printlogo


کد خبر: 246762تاریخ: 1400/12/18 00:00
اخبار

در قرارداد و حقوق کارکنان دولت بی‌عدالتی وجود دارد
 رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا به منظور ساماندهی وضعیت استخدامی و برقراری عدالت در دریافتی‌های کارکنان آماده شده و با اولویت نیز این موضوع دنبال خواهد شد. محمدباقر قالیباف در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: در حوزه قراردادهای کارکنان و میزان دریافتی آنان در سطح کشور بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد و همه به آن واقف هستیم. این موضوع تنها مربوط به کارکنان یک وزارتخانه نیست، بلکه در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها این موضوع دیده می‌شود. یک کارمند که از لحاظ تخصص، تحصیلات و اثرگذاری نقش بیشتری دارد حقوق کمتری دریافت می‌کند. وی در ادامه اظهار کرد: بارها دیده‌ایم که یک کارمند رسمی به مراتب حقوق بیشتری از یک کارمند شرکتی دریافت می‌کند، در حالی که هر ۲ در یک اتاق هستند و کار مشابهی دارند. ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان یک موضوع جدی است و هم در اولویت دولت و هم در اولویت مجلس قرار دارد. رئیس‌جمهور به سازمان امور استخدامی دستور داد به این موضوع ورود کند. مجلس نیز طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا برای ساماندهی این حوزه دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان نیازمند یک قانون محکم است و مجلس نیز این موضوع را با اولویت دنبال می‌کند اما جای آن در لایحه بودجه که یک قانون یک‌ساله است، نیست. 
***
۷۳ درصد ارز صادراتی در این 6 ماه به کشور بازگشته است
سخنگوی دولت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان داشت: دولت سیزدهم هیچگاه مذاکرات را به معیشت مردم گره نخواهد زد و تاکنون حدود ۹۰ میلیارد دلار صادرات به خارج از کشور داشته‌ایم که بیش از ۴۰ درصد ارزش صادرات ما سقف ۴۵ میلیارد دلار را رد کرده است. مطابق برنامه‌ریزی سازمان تجارت جهانی ۷۳ درصد ارز صادرات به کشور بازگشته است. علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با پوتین درباره جنگ اوکراین، گفت: بارها مخالفت با جنگ از سوی مقامات ایران اعلام شده است. تماس تلفنی روسای‌جمهور ۲ کشور قبل از شروع جنگ در دستور کار بود و هماهنگی‌های لازم برای انجام آن قبل از آغاز جنگ صورت گرفته بود و مربوط به موضوعات سفر روسیه، مذاکرات رفع تحریم و همکاری‌های فی‌مابین بود. وی افزود: در این تماس رئیس‌جمهور از صدمه دیدن مردم و تخریب شهرها و خانه‌ها و آسیب‌های ناشی از جنگ و از گسترش ناتو به شرق اظهار نگرانی کردند. البته این تماس در اخبار به‌درستی پوشش داده نشده است. بهادری‌جهرمی تصریح کرد: بارها هم معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری و هم وزارت امور خارجه مخالفت خود با جنگ و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و ناتو را اعلام کرده‌اند. سخنگوی دولت با بیان اینکه جنگ باید متوقف شود، بیان داشت: ریشه این بحران باید خشک شود و ریشه تمام این موارد سیاست‌های بحران‌ساز مافیایی آمریکاست. با توجه به آغاز جنگ در زمان انجام مکالمه تلفنی، مواضع ایران نیز منعکس شد که مواضعی متوازن، منطقی و مبتنی بر اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و نباید به معنی طرفداری از یکی از طرف‌ها تعبیر شود. 
***
سخنگوی قوه قضائیه:
خواهان مدیریت فضای مجازی هستیم نه محدودیت
سخنگوی قوه‌ قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نظارت دستگاه قضایی بر تخلفات فضای مجازی گفت: بحث فضای مجازی امروز در کنار فضای حقیقی است یعنی مردم در فضای مجازی زندگی می‌کنند و کار و کاسبی دارند و همانطور که فضای حقیقی نیاز به نظارت دارد و جرمی‌ رخ دهد قابل پیگیری است، اگر این جرائم در فضای مجازی هم رخ دهد باید پیگیری شود. ذبیح‌الله خداییان با بیان اینکه پرونده‌های متعددی در رابطه با کلاهبرداری و افترا تشکیل شده است، گفت: در ماه‌های اخیر پرونده‌های زیادی در رابطه با کلاهبرداری از طریق رمزارزها تشکیل شده است، لذا بحث برخورد با این جرائم در دستور کار قوه‌ قضائیه است و از دست‌اندرکاران می‌خواهیم این فضا را مدیریت کنند، البته مدیریت به معنای محدودیت نیست و اگر در فضای مجازی خشونت و هتک حرمتی آموزش داده می‌شود باید امکان شناسایی آن فراهم شود. 
***
کنایه کاخ سفید به خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران
سخنگوی کاخ سفید با رد هر گونه تأثیر تحریم روسیه بر مذاکرات وین، به تصمیم رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران کنایه زد. به گزارش فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه هر گونه ارتباط بین تحریم‌های اعمالی بر روسیه و تأثیر آن بر مذاکرات وین و ایران را رد کرد. ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: اعمال تحریم‌ها بر روسیه به دلیل عملیات در اوکراین، هیچ ارتباطی به حضور روسیه در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران ندارد. به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درخواست از عربستان سعودی یا ونزوئلا یا ایران برای تأمین نفت به جای روسیه، می‌تواند وابستگی به نفت روسیه را کم کند، گفت: «بهترین کاری که می‌توان انجام داد، کاهش وابستگی ما به نفت خارجی‌هاست». سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا کسی طرفدار دستیابی ایران به سلاح اتمی است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به تشویق ایران برای ساخت سلاح اتمی متهم کرد. ساکی در این ‌باره با کنایه اظهار داشت: «گمان نمی‌کنم هیچ کس حامی [حرکت] ایران برای دستیابی به سلاح اتمی باشد، البته شاید جز رئیس‌جمهور قبلی [ترامپ] که از توافق [هسته‌ای] خارج شد!»

Page Generated in 0/0061 sec