printlogo


کد خبر: 246839تاریخ: 1400/12/21 00:00
اخبار

پرسپولیس با برد در مسجدسلیمان به استقبال داربی رفت
تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۲ بر یک شاگردان یحیی گل‌محمدی تمام شد. با این برد شاگردان گل‌محمدی 48 امتیازی شدند. البته سرخپوشان برای چهارمین بازی متوالی در خلق کلین‌شیت ناکام ماندند. همچنین تیم محمود فکری هم با همان 13 امتیاز قبلی در رتبه پانزدهم جدول باقی ماند. نکته امیدوارکننده برای سرخپوشان در این مسابقه جدا از کسب ۳ امتیاز، ۴ کارته نشدن وحید امیری، مهدی ترابی و احسان پهلوان قبل از داربی بود. هر ۲ گل این بازی با سرزنی رضا اسدی حاصل شد، آن هم روی ۲ کرنر که هر دو را ترابی ارسال کرد و اسدی به یک شکل گل زد.
***
طارمی- اوانیلسون در جمع بهترین زوج‌های اروپا
رسانه پرتغالی به تمجید از آمار درخشان طارمی در این فصل رقابت‌های اروپایی پرداخت. به گزارش فارس، رسانه پرتغالی گل‌پوینت از عملکرد خیره‌کننده طارمی در رقابت‌های اروپایی نوشت و ستاره کشورمان را یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان در 6 لیگ معتبر اروپا دانست. گل‌پوینت همچنین از بهترین زوج‌های فوتبال اروپا صحبت کرد که یکی از آنها زوج طارمی - اوانیلسون است. مهاجم ایرانی پورتو به مهاجم برزیلی این تیم تاکنون 6 پاس گل داده است. اوانیلسون در این فصل در پورتو در لیگ پرتغال 11 گل ‌زده که 6 پاس گل را طارمی برای او ساخته و پرداخته کرده است. به همین دلیل گل پوینت طارمی را یکی از بهترین گلسازهای اروپا دانسته و با عبارت «خدمات مشتری»، از تاثیرگذاری طارمی روی بازی اوانیلسون صحبت کرد. 
ستاره تیم ‌ملی کشورمان تاکنون در لیگ پرتغال 11 پاس گل داده و توانسته یکی از بهترین بازیکنان در اروپا لقب بگیرد. گل‌پوینت در ادامه از دیگر زوج‌های موفق تیم‌های اروپایی نیز نام برده است:
فلوران فیرتز- پاتریک شیک؛ لورکوزن با 7 پاس گل
توماس مولر- لواندوفسکی؛ بایرن‌مونیخ با 6 پاس گل
رافا سیلوا- داروین نونز؛ بنفیکا با 6 پاس گل
پدرینیو- ساموئل لینو؛ ژیل‌ویسنته با 5 پاس گل
نیکولا بارلا- لائوتارو مارتینز؛ اینترمیلان با 5 پاس گل
***
جلسه سرپرست فدراسیون فوتبال با وزیر اقتصاد
سرپرست فدراسیون فوتبال همزمان با برگزاری مجمع هیات فوتبال خراسان رضوی با وزیر اقتصاد دیدار کرد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی به همراه احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه و رئیس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی در نشست مشترک با سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که در مشهد مقدس برگزار شد، برخی موضوعات مرتبط در زمینه همکاری‌های مشترک را مطرح کردند. خاندوزی در این دیدار با اشاره به ضرورت حمایت همه‌جانبه همه دستگاه‌ها از فوتبال ملی ایران بویژه در سال برگزاری جام‌جهانی و آرزوی حضور قدرتمندانه تیم ‌ملی در این مسابقات، بر تعامل قانونمند وزارت اقتصاد و سایر بخش‌های دولت در راستای همراهی و همکاری جهت حل مشکلات فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها در این حوزه تاکید کرد. 
***
امباپه سکوتش را شکست
 کیلیان امباپه، سوپراستار فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن با انتشار پستی در اینستاگرام، ناراحتی و ناامیدی‌اش را پس از شکست مقابل رئال‌مادرید ابراز کرد. تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و رئال‌مادرید از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم سانتیاگو برنابئو مقابل هم صف‌آرایی کردند. کیلیان امباپه زننده تک‌گل دیدار رفت، در نیمه اول موفق شد دروازه تیبو کورتوا را باز کند تا پاریسی‌ها به فکر مرحله بعد باشند اما هت‌تریک کریم بنزما در نیمه دوم باعث شد رویای پی‌اس‌جی نقش بر آب شود و آنها خیلی زود با این تورنمنت خداحافظی کنند. به نقل از مارکا، این جدال بیش از همه برای امباپه خاص بود. قرارداد او با پاری‌سن‌ژرمن تابستان به پایان می‌رسد و گفته می‌شود این ستاره 23 ساله به صورت رایگان راهی رئال‌مادرید خواهد شد. با این حال تنها گلزن پی‌اس‌جی در ۲ دیدار رفت و برگشت، بعد از این شکست تلخ در اینستاگرام نوشت: «لحظه سختی است. چمپیونزلیگ هدف بزرگی برای ما بود اما شکست خوردیم. فصل هنوز به پایان نرسیده و هر اتفاقی رخ دهد، ما تا آخرین بازی فصل متحد خواهیم ماند. از تمام تماشاگران که برای تشویق و حمایت از ما به مادرید آمدند، تشکر می‌کنم. زنده‌باد پاریس». 
***
اردوی تیم‌های ملی تکواندو تعطیل شد
اردوی تیم‌های ملی تکواندو تعطیل شد اما تیم‌ملی پومسه به تمرینات خود ادامه می‌دهد. 
به گزارش ایسنا، اصغر رحیمی، مدیر تیم‌های ملی تکواندو درباره تعطیلی اردوی تیم‌های ملی تا پایان تعطیلات نوروز گفت: سال 1401 رقابت‌های متعددی از جمله بازی‌های آسیایی، بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا و جهان را در کنار رقابت‌های گرندپری پیش رو داریم، به همین دلیل در حال سیاست‌گذاری جدیدی هستیم. وی افزود: به همین منظور در پایان رقابت‌های بین‌المللی جام ریاست فدراسیون جهانی، همه اردوهای تیم‌های ملی تعطیل خواهد شد و پس از تدوین برنامه‌های جدید، ضمن تشریح این برنامه‌ها، اردوی تیم‌های ملی نیز از سر گرفته خواهد شد. 
شایان ذکر است این تصمیم تنها در بخش تیم‌های ملی کیوروگی اجرایی خواهد شد و اردوی تیم ‌ملی پومسه به دلیل حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، پیگیری خواهد شد. 

Page Generated in 0/0056 sec