printlogo


کد خبر: 246710تاریخ: 1400/12/17 00:00
در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران مطرح شد
تهدید ایمنی تهران با 12 هزار بافت فرسوده

وجود ۳ گسل و ۱۲ هزار بافت فرسوده وضعیت ایمنی کلانشهر تهران را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. 
شهردار تهران با بیان این مطلب در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: تهرانی که در کنار هم در آن زندگی می‌کنیم، نیازمند یک بازنگری است و به بازنگری در ایمنی‌بخشی به وضعیت تهران نیاز است. این شهر ۳ گسل مشا، شمال غرب و شهرری و ۱۲ هزار بافت ناپایدار دارد و بازنگری اشاره شده از این منظر مهم است. 
به گزارش علیرضا زاکانی افزود: از سوی دیگر باید نیاز شهروندان را با یک پاسخ معتبر جبران کنیم؛ نیاز انباشته شده مسکن در کشور بیش از ۱۰ میلیون مسکن است که سهم بالایی از آن مربوط به تهران است. تعداد پروانه‌های صادر شده در تهران از سال ۹۰ به یک‌هفتم رسیده و باعث سختی در ساخت‌و‌ساز و بالا رفتن اجاره‌بهای مسکن شده است. 
به گفته وی، مسکن بخش زیادی از هزینه خانوار را در بر می‌گیرد و زمان انتظار برای خرید مسکن به ۶۶ تا ۷۰ سال رسیده است. بنابراین باید وارد عرصه شویم و به این نیاز پاسخ دهیم. 
وی با بیان اینکه در شهرداری قرارگاهی برای بحث مسکن ایجاد شد که هدف اولیه آن توجه به بافت‌های ناپایدار است، افزود: در گذشته، شهرداری گره‌گشایی از زندگی مردم را نمی‌دید و نظرش این بود که با گذشت زمان و برای حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک بهترین راه این است که به جای حل مشکلات، زندگی و حضور در تهران را گران کند تا مردم مهاجرت معکوس کنند و پشیمان از تهران برگردند اما این پیام مورد قبول مدیریت شهری فعلی نیست. زاکانی اظهار داشت: در این دوره تلاش داریم شهر را زیست‌پذیر و انسان‌مدار کنیم. اگر سه‌گانه‌ای بین‌ شهر و شهروند و مدیریت شهری را در نظر بگیریم، باید برای شهروند هزینه کنیم و سایر اجزا باید در خدمت شهروند قرار گیرند.

Page Generated in 0/0063 sec