printlogo


کد خبر: 246720تاریخ: 1400/12/17 00:00
اخبار

قدردانی نمایندگان رهبر انقلاب از یادگاران دفاع‌مقدس
در سالروز ولادت باسعادت قمر بنی‌هاشم حضرت اباالفضل العباس(ع) و روز جانباز، هیات‌هایی از طرف رهبر حکیم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان سرافراز از رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان تجلیل کردند. 
در تهران، حجج‌اسلام شکری، ابوترابی‌فرد، تقوی، حاج‌علی‌اکبری و اختری در منازل جانبازان حاضر شدند و ضمن کسب اطلاع از زندگی و شرایط آنان، از مجاهدت‌های این یادگاران دفاع‌مقدس و دفاع از حرم قدردانی کردند. 
قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به منزل تعدادی از جانبازان رفت و با آنان گفت‌وگو کرد. همچنین نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور نیز به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی در منازل تعدادی از جانبازان سراسر کشور حضور یافتند و از این ایثارگران تجلیل کردند. 
***
جانبازان ایران اسلامی مایه سرافرازی ملت ما هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز جانباز گفت: جانبازان سرافراز کشور عزیز ایران اسلامی مایه سرافرازی ملت هستند و ما در برابر عظمت روحی و صبر آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. 
محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی روز گذشته در نطق خود ضمن تبریک ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) اظهار داشت: جانبازان سرافراز کشور عزیز ایران اسلامی مایه سرافرازی ملت ما هستند و این روز را به آنها تبریک می‌گویم. ما در برابر عظمت روحی و صبر این عزیزان سر تعظیم فرود می‌آوریم و آنها را شهدای زنده انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس می‌دانیم. 
وی افزود: جانبازان عزیز برای اسلام، انقلاب اسلامی و این مرز و بوم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و جا دارد از همه این عزیزان و همسران آنها که در بالاترین رتبه ایثار و فداکاری در کمک و نگهداری و پرستاری از آنها هستند قدردانی کرده و از آنها تجلیل کنیم. رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله در مجلس شورای اسلامی بتوانیم دین خود را به جانبازان عزیز ادا کنیم. 
***
جروزالم‌پست:
سامانه‌ پدافندی ایران چالش جدید نیروی هوایی اسرائیل است
روزنامه صهیونیستی با اشاره به قدرت سامانه‌های پدافندی ایران نوشت، صنایع دفاعی ایران قوی است و دائما برای بهبود و ساخت سامانه‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند، تلاش می‌کند. روزنامه «جروزالم‌پست» در این مطلب نوشت، از زمانی که ایران سال گذشته سامانه‌های پدافند هوایی جدید را در سوریه مستقر کرده است، نیروی هوایی اسرائیل مجبور شده است نحوه انجام حملات خود را تغییر دهد. تهران نخستین‌بار سال گذشته با تشدید حملات اسرائیل، این سامانه‌ها را در سوریه مستقر کرد. این روزنامه ادامه داد، استقرار سامانه‌های ایران در سوریه، تلاشی برای رهگیری بیشتر جنگنده‌های اسرائیلی است. ایران در این راه رادارهای‌ خود را از پرتابگرهای موشکی جدا می‌کند که نیروی هوایی اسرائیل را به تغییر نحوه عمل خود در طول عملیات وا داشته است. 
به نوشته این روزنامه، از زمان استقرار سامانه‌های دفاع هوایی ایران در سوریه، ارتش اسرائیل در حال بررسی آنهاست که متفاوت با سامانه‌های روسی هستند. در حالی که نیروی هوایی اسرائیل به انجام ماموریت‌های خود بر فراز سوریه با موفقیت ادامه می‌دهد اما سامانه‌های ایران جدید و متفاوت هستند و اسرائیل هنوز به طور کامل نحوه عملکرد آنها را متوجه نشده است. باید گفت سامانه‌‌های پدافندی ایران چالش جدیدی برای اسرائیل هستند. نیروی هوایی اسرائیل می‌داند که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قوی است و دائما برای بهبود و ساخت سیستم‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند، تلاش می‌کند. 
در انتهای این مطلب آمده است، در همین زمینه اکتبر ۲۰۲۱ ایران یک رزمایش بزرگ پدافند هوایی به نام «مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰» انجام داد که قابلیت‌های سامانه‌ها و تسلیحات ارتقایافته از جمله موشک‌های کروز، رادار، دیده‌بانی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و پهپادهای پنهانکار را به نمایش گذاشت. ایران در این رزمایش از سامانه‌های «سوم خرداد»، «مرصاد»، «تلاش»، «۱۵ خرداد»، «مجید» و «دزفول» استفاده کرد. 
***
وزیر خارجه چین مطرح کرد
تأثیر برنامه همکاری جامع ایران و چین بر توسعه خاورمیانه
وزیر خارجه چین در یک کنفرانس خبری به اهمیت برنامه همکاری جامع ایران و چین اشاره کرد. 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌یی  وزیر امور خارجه چین دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی سالانه درباره روابط دیپلماتیک کشورش گفت، چین نقش سازنده‌ای در خاورمیانه داشته است و با کشورهای خاورمیانه در زمینه مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا و تولیدات واکسن همکاری کرده است. به گفته وزیر خارجه چین، انعقاد قرارداد همکاری جامع میان چین و ایران موجب بالا بردن موثر پیشرفت و توسعه در خاورمیانه شده است.

Page Generated in 0/0055 sec