printlogo


کد خبر: 246802تاریخ: 1400/12/19 00:00
اخبار

قانون رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد
رئیس مجلس شورای اسلامی قانون رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز (چهارشنبه  ۱۸ اسفندماه) در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، قانون رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرد. این قانون هفته جاری توسط شورای نگهبان تایید شد.
***
لزوم ایجاد شهرک‌های اسکان اضطراری در تمام استان‌ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم شکل‌گیری شهرک‌های اسکان موقت و اضطراری در همه استان‌های کشور تاکید کرد. محمدحسن نامی در نخستین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور اظهار کرد: امروز مدیران بحران کلانشهرهای کشور در این جلسه گردهم آمدند تا دستیابی به هدف همکاری و تبادل نظر در حوزه مدیریت بحران محقق شود و از این طریق به شهروندان اعتماد لازم را بدهیم برای اینکه امنیت مکانی و زیستی در مقابل خطرات را می‌توانیم حفظ کنیم و در این حوزه آمادگی کامل داریم. وی ادامه داد: بی‌تردید حتی در مقابل حداقل تهدیدات باید حداکثر آمادگی را داشته باشیم و در این مسیر پیشگیری امر بسیار مهمی است که مورد تاکید ریاست‌جمهوری نیز قرار گرفته است. بی‌تردید برای تحقق امر پیشگیری نیازمند آن هستیم که نقشه بحران کشور را بازنگری کنیم. قطعا در کشور می‌توانیم با احداث یک سیل‌بند از اتفاقات بزرگ پیشگیری کنیم و در این مسیر علاوه بر پیشگیری می‌توان به اهداف بلندمدت دیگری نیز دست پیدا کرد. 
***
افزایش ۳۰ درصدی دستگیری‌ها در حوزه جرائم فضای مجازی
رئیس پلیس فتای ناجا از افزایش ۳۰ درصدی دستگیری‌ها و ۱۶ درصدی کشفیات در حوزه جرائم فضای مجازی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد. سردار وحید مجید در حاشیه اختتامیه دومین پویش مردمی کودکان سایبری در جمع خبرنگاران، گفت: برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی درباره کودکان نیاز به گفتمان‌سازی داشتیم و به همین دلیل پویش مردمی کودکان سایبری به مرحله اجرا درآمد. وی درباره دستاوردها و کشفیات پلیس در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: کشفیات ما در حوزه جرائم سایبری به نسبت سال قبل ۱۶ درصد و دستگیری‌های ما نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است. همچنین قدرت کشف پلیس فتا نیز با یک  واحد درصد افزایش در سال جاری از ۹۵ درصد به ۹۶ درصد رسید و این یعنی ۹۶ درصد جرائم سایبری در کشور کشف می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه میانگین زمان رسیدگی به جرائم در پلیس فتا چقدر است، گفت: بسته به نوع پرونده زمان رسیدگی به پرونده متفاوت است اما تاکید ما بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید به پرونده‌ها رسیدگی شود. مجید با بیان اینکه وقوع جرم در فضای مجازی به نسبت سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین در میان دستگیرشدگان ۷۶ درصد مجرمان آقا و ۲۴ درصد نیز زن بودند. 
***
تأثیر معدل ۳ سال آخر در کنکور افزایش می‌یابد
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تلاش دانش‌آموزان صرفا برای جلسه کنکور تصریح کرد: در راستای تشویق دانش‌آموزان و افزایش تمرکز آنها در طول دوره‌های تحصیلی، تأثیر معدل ۳ سال آخر در کنکور افزایش می‌یابد. یوسف نوری در آیین افتتاحیه «سال بین‌المللی علوم پایه» با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی مبنی ‌بر توسعه علوم پایه و تبدیل آن به عرف اظهار کرد: علوم پایه زمینه کاهش چالش‌های اجتماعی، فنی، علمی و نقشه راه بهبود رفاه جمعی برای نسل‌های امروز و آینده را فراهم می‌کند. وی با اشاره به توسعه علوم پایه توسط آموزش‌و‌پرورش افزود: تبدیل علوم پایه به عرف از اهداف آموزش‌و‌پرورش است که باید زمینه آن ایجاد شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بر موضوع جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بیان کرد: در راستای دستیابی به این هدف باید دوره‌های مطالعاتی و پژوهشی پس از مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود. نوری با تأکید بر اهمیت «خلاقیت‌‌محور بودن دانش‌آموزان» ادامه داد: روش‌های حافظه‌‌محور نه‌تنها تأثیری بر رشد و خلاقیت دانش‌آموزان ندارد، بلکه پس از مدتی مطالب به فراموشی سپرده می‌شود. 
***
نوروز 1401 منتشر خواهد شد
ترجمه مستند «قصه‌های تهران» ویژه ناشنوایان
 مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران از ترجمه  ۱۸ قسمت از مجموعه مستند‌های کوتاه «قصه‌های تهران» در نوروز ۱۴۰۱ ویژه ناشنوایان خبر داد. محدثه ذوالفقاری درباره اقدامات ویژه نوروز ۱۴۰۱ و استقبال از بهار اعلام کرد: برای نخستین‌بار ۱۸ قسمت از مجموعه مستند‌های مینیمال قصه‌های تهران با مشارکت و همکاری انجمن ناشنوایان ایران ترجمه خواهد شد. وی افزود: مجموعه قصه‌های تهران، روایت‌های مینیمال از قصه‌های مردم قدیم در محله‌های مرکزی تهران است که در نظر داریم در نوروز ۱۴۰۱ به تعداد ۱۸ قسمت قصه‌های نوروزی ترجمه شده ویژه ناشنوایان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم. او یادآور شد: طی توافقی که بین اداره روابط عمومی منطقه ۱۱ و انجمن ناشنوایان ایران انجام شد، مقرر شد ۱۸ قسمت مستند تولیدی منطقه ۱۱ با زبان اشاره ترجمه شود تا علاوه بر شهروندان افراد دارای معلولیت شنوایی هم بتوانند از شنیدن و تماشای قصه‌های تهران لذت ببرند.  

Page Generated in 0/0055 sec