربازی دریافت کنند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح دیروز در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ را تصویب کردند. طبق این مصوبه، با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولان غایب و غیرغایب متأهل دارای ۲ فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند. نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی این بند، اختیار خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح دادند. 
***
تصادف زنجیره‌ای ۲۰ خودرو در بزرگراه حکیم تهران
سرپرست اورژانس تهران از تصادف زنجیره‌ای ۲۰ خودرو در بزرگراه حکیم شرق خبر داد. یحیی صالح‌طبری، سرپرست اورژانس تهران روز گذشته در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: تصادف زنجیره‌ای حدودا ۲۰ خودرو در بزرگراه حکیم شرق، خروجی بزرگراه شهید باکری، روی پل کن ساعت ۵:۲۸ به ۱۱۵ اعلام شد. وی افزود: ۳ آمبولانس و یک اتوبوس‌آمبولانس به محل اعزام شد و بنا بر اعلام حاضران در صحنه، این حادثه ۱۰ مصدوم به همراه داشت. 
***
آغاز تخریب سازه‌های دولتی در حاشیه رودخانه‌های فارس
رئیس کل دادگستری استان فارس از آغاز تخریب سازه‌های حاشیه رودخانه چله‌گاه در حوزه قضایی سپیدان خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی دیروز با بیان اینکه پیش از این تذکرات لازم درباره عقب‌نشینی و رفع تصرف از اراضی حاشیه رودخانه‌ها به متصرفان حقیقی و حقوقی ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده بود، بیان کرد: پس از عدم تمکین متصرفان درباره تخلیه اراضی و تخریب مستحدثات از صبح امروز (دیروز دوشنبه) با دستور قضایی تخریب این سازه‌ها در حوزه قضایی سپیدان و در منطقه چله‌گاه آغاز شد. وی افزود: تاکنون ۴ هکتار از اراضی مربوط به این نهادها و همچنین تعدادی دیگر از اراضی تصرف شده مربوط به سایر افراد حقیقی رفع تصرف شده است. رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه روز گذشته مجتمع تفریحی متعلق به شهرداری سپیدان و آموزش‌و‌پرورش در منطقه چله‌گاه شهرستان سپیدان تخریب شد، گفت: پیش از این هلال‌احمر استان در همین منطقه به صورت داوطلبانه اراضی حاشیه‌ای رودخانه چله‌گاه را تخلیه کرد. موسوی تصریح کرد: برای مجموعه تفریحی دیگری در منطقه سپیدان متعلق به یکی از نهادهای دولتی استان اخطارهای قانونی لازم ابلاغ شده که در صورت استنکاف از اجرای قانون، ظرف روزهای آتی تخریب خواهد شد. 
***
کشف انبار مواد محترقه در مولوی
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف یک انبار مواد محترقه در محله مولوی خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این باره گفت: در روزهای منتهی به چهارشنبه‌سوری، پلیس پیشگیری تهران بزرگ تشدید نظارت بر اقدامات مجرمانه با هدف پیشگیری از حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری را دستور کار خود قرار داده است و در همین راستا نیز ماموران روز گذشته گزارشی مبنی بر نگهداری و توزیع مواد محترقه در محله مولوی تهران را مورد بررسی قرار دادند. وی با بیان اینکه ماموران کلانتری مولوی مامور رسیدگی به این پرونده شدند، گفت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و همچنین اخذ مجوز قضایی، محل نگهداری این مواد را که یک انبار در محدوده مولوی بود مورد شناسایی قرار دادند و در عملیاتی با حضور در این محل موفق به کشف ۲۱ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه قاچاق و غیراستاندارد شدند و ۲ مرد ۳۸ و ۴۵ ساله نیز در محل این انبار دستگیر شدند. 
***
جراحی از راه دور همراه اول محصول برگزیده جشنواره نوآوری شد
«یوزکیس جراحی از راه دور» مبتنی بر تکنولوژی 5G همراه اول که با ربات بومی جراح شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا ارائه شد، محصول برگزیده ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی شد. سید‌احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در غرفه همراه اول و آشنایی با «یوزکیس جراحی از راه دور» گفت: تاثیر این قبیل تکنولوژی‌ها و کاربردهای فناورانه بر فضای اقتصاد دیجیتال بسیار زیاد است. همراه اول از سال ۱۳۹۵ ورود به فناوری 5G را زمینه‌چینی‌کرده و راهکار فناورانه «جراحی از راه دور» را برای نخستین بار در نمایشگاه ایران‌تلکام سال ۱۳۹۷ رونمایی کرد. تیرماه امسال نیز برای نخستین بار در کشور شاهد استفاده از «یوزکیس جراحی از راه دور» به ‌صورت واقعی روی یک حیوان بودیم تا زمینه‌ای فراهم شود پزشکان در آینده‌ای نزدیک بتوانند جراحی روی انسان را بر بستر شبکه پرسرعت همراه اول تجربه کنند.

Page Generated in 0/0048 sec