printlogo


کد خبر: 246816تاریخ: 1400/12/19 00:00
اخبار

رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در وین
علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که بعد از سفری کوتاه به تهران، روز گذشته به وین پایتخت اتریش بازگشت، با «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در محل هتل کوبورگ به گفت‌وگو نشست. این دیدار در حالی است که انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک در جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی سه‌شنبه مدعی شدند طرف‌ها به نهایی کردن توافق در مذاکرات وین بسیار نزدیک هستند. این 3 کشور بدون اشاره به اقداماتی که لازم است کشورهای غربی درباره برجام انجام دهند از ایران خواسته‌اند برای «اجرای مجدد» توافق هسته‌ای مهیا شود. 
***
روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور:
رئیسی هیچ مکاتبه‌ای با رهبر انقلاب درباره صداوسیما نداشته است
روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد رئیس‌جمهور هیچ مکاتبه‌ای با رهبر انقلاب درباره صداوسیما نداشته است. 
به گزارش فارس، صبح روز گذشته در فضای مجازی، متن نامه ارسال شده به دفتر رهبر انقلاب با عنوان گلایه رئیس‌جمهور از معاونت سیاسی صداوسیما منتشر شد. با پیگیری‌های خبرنگار فارس از روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور مشخص شد رئیس‌جمهور هیچ مکاتبه‌ای با رهبر انقلاب درباره صداوسیما نداشته است. رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور این موضوع را تکذیب و اعلام کرد این نامه اساس خارجی ندارد. 
***
سخنگوی سپاه:
پرتاب ماهواره «نور۲» نماد پیروزی ایران در جنگ تحریمی است
سخنگوی سپاه، پرتاب ماهواره «نور ۲» را نماد پیروزی ملت ایران در عرصه جنگ تحریمی دشمنان دانست و تاکید کرد: راهبرد «ایران قوی» دستور کار دائمی سپاه و نیروهای مسلح کشور است و دشمن قادر نخواهد بود مسیر بالندگی و پیشرفت ما را متوقف کند. 
سردار رمضان شریف، دستاورد تاریخی و مبارک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه فضایی که با پرتاب ماهواره «نور ۲» و قرار گرفتن آن در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پس از پرتاب ماهواره «نور یک» در سال ۹۹ توسط نیروی هوافضای سپاه رقم خورد را گامی بلند برای تقویت قدرت ایران اسلامی در عرصه فضایی؛ آن هم در فضای تحریم‌های گسترده بین‌المللی توصیف و تصریح کرد: این رخداد و دستاورد فراراهبردی و افتخار‌آمیز که یکی از نمادها و مصادیق معنادار پیروزی ملت ایران در عرصه جنگ تحریمی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به شمار می‌رود، نشان داد سپاه همراه با سایر نیروهای مسلح مقتدر کشور اراده کرده است به دور از هیاهو، ضربات مهلکی در نبرد فناوری بر دشمنان تحمیل کند و در معرض افکار عمومی جهانیان قرار دهد. سخنگوی سپاه با تبریک این اتفاق غرورانگیز به ملت ایران تاکید کرد: راهبرد ایران قوی، دستور کار روزانه پاسداران انقلاب اسلامی است و دشمنان اسلام و میهن عزیزمان باید با حقد و حسد نظاره‌گر رونمایی از سلسله دستاوردها و توانمندی‌هایی باشند که به آنها تاکید می‌کند کشور عزیز ما مصمم است روند دستیابی به شاخص‌های کشورهای پیشرفته جهان در عرصه‌های مختلف را با تکیه بر توانمندی‌های بومی و ظرفیت‌ها و استعدادهای ایرانی پرشتاب‌تر از قبل ادامه دهد و آنها قادر نخواهند بود این مسیر را متوقف کنند. 
***
ویرایش نخست «سند تحول دولت» منتشر شد
نخستین ویرایش سند تحول دولت سیزدهم که براساس اعلام دولت با کوشش چند ماهه جمعی از نخبگان تنظیم شده، با هدف اعمال نظارت‌های مردمی و برخورداری از دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران در ویرایش‌های بعدی، منتشر شد. سند تحول دولت که پیش از این به اعضای کابینه ابلاغ شده بود، برای ترمیم اساسی در ۳۷ حوزه کلان کشور، راهکارهای عملیاتی ارائه کرده و از جمله ویژگی‌های مهم آن، زمان‌مند بودن اجرای هر یک از این راهکارهاست. به عبارت دیگر آنطور که در متن سند آمده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های موضوع سند باید طرح‌های تحول مربوط به حوزه ماموریت خویش را در بازه‌های زمانی یک تا ۴ ساله به پایان برسانند. ویژگی دیگر سند تحول دولت مردمی ظرفیت نظارت‌پذیری آن است به نحوی که مردم و نخبگان می‌توانند مبتنی بر سند مذکور، روند اجرا و نهایی شدن طرح‌ها را رصد و پیگیری کنند. موضوعات ۳۷ گانه سند در ۲ سطح کلی طبقه‌بندی شده‌اند. یکی موضوعات فرابخشی که ویژگی آنها کانونی بودن نقش این بخش در توسعه زیرساخت‌ها و پشتیبانی از عرصه‌های تخصصی است و دیگری پیشران‌های تحول که برای سایر بخش‌ها نقش کشنده دارند و با ظرفیت بالا، امکان توسعه برای سایر بخش‌های کشور را فراهم می‌سازند. بیش از ۵۰ درصد حوزه‌های مشمول طرح تحول از جنس امور اقتصادی و تولیدی هستند. این سند با کوشش چندماهه جمعی از نخبگان تنظیم شده است و نخستین ویرایش سند تحول نظام اداری کشور به شمار می‌رود. ویرایش نهایی سند پس از تصویب برنامه هفتم ارائه خواهد شد. فرآیند اجرای برخی بخش‌های سند تحول همزمان با شروع به کار دولت و برخی بخش‌های دیگر با ابلاغ آن آغاز شده است. اکنون نیز ویرایش نخست این سند با هدف اعمال نظارت‌های مردمی و برخورداری از دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران در ویرایش‌های بعدی، منتشر شده است. 

Page Generated in 0/0051 sec