printlogo


کد خبر: 246869تاریخ: 1400/12/22 00:00
اخبار

آغاز به کار جشنواره «به عشق مهدی(عج) هواداریم»
جشنواره تولید محتوایی «به عشق مهدی(عج) هواداریم» با شرکت 180 نفر آغاز به کار کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم افتتاحیه کارگاه‌های تولیدی در جشنواره «به عشق مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هواداریم» روز گذشته (جمعه ۲۰ اسفندماه) همزمان با اعیاد شعبانیه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. این جشنواره با شرکت ۱۸۰ نفر از هنرجویان تولیدات محتوایی در فضای مجازی از سراسر کشور آغاز به کار کرد. محمدعلی حبیبی، دبیر جشنواره «به عشق مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هواداریم» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تمام شرکت‌کنندگان این رویداد تولیدات محتوایی، این جشنواره را به علت کارگاهی بودن و محوریت تولید محتوا در آن، از سایر جشنواره‌ها متمایز دانست. وی در ادامه گفت: کارگاه‌های این جشنواره در ۸ بخش با موضوعات «طراحی پوستر مهدوی»، «تور عکاسی مهدوی»، «تولید پادکست مهدوی»، «کپشن‌نویسی مهدوی»، «گرافیک»، «تصویرسازی مهدوی»، «گرافیک متحرک مهدوی» و «حروف‌نگاری مهدوی» به صورت همزمان برگزار می‌شود. بنا بر این گزارش، جشنواره «به عشق مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هواداریم» به همت سازمان رسانه‌ای سراج برگزار می‌شود. 
***
واگذاری حق اقتباس از کتب سوره مهر به سازمان سینمایی حوزه هنری
طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، سازمان سینمایی «سوره» نماینده رسمی انتشارات «سوره مهر» در اقتباس از کتب این انتشارات شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بتازگی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی سوره و انتشارات سوره مهر مبنی بر اعطای نمایندگی حق هرگونه اقتباس یا برداشت از آثار انتشارات سوره مهر منعقد شد. به موجب این تفاهم‌نامه درگاه خرید رایت یا اخذ مجوز جهت هرگونه برداشت یا اقتباس از تمام آثار و عناوین منتشر شده در انتشارات سوره مهر برای تولید آثار سینمایی، سریال و سایر محصولات تصویری، سازمان سینمایی سوره خواهد بود. 
بر اساس این تفاهم‌نامه که هفته گذشته میان حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره و علی‌اکبر شیروانی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر امضا شد، اختیار تولید آثار تصویری بر اساس کتب سوره مهر، مسیر اخذ مجوز و هرگونه تفاهم به منظور اقتباس، توسط سازمان سینمایی سوره انجام می‌شود. سازمان سینمایی سوره در دوران تازه فعالیت خود در کنار ساماندهی و تمرکز ویژه بر مساله اقتباس، خود نیز نگارش فیلمنامه چند اثر جدید را بر اساس برخی کتب مهم انتشارات سوره مهر از مدتی پیش آغاز کرده است که بزودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
پایان تدوین «پرونده خانه ما»
تدوین فیلم تلویزیونی «پرونده خانه ما» به کارگردانی محمدرضا حیدری به پایان رسید و این روزها صداگذاری و اصلاح رنگ کار در جریان است. به گزارش «وطن‌امروز»، تدوین فیلم تلویزیونی «پرونده خانه ما» به کارگردانی محمدرضا حیدری و نویسندگی و تهیه‌کنندگی مرضیه حیدرآقایی که فیلمبرداری آن به مدت ۱۵ روز در شهر دامغان انجام شده بود، به پایان رسید. همچنین این روزها صداگذاری و اصلاح رنگ این فیلم تلویزیونی به ترتیب توسط اسماعیل جعفری و محبوبه موسوی در حال انجام است. 
در خلاصه داستان «پرونده خانه ما» آمده است: «گاهی ساعت‌ها، زمان اصلی زندگی ما را نشان نمی‌دهند چون ساعت‌ها اشکال مختلفی دارند. ما به عنوان ناظر در کجای این ساعت نشسته‌ایم و نظاره می‌کنیم. شاهد اصلی کیست؟» مهدی امینی‌خواه، حدیثه تهرانی، حسن اسدی، علیرضا علیا، محمدرضا حیدری، محمدعلی محبتی،   سهیلا مالمیر، حامد طوسی، سمانه ابراهیمی، عرفان فولادیان، مرضیه ایزدشناسان، فاطمه رضایی، محمد کردی، فرج‌الله گل‌سفیدی و سعیده عرب از جمله بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند. 
***
تهدیدی برای برخی فیلم‌های نوروزی سینما!
شورای صنفی نمایش اعلام کرد 25 اسفندماه آخرین مهلت فیلم‌های اکران نوروزی برای تحویل نسخه نهایی‌شان به سینماهای سراسر کشور است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی شایسته، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره شروع اکران ۴ فیلم باقیمانده از سبد اکران نوروزی گفت: طبق تصمیم‌گیری شورای صنفی نمایش، فیلم‌های سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی تنها تا روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه مهلت دارند نسخه نهایی‌شان را به سینماهای سراسر کشور تحویل دهند. 
وی ادامه داد: چنانچه هر کدام از فیلم‌های اعلام‌شده نتوانند تا تاریخ اعلام‌شده نسخه نهایی خود را تحویل دهند، شورای صنفی نمایش یک فیلم رزرو شده را جایگزین آن فیلم سینمایی می‌کند. بنا بر این گزارش، «موقعیت مهدی» به سرگروهی سینما آزادی، «قدغن» به سرگروهی پردیس کورش، «روز صفر» به سرگروهی سینما بهمن، «سگ‌بند» به سرگروهی ایرانمال، «مرد بازنده» به سرگروهی پردیس ملت، «گل به خودی» به سرگروهی مگامال و «شادروان» به سرگروهی ماندانا، فیلم‌های سینمایی اکران نوروز ۱۴۰۱ هستند.

Page Generated in 0/0051 sec