printlogo


کد خبر: 246881تاریخ: 1400/12/22 00:00
اخبار

هالند در آستانه انتقال ۱۰۰ میلیون پوندی به منچسترسیتی
به نظر می‌رسد مهاجم نروژی بروسیا دورتموند قصد دارد به جمع شاگردان پپ گواردیولا ملحق شود. باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا، لیورپول، رئال‌مادرید، منچسترسیتی و منچستریونایتد در حالی در تلاش برای به خدمت گرفتن ارلینگ هالند از بروسیا دورتموند هستند که به نظر می‌رسد منچسترسیتی در این زمینه از رقبا پیشی گرفته و در آستانه به خدمت گرفتن این ستاره نروژی است. بر اساس ادعای نشریه «دیلی‌میل» انگلیس، باشگاه منچسترسیتی در آستانه پیروزی در رقابت برای جذب ارلینگ هالند است. در قرارداد این مهاجم 21 ساله با دورتموند بند فسخی 63 میلیون پوندی وجود دارد که با در نظر گرفتن بند‌هایی که در قراردادش وجود دارد، انتقال او به جمع آبی‌پوشان منچستر 100 میلیون پوند برای این تیم هزینه در بر خواهد داشت. پیش از این رسانه‌های اسپانیایی خبر داده بودند نمایندگان باشگاه رئال‌مادرید در موناکو با وکیل ارلینگ هالند دیداری داشته‌اند و درباره احتمال پیوستن این بازیکن به جمع کهکشانی‌ها با هم بحث و گفت‌وگو کرده‌اند و حتی توافقات اولیه هم شکل گرفته است. این ستاره نروژی که در پنجره زمستانی 2019 از سالزبورگ به بروسیادورتموند پیوست، تاکنون در 79 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار 80 گل ‌زده و 21 پاس‌ گل را به ثبت رسانده است. ارلینگ تا سال 2024 با دورتموند قرارداد دارد. 
***
تیموشچوک مادام‌العمر محروم شد
فدراسیون فوتبال اوکراین آناتولی تیموشچوک را مادام‌العمر محروم کرد. به گزارش اکسپرس، آناتولی تیموشچوک که اکنون در روسیه زندگی می‌کند، با وجود اینکه از او خواسته شده است، درباره جنگ روسیه علیه اوکراین اظهار نظری نکرده است، از این رو فدراسیون فوتبال اوکراین این بازیکن پیشین بایرن را مادام‌العمر محروم کرده است. از آنجایی که این مربی که در زنیت کار می‌کند، جنگ روسیه علیه اوکراین را با وجود درخواست محکوم نکرد، فدراسیون فوتبال اوکراین او را نقره‌داغ کرد. در بیانیه فدراسیون فوتبال اوکراین آمده است کاپیتان سابق تیم‌ ملی اوکراین درباره جنگ اظهارنظر علنی نکرده است و از شغل خود به عنوان کمک مربی در باشگاه روسی زنیت سن‌پترزبورگ نیز استعفا نکرده است. در این بیانیه آمده است پروانه مربیگری بازیکن پیشین بایرن‌مونیخ لغو خواهد شد. علاوه بر این، این مربی ۴۲ ساله از تمام عناوین ورزشی که در اوکراین کسب کرده است، محروم شد و کد ملی این مربی نیز حذف شد. تیموشچوک با ۱۴۴ بازی ملی بالاتر از مهاجم افسانه‌ای آندری شوچنکو (۱۱۱) در صدر فهرست بیشترین بازی در تاریخ تیم ‌ملی اوکراین قرار دارد. تیموشچوک که اهل لوتسک در غرب اوکراین است، مدت زیادی برای باشگاه شاختار دونتسک بازی کرده بود و در سال ۲۰۰۹ به مدت ۴ سال به مونیخ نقل مکان کرد. او از سال ۲۰۱۷ به عنوان کمک مربی در زنیت فعالیت می‌کند. این فوتبالیست از زمان شروع جنگ در ۲۴ فوریه هیچ اظهارنظری نکرده است. 
***
عضویت ثوری در هیأت‌رئیسه کنفدراسیون بوکس آسیا
مجمع انتخاباتی کنفدراسیون بوکس آسیا صبح دیروز در اردن برگزار شد و حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران به عضویت هیات‌رئیسه این کنفدراسیون درآمد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون بوکس آسیا از صبح دیروز در «امان» اردن برگزار شد. در این مجمع حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران به مدت 4 سال به عضویت هیات رئیسه کنفدراسیون بوکس آسیا انتخاب شد. همچنین در انتخابات ریاست کنفدراسیون بوکس آسیا، «پیچای چانهاواجیرا» از تایلند، «یوسف آل‌کاظم» از امارات و «ساکِن پولاتوف» از ازبکستان کاندیدا بودند و در نهایت «پیچای چانهاواجیرا» از تایلند به عنوان رئیس کنفدراسیون بوکس آسیا انتخاب شد. در دوره گذشته «انس آل‌اتیبا» ریاست کنفدراسیون بوکس آسیا را بر عهده داشت. 
***
واکنش اصولی به ادعای مصطفوی:
 می‌‌خواهند برای فوتبال هزینه درست کنند
سخنگو و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به اظهارات حاشیه‌ساز داریوش مصطفوی یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای واکنش نشان داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، احسان اصولی گفت: اظهارات روزهای گذشته مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به شمار می‌رود و با چنین رفتارهای غیرحرفه‌ای و خارج از چارچوب اخلاق باید به شکل جدی برخورد شود. اصولی اضافه کرد: ساختار حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اجازه نمی‌دهد هر فردی به صورت غیرمسؤولانه در حوزه‌های غیرمرتبط اظهارنظر کند. کسانی که ابتدا زمینه حذف نمایندگان فوتبال ایران از آسیا را فراهم کردند و در ادامه با رویکرد غیرحرفه‌ای خودشان موجب تصمیم‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای شدند، حالا به فرافکنی متوسل شده‌اند و با اظهارات نادرست و غیرمسؤولانه همچنان مشغول هزینه‌سازی برای فوتبال کشور هستند. این افراد ابتدا باید پاسخگوی عملکرد خود باشند که با چه هدفی چنین ظلم بزرگی به فوتبال کشور روا داشتند، نه اینکه حالا و پس از تعلیق فعالیت‌های‌شان بخواهند برای فدراسیون فوتبال با بیان موضوعات و ادعاهای دروغین ایجاد مشکل کنند. سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: با تاکید بر این موضوع که اظهارنظر پیرامون تصمیمات هیات‌رئیسه این فدراسیون هیچ ارتباطی به عضو کمیته تعلیق شده صدور مجوز حرفه‌ای ندارد، ذکر این نکته لازم است که هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با استقلال کامل بر اساس دلایل و مستندات مشخص و روشن تصمیمات خودش را اتخاذ کرده، هیچ دخالتى را در کار خودش نمى‌پذیرد و اکاذیب منتشر شده در این باره مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. برخورد قاطع با افرادی که پیش از این هم بارها منافع فوتبال کشور را به خطر انداخته و با محرومیت‌ها و مجازات‌های مختلفی مواجه شده‌اند، در این مقطع لازم و ضروری است و بر همین اساس پرونده این عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌اى بر اساس همین تخلفات به صورت مستند جهت رسیدگى به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارجاع مى‌شود. 

Page Generated in 0/0063 sec