printlogo


کد خبر: 246848تاریخ: 1400/12/21 00:00
اخبار

مراقب مجرمان سایبری در خرید‌های نوروزی باشید
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا به مردم توصیه کرد در خریدهای نوروزی که از طریق فضای مجازی اقدام می‌کنند، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند. سرهنگ علی‌محمد رجبی به آغاز خریدهای نوروزی مردم در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده در خریدهای آخر سال، از حساب بانکی خود در مقابل بسیاری از روش‌های کلاهبرداری برداشت غیرمجاز محافظت کنند. وی افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به‌ منظور شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا و همچنین عدم اتلاف وقت به خریدهای غیرحضوری و اینترنتی رو آورده‌اند که این امر علاوه بر مزایای زیاد، در صورت عدم مراقبت می‌تواند خطراتی را نیز در پی داشته باشد. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره نحوه کلاهبرداری گفت: مجرمان سایبری با راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات جذاب و تخفیفات اغواکننده و با عناوینی مانند «فروش کالاهای مرغوب با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار» کالاهای بدون کیفیت خود را با قیمتی بیشتر از ارزش کالا به مشتریان خود می‌فروشند و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند. 
***
سرقت لوازم خودرو ۴۰ درصد سرقت‌های تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ سرقت‌های خرد را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پلیس اعلام کرد و گفت: برای مقابله و کاهش آمارهای سرقت، لازم است تمام دستگاه‌های مسؤول به وظایف خود عمل کنند. سرقت موضوعی نیست که بگوییم فقط پلیس درباره آن مسؤولیت دارد، اتفاقا پلیس آخرین حلقه محسوب می‌شود و قبل از آن دستگاه‌های دیگر نیز باید اقداماتی را انجام دهند. سردار علیرضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین چالش پلیس آگاهی در سال جاری اظهار کرد: مهم‌ترین چالش ما بحث سرقت‌های خرد است، چرا که رقم آن زیاد است و هم به دلایل مختلف از جمله حضور معتادان متجاهر، افزایش قیمت‌ها و... میزان آن افزایش یافته است. وی ادامه داد: امروزه آمارهای ما در تهران حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد سرقت‌های رخ داده در شهر مربوط به لوازم، قطعات و موارد مرتبط با خودروهاست که عمدتا از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود. لطفی به افزایش قیمت‌ برخی اقلام و اشیای همراه شهروندان مانند گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از مواردی است که به این چالش دامن‌ زده است. افزایش سرسام‌آور قیمت موبایل گرایش سارقان را به سمت موبایل‌قاپی در پی داشته است. 
***
قانون تغییر ساعت رسمی کشور لغو نشده است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون مصوبه‌ای درباره لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور از سال جدید نداشته است. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی به نقل از وی مبنی بر اینکه قانون تغییر ساعت رسمی کشور لغو شده و از سال ۱۴۰۱ ساعت قدیم و جدید وجود نخواهد داشت، بیان کرد: این مطلب که به نقل از بنده پخش شده است، صحیح نیست. هنوز چیزی در مجلس درباره لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب نمایندگان نرسیده است. به گزارش ایسنا، سه‌شنبه هفته گذشته گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار جلسه علنی نمایندگان قرار گرفت اما به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان فرصت بررسی این طرح را پیدا نکردند. بر اساس ماده واحده این طرح؛ از تاریخ ابلاغ این قانون، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب 31/۵/1386 مجلس شورای اسلامی نسخ می‌شود. این احتمال وجود دارد که این طرح در دستور کار جلسات علنی هفته آتی نمایندگان قرار گیرد. 
***
۴۰ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری زیر ۱۸ سال هستند
رئیس اورژانس تهران گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری زیر ۱۸ سال هستند و بالای ۸۰ درصد آنها در بازه سنی زیر ۴۰ سال قرار دارند. یحیی صالح‌طبری در گفت‌وگو با میزان درباره این موضوع که مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری با چه عوارضی مواجه می‌شوند، گفت: معمولا مصدمان حوادث چهارشنبه‌سوری بسیار جوان هستند و نزدیک به ۴۰ درصد از آنها زیر ۱۸ سال هستند و بالای ۸۰ درصد آنها نیز در بازه سنی زیر ۴۰ سال قرار دارند و این رقم یعنی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در اوج جوانی و بلوغ کاری به دلیل نقص عضو خانه‌نشین می‌شوند و از چرخه فعالیت اجتماعی و اقتصادی خارج می‌شوند. رئیس اورژانس تهران ادامه داد: این حوادث ابتدا خود فرد را درگیر می‌کند و بعد برای خانواده و افراد جامعه ایجاد مشکل می‌کند و این در حالی است که ارزش آن را ندارد که برای لحظه‌ای هیجان زودگذر دچار نقص عضو شویم‌.

Page Generated in 0/0056 sec