printlogo


کد خبر: 246757تاریخ: 1400/12/18 00:00
حقوق نمایندگان مجلس شفاف می‌شود
نمایندگان مجلس با رأی قاطع جهت شفافیت عملکرد مجلس، مقرر کردند حقوق خود و مدیران مجلس به صورت ماهانه در سامانه سازمان امور استخدامی ثبت شود

گروه اقتصادی: نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با الحاق یک جزء به بند «الف» تبصره 20 این لایحه با 200 رأی موافق، 14 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رای‌گیری این طرح گفت: در جریان رای‌گیری شفافیت حقوق، نمایندگان ۱۰۰درصد در رای‌گیری شرکت کردند. 
حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در نشست علنی حضور داشت نیز افزود: وقتی ما تصمیمی برای کشور می‌گیریم، اگر خود را مستثنا کنیم، اثر مناسبی نخواهد داشت، از این جهت مجلس که در شفاف‌سازی پیشتاز شده است، در رأس امور بودن خود را نشان داده است، بنابراین شفافیت را از خود آغاز کرده و بر اساس آن حقوق، مزایا و رفاهیات هر نقطه از کشور را به اطلاع مردم می‌رساند، بنابراین دولت از این اقدام مجلس استقبال می‌کند. از مجلس سپاسگزاریم که این فضا را ایجاد کرده تا با‌هم کارها را پیش ببریم. 
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 کل کشور نیز گفت: نمایندگان در کمیسیون تلفیق نهایت دقت را داشتند تا مجلس در شفافیت پیشتاز باشد، بنابراین رأی نمایندگان به این پیشنهاد بیانگر این است که نمایندگان هیچ ابایی ندارند که حقوق خود را در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت کرده و در کنار ملت قرار گیرند. 
بر اساس جزء الحاقی به بند «الف» تبصره 20 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور، مجلس مکلف است حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم، به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

Page Generated in 0/0059 sec