printlogo


کد خبر: 246824تاریخ: 1400/12/21 00:00
اخبار

گوینده و مجری پیشکسوت درگذشت
 علیرضا غفاری، مجری رادیو و تلویزیون پنجشنبه 19 اسفند بر اثر سکته ‌قلبی درگذشت. به گزارش مهر، احمدرضا صدر، مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اشاره به درگذشت یکی از گویندگان و مجریان پیشکسوت بیان کرد: علیرضا غفاری، مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون پنجشنبه ۱۹ اسفند بر اثر سکته ‌قلبی درگذشت. وی ادامه داد: او سال‌ها برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کرد و مدیر روابط عمومی نهادهای مختلفی بود. غفاری همچنین نویسنده کتاب‌های مختلفی بود و سال‌ها برنامه‌های مختلفی را در رادیو و تلویزیون اجرا کرد. صدر در پایان گفت: آقای غفاری گوینده شیفت پنجشنبه‌های رادیو پیام بود و قرار بود به رادیو بیاید اما متاسفانه بر اثر سکته قلبی جزو یادگارهای رادیو شد. 
***
چاپ دوازدهم «سینما به روایت هیچکاک»
کتاب «سینما به روایت هیچکاک» تالیف فرانسوا تروفو، با همکاری هلن جی. اسکات و ترجمه پرویز دوایی توسط انتشارات سروش به چاپ دوازدهم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، چاپ دوازدهم کتاب «سینما به روایت هیچکاک» تألیف فرانسوا تروفو، با همکاری هلن جی. اسکات و ترجمه پرویز دوایی به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. این کتاب ترجمه مصاحبه‌ای است بلند که فرانسوا تروفو (۱۹۳۲۱۹۸۴ م. ) منتقد و سینماگر بزرگ فرانسوی با آلفرد هیچکاک (۱۸۹۹۱۹۸۰ م.‌) فیلمساز و کارگردان برجسته و صاحب‌سبک انگلیسی انجام داده است. کتاب «سینما به روایت هیچکاک» اثری است خواندنی و پر از اطلاعات و به‌یادماندنی که نه ‌فقط از سینمای هیچکاک، بلکه از هنر هفتم به‌ طور کلی دانستنی‌ها و شگفتی‌هایی به دست می‌دهد، بویژه آنکه می‌آموزد چگونه می‌توان با بهره‌گیری از اجتماع عناصر مادی و عینی، آثار عمیق و پیچیده حسی و ذهنی و عاطفی و تخیلی آفرید. چاپ دوازدهم این کتاب با ۲۷۷ صفحه مصور، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است. 
***
آغاز اکران ۳ فیلم نوروزی از ۲۵ اسفند
۳ فیلم اکران نوروزی با تاخیر از ۲۵ اسفند روی پرده سینماها می‌روند. به گزارش «وطن‌امروز»، از میان ۷ فیلمی که برای اکران نوروزی انتخاب شدند فقط نمایش عمومی ۳ فیلم «قدغن»، «گل به خودی» و «موقعیت مهدی» آغاز شده و باقی فیلم‌ها در هفته آخر اسفند راهی اکران می‌شوند. طبق گفته علی سرتیپی  (پخش‌کننده)  فیلم پلیسی - امنیتی «روز صفر» با بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی احتمالا از روز شنبه، ۲۱ اسفند اکران خواهد شد و ۳ فیلم دیگر هم به گفته پخش‌کننده‌ها از روز ۲۵ اسفند روی پرده می‌روند.  فیلم سینمایی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی، به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و نویسندگی حمید اکبری خامنه از چهارشنبه هفته آینده اکران خواهد شد. پخش این فیلم برعهده «بانو فیـلم» است. فیلم «شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران هم از ۲۵ اسفندماه توسط دفتر پخش خانه فیلم در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. دیگر فیلم اکران نوروزی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که در جشنواره فیلم فجر امسال رونمایی شد. 
***
اعتراض به تصمیم جدید اسکار
 شماری از مطرح‌ترین چهره‌های هالیوود از جمله جیمز کامرون به معترضانی پیوستند که با تصمیم جدید اسکار مخالف هستند. به گزارش «وطن‌امروز»، ورایتی نوشت: جیمز کامرون سازنده «تایتانیک» و «آواتار»، کاتلین کندی تهیه‌کننده هالیوودی و لیلی فینی زانوک و جان ویلیامز آهنگساز سرشناس از جمله چهره‌هایی هستند که با تصمیم اسکار مبنی بر پخش نکردن مستقیم اهدای جوایز در ۸ بخش از جوایز اسکار مخالف هستند. همه این افراد از اسکار می‌خواهند تا همه برندگان ۲۳ جایزه اسکار را به صورت زنده از برنامه تلویزیونی ۲۷ مارس پخش کند. در نامه‌ای که به این مناسبت برای دیوید روبین، رئیس آکادمی اسکار فرستاده شده، این خواست مطرح و تاکید شده که با عملی شدن تصمیم اسکار، این ۸ بخش تحقیر و به شهروند درجه ۲ بدل می‌شوند. این ۸ بخش شامل موسیقی متن، تدوین فیلم، طراحی تولید، چهره‌پردازی، صدا، مستند کوتاه، فیلم کوتاه و انیمیشن کوتاه است. آکادمی اما اصرار دارد که با پخش این بخش به صورت غیرمستقیم چیزی از آن کاسته نمی‌شود و هم نامزدها در این بخش‌ها معرفی می‌شوند و هم سخنرانی برنده پخش می‌شود تا در نهایت برنامه اهدای جوایز اسکار در ۳ ساعت از ABC پخش شود و طولانی‌تر از این نشود. در نامه اعتراضی این هنرمندان آمده است: «کاهش هر یک از این بخش‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری به جایگاه آکادمی به ‌عنوان داور بی‌طرف در مهم‌ترین جوایز صنعت ما وارد می‌کند». جان ویلیامز آهنگساز ۹۰ ساله و برنده ۵ جایزه اسکار - که با ۵۲ نامزدی، رکورد بیشترین تعداد نامزدی توسط یک فرد زنده را در اختیار دارد - در میان امضاکنندگان است. کارگردان، استیون اسپیلبرگ، هفته قبل در محکومیت این تصمیم به جایگاه ویلیامز در ساخته شدن «آرواره‌ها» اشاره کرد و گفت: بدون جان ویلیامز، «آرواره‌ها» در سطح دندان مصنوعی می‌ماند. جیمز کامرون، جو راث و گی‌یرمو دل تورو از کارگردان‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند. نام تهیه‌کنندگان مهمی چون کندی و زانوک نیز در این نامه مشاهده می‌شود. آهنگسازان مطرحی چون برندگان اسکار هاوارد شور، دیو گروسین، الکساندر دسپلات، استیون پرایس، هیلدور گوانادوتیر، جان کوریلیانو، تان دان و یان کازمارک و رامین جوادی برنده امی نیز این نامه را امضا کرده‌اند.

Page Generated in 0/0058 sec