printlogo


کد خبر: 246772تاریخ: 1400/12/19 00:00
اخبار

عیدانه ویژه شبکه ۲ از عید نیمه شعبان تا نوروز ۱۴۰۱
همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت، شبکه ۲ سیما با عیدانه ویژه‌ای از عید نیمه‌ شعبان تا تحویل سال ۱۴۰۱ به استقبال نوروز می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی شبکه ۲، ویژه‌برنامه تدارک دیده شده شبکه ۲ با نام «عیدانه عمو پورنگ» از ۲۶ اسفند همزمان با عید نیمه شعبان روانه آنتن می‌شود و تا ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت. مجری این برنامه داریوش فرضیایی است که از ۲۶ تا ۲۸ اسفند از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۱۰ روانه آنتن می‌شود و ۲۹ اسفند نیز بعد از اذان ظهر تا لحظات سال تحویل همراه مخاطبان شبکه ۲ سیما خواهد بود. در ویژه‌برنامه تحویل سال علاوه بر دعوت از میهمانانی از اقشار مختلف مردم در حرفه‌های گوناگون بازیگران مجموعه کلبه عموپورنگ نیز حضور خواهند داشت. اجرای خواننده کشورمان گرشا رضایی نیز از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است. 
***
ادامه فیلمبرداری «آنها مرا دوست داشتند» 
اولین تصویر از ۳ شخصیت اصلی فیلم سینمایی «آنها مرا دوست داشتند» منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، محمدرضا رحمانی که پنجمین تجربه بلند سینمایی خود را با نام «آنها مرا دوست داشتند» در اوایل اسفند مقابل دوربین برده، هم‌اکنون مشغول فیلمبرداری سکانس‌های مربوط به لوکیشن یکی از مناطق جنوبی تهران با ۳ بازیگر اصلی این اثر است. در این سکانس‌ها امیرحسین آرمان، امیر جعفری و مهسا اسماعیلی به عنوان چهره‌های جدید فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. ظرف چند روز آینده مراحل فنی پروژه از جمله تدوین و صداگذاری نیز آغاز خواهد شد. نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، علی صالحی، بهار نوحیان، ایرج رحمانی، الهه داوودی، زهره حمیدی و لیلا بلوکات و همچنین چند چهره جدید به همراه نفس عزیزی دیگر بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. «آنها مرا دوست داشتند» با محوریت یک موضوع انسانی قرار است به چالشی جدید بپردازد. محمدرضا رحمانی خود تهیه‌کنندگی فیلم جدیدش را برعهده دارد. 
***
بیش از ۶۲۰۰ اثر متقاضی شرکت در جشنواره «امید» شدند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت بیش از ۶۲۰۰ اثر متقاضی حضور در بخش‌های مختلف جشنواره «امید» شده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالحسین کلانتری، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان «امید» تعداد آثار متقاضی حضور در این جشنواره را اعلام کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره میزبان بیش از ۶۲۵۷ اثر متقاضی حضور در بخش‌های فیلم ملی، فیلم بین‌الملل، فیلمنامه ساخته نشده، عکس ملی و عکس بین‌الملل است. وی ادامه داد: از میان آثار رسیده، تعداد ۳۵۰ اثر در بخش فیلم ملی، ۱۱۱۷ اثر در بخش فیلم بین‌الملل، ۲۶۰ فیلمنامه ساخته‌نشده، ۱۹۲۷ اثر در بخش عکس ملی و ۲۶۰۳ اثر در بخش عکس بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره رسیده است. کلانتری درباره کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: آثاری از ۹۲ کشور جهان متقاضی شرکت در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره «امید» هستند و بیشترین آثار به ترتیب متعلق به کشورهای هندوستان، ترکیه، آمریکا، برزیل و روسیه است.
***
«آوای باد را بشنو» پروانه ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت یک عنوان داستانی و یک عنوان مستند موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت داستانی بلند «آوای باد را بشنو» به تهیه‌کنندگی احمد عبداللهیان و نویسندگی و کارگردانی شهرام درویش موافقت شد. همچنین مستند بلند «سوله» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی رضا استادی نیز پروانه ساخت گرفت. 
***
سیاوش طهمورث مجری شد
شبکه افق سیما با مجموعه‌ای از تولیدات متنوع در تعطیلات نوروز میهمان ‌خانه مخاطبان خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، سریال، مستند و برنامه تلویزیونی به شرح زیر در شبکه افق تهیه شده و در برابر دیدگان مخاطبان قرار گرفته است. مجموعه «تماس» به تهیه‌کنندگی حسن آخوندپور و طراحی و کارگردانی صابر الله‌دادیان با موضوعات اجتماعی و چالش‌های شهری به طبقات مختلف بویژه محروم می‌پردازد. تولید و ضبط این مجموعه که از چند ماه گذشته آغاز شده، همچنان در نقاط مختلف شهر و استان تهران ادامه دارد. شرکت‌کنندگان این مسابقه که با فراخوان عمومی و مصاحبه حضوری از طبقه متوسط جامعه انتخاب شده‌اند، در تماس‌های تلفنی سیاوش طهمورث به‌عنوان هدایتگر مسابقه با چالش‌ها و مأموریت‌های ویژه‌ای روبه‌رو می‌شوند. «هاشور» برنامه ترکیبی طنز و سرگرمی شبکه افق است که سری جدید آن قرار است ایام نوروز پخش شود. این برنامه در آیتم‌های مختلف و به تهیه‌کنندگی سیداحمد مصطفوی تولید شده است. این برنامه با استفاده از نمایش طنز، گفت‌وگو با سوژه‌ها و صاحب‌نظران، همچنین بهره‌گیری از آیتم‌های مختلف و جذاب با میهمانان برنامه، از نگاهی متفاوت به مسائل و دغدغه‌های مردم می‌پردازد. موضوع هر قسمت برنامه، یکی از دغدغه‌های مردم است؛ از کنکور تا کمبود آب در تابستان و هر موضوعی که دغدغه مردم باشد در «هاشور» بررسی می‌شود. برنامه سین هشتم نام کارویژه شبکه افق سیماست که از ۲۵ تا ۲۹ اسفند و لحظه سال تحویل میهمان ‌خانه مخاطبان خواهد بود. این برنامه با اجرای صابر خراسانی و حسین رفیعی تهیه شده و با دعوت از چهره‌های هنری، ورزشی و اجتماعی کارویژه‌ای خواهد بود تا دل‌های مخاطبان شبکه رنگ و بوی عید به خود بگیرد. 

Page Generated in 0/0072 sec