printlogo


کد خبر: 246830تاریخ: 1400/12/21 00:00
چین: آزمایش‌های بیولوژیک پنتاگون در اوکراین نوک کوه یخ است
آیا کرونا آمریکایی است؟

به دنبال افشاگری وزارت دفاع روسیه درباره آزمایشگاه‌های نظامی مخفی بیولوژیک آمریکا در خاک اوکراین با وجود انکارهای اولیه مقامات واشنگتن، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امور سیاسی موسوم به ملکه کودتای اوکراین، وجود «تاسیسات تحقیقات بیولوژیک» با بودجه آمریکا در اوکراین را تایید کرد. 
سرلشکر «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه هفته گذشته به دنبال انتشار برخی اسناد توسط وزارتخانه متبوعش اعلام کرد: «اسناد نشان می‌دهد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است». 
بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، یافته‌ها نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ روی عوامل بیماری‌زای پرندگان، خفاش‌ها و خزندگان در اوکراین تحقیق کند و امکان انتقال بیماری تب خوکی آفریقایی و سیاه‌زخم از طریق این حیوانات را بررسی کند. مسکو قبلا اطلاعاتی ارائه داده بود که نشان می‌داد آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های بیولوژیک در اوکراین هزینه کرده است.  رو‌س‌ها سال‌هاست نگرانی خود را درباره فعالیت آزمایشگاه‌های جنگ زیستی در اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق از جمله قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان و گرجستان ابراز می‌کنند. در همین ارتباط «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیتی در صفحه رسمی خود نوشت: «فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفا نوک یک کوه یخ است. تعداد کل آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا ۳۳۶ آزمایشگاه است که در ۳۰ کشور تحت کنترل آن وجود دارد».  او پیش‌تر در جریان منازعه بر سر منشأ ویروس کرونا با طرف‌های غربی، از آمریکا خواسته بود درباره فعالیت‌های بیولوژیک نظامی خود در داخل و خارج از این کشور توضیح دهد.

Page Generated in 0/0054 sec