printlogo


کد خبر: 246783تاریخ: 1400/12/19 00:00
اخبار

وزارت ورزش و مجلس به ماجرای ابوالمشاغل ورود کنند
علی کریمی‌فیروزجایی، نماینده مجلس که چندی پیش از سوی برخی رسانه‌ها به علت مشاغل مختلف مورد انتقاد قرار گرفته بود، همچنان در پی ادامه فعالیت‌هایش در مسؤولیت‌های مختلف ورزشی است. عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ کشتی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون سوارکاری، رئیس هیات سوارکاری استان تهران، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه پیام نور، عضو هیات امنای دانشگاه پیام نور، رئیس مرکز پشتیبانی علمی بسیج اساتید، عضو نیمه‌وقت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان، مسؤولیت‌هایی است که فیروزجایی دارد. او البته عضو هیات‌رئیسه مجلس، رئیس فراکسیون امور عشایری و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 نیز هست تا عملا تبدیل به ابوالمشاغل شود. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مشخص نیست فیروزجایی با وجود مسؤولیت سنگین در مجلس چگونه فرصت می‌کند به مشاغل دیگرش برسد؟ آیا مجلس شورای اسلامی در جریان مسؤولیت‌های فراوان این نماینده قرار دارد؟ از مسؤولان وزارت ورزش و جوانان نیز انتظار می‌رود درباره عملکرد فیروزجایی یک بررسی جدی داشته باشند، چراکه این نماینده مجلس هم در کشتی و هم در سوارکاری مسؤولیت دارد؛ ۲ رشته‌ای که یکی ورزش اول ایران است و دیگری رشته‌‌ای اصیل. از نهادهای نظارتی نیز انتظار می‌رود نسبت به مسؤولان چندشغله حساسیت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند یک فرد مسؤولیت‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی را در اختیار داشته باشد. 
***
فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران تعلیق شد
با تصمیم کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای AFC، فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران به حالت تعلیق درآمد. به گزارش ایسنا، کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای AFC روز چهارشنبه در جلسه‌ آنلاینی پیرامون تغییرات اساسی رقابت‌های باشگاهی آسیا و جدول زمان‌بندی جدیدی که باید برای آن تعیین شود، بحث و گفت‌وگو کردند. یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد بررسی انطباق کیفی مجوزهایی بود که کمیته‌های صدور مجوز کشورهای مختلف آسیا صادر کرده بودند. این بررسی‌ها گریبان فوتبال ایران را گرفت و با تصمیم این کارگروه، فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران تا زمان رفع نواقص به حالت تعلیق درآمد. همچنین این اتفاق برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تاجیکستان هم رخ داد. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران در پرونده صدور مجوز موقت برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به‌‌رغم مشکلات مالی و مالکیتی بارها مورد انتقاد قرار گرفت و متهم به تبانی و نادیده گرفتن مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. 
***
آتش‌بازی مونیخ در شب برد تلخ اینتر
اقتدار بایرن‌مونیخ در دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چشم اهالی فوتبال در قاره سبز را به آلمان دوخت. دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۲ دیدار در آلمان و انگلیس همراه بود.
تیم فوتبال بایرن‌مونیخ آلمان میزبان سالزبورگ اتریش بود که این دیدار با آتش‌بازی لواندوفسکی، مهاجم لهستانی میزبان و هم‌تیمی‌هایش همراه بود. بایرن توانست با نتیجه ۷ بر یک میهمان خود را در هم بکوبد تا در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت با نتیجه ۸ بر ۲ به مرحله بعدی صعود کند. لواندوفسکی (۳ بار) به همراه سایر هم‌تیمی‌های خود همچون گنبری، توماس مولر (۲ بار) و سانه، توانستند دروازه سالزبورگ را باز کنند اما میهمان که در دیدار رفت توانسته بود باواریایی‌ها را یک - یک متوقف کند تنها یک گل از ۷ گل خورده در آلیانز آره نا را جبران کرد تا خداحافظی تلخی با این رقابت‌ها داشته باشد. بندر لیورپول نیز میزبان بازی این تیم با اینتر ایتالیا بود که دیدار رفت ۲ تیم با برد ۲ بر صفر شاگردان یورگن کلوپ در ایتالیا همراه بود. قرمزپوشان انگلیس با وجود حمایت هواداران و شانس‌های متعدد گلزنی تک‌گل این دیدار را در دقیقه ۶۱ از لائوتارو مارتینز دریافت کردند اما با وجود تحمل شکست به دلیل گل ‌زده بیشتر در خانه حریف به مرحله بعد صعود کردند. 

Page Generated in 0/0064 sec