printlogo


کد خبر: 246771تاریخ: 1400/12/19 00:00
در آستانه زادروز حاج‌قاسم سلیمانی جدید‌ترین اثر در وصف این شهید بزرگوار منتشر شد
«سرباز مکتب» خواندنی شد

کتاب «سرباز مکتب» نوشته سیدحسن رضا‌نقوی، با ترجمه سید‌عبدالحسین رئیس‌السادات در آستانه زادروز سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط نشر صاد منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پس از سخن ناشر، مقدمه مترجم و مقدمه نویسنده، فصول اصلی کتاب آغاز می‌شود که عناوین آن عبارت است از: آشنایی با محل زندگی پدری و اجدادی شهید قاسم سلیمانی و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی او، ۸ سال جنگ ایران و عراق، حاج قاسم سلیمانی در جنوب شرق ایران برای رویارویی با اشرار مسلح، قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر، نقش حاج‌قاسم سلیمانی در لبنان، نقش حاج‌قاسم سلیمانی در فلسطین، نقش قاسم سلیمانی در سوریه، نقش قاسم سلیمانی در عراق و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و واکنش جهانی پس از آن. 
بخش پایانی کتاب هم به آلبوم تصاویر شهید حاج‌قاسم سلیمانی اختصاص دارد. 
این کتاب حاصل 70 مصاحبه و تعدادی گزارش منتشر نشده درباره سردار سلیمانی است که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی هم ترجمه شده است. 
نقوی، نویسنده پاکستانی‌الاصل این کتاب، دانشجوی دوره دکترای رشته مدیریت دولتی دانشگاه تهران است و علاوه بر تدریس، مجری شبکه تلویزیونی سحر اردو و مسؤول کانون دانشجویان اردو زبان در ایران هم است. 
او در مقدمه اثر نوشته است: در این کتاب تلاش کردم درباره تشکیل جبهه مقاومت و تقویت کردن آن به شهید قاسم سلیمانی از دید یک مکتب نگاه کنم و به تحلیل آن پرداخته‌ام تا درک نظام فکری و عملی قاسم سلیمانی آسان شود. اگر چه قاسم سلیمانی خود پرورده مکتب امام خمینی(ره) بود و خود را سرباز مکتب می‌دانست ولی برای تمام انسان‌های جهان که ایمان به آزادی و استقلال دارند، برای همه حکمرانان آزاداندیشی که در برابر استعمار آمریکایی ایستادگی می‌کنند، برای مجاهدان و رزمندگانی که در میدان جنگ در مقابل دشمن سینه سپر می‌کنند و در جبهه مقاومت برای فرماندهانی که بدون توجه به مذهب و ملیت به فریاد مظلومان لبیک می‌گویند؛ او خود در سیمای یک مکتب زنده مطرح می‌شود. 
کتاب «سرباز مکتب» نوشته سیدحسن رضانقوی با ترجمه سیدعبدالحسین رئیس‌السادات در ۳۷۴ صفحه با قیمت ۱۱۳ هزار تومان توسط نشر صاد منتشر شد.

Page Generated in 0/0061 sec