printlogo


کد خبر: 246888تاریخ: 1400/12/22 00:00
اخبار

شناسایی عامل به آتش کشیدن  ۷ خودرو در محله ستارخان تهران
در پی انتشار ویدئویی از به آتش کشیدن چند دستگاه خودروی سواری در محله ستارخان، پلیس تهران بزرگ از شناسایی عامل این اقدام خبر داد. ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که توضیحات آن بیانگر به آتش کشیده شدن چند دستگاه خودروی سواری در یکی از کوچه‌های واقع در محله ستارخان تهران بود. در توضیحات این ویدئو همچنین خصومت شخصی دلیل این اقدام اعلام شده بود. در همین راستا مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد این حادثه حوالی ساعت ۴:۳۰ بامداد روز جمعه در محله ستارخان رخ داد و در پی آن ماموران کلانتری در محل حاضر شده و پس از تشخیص آتش‌نشانی درباره عمدی بودن این حریق، اقدامات خود برای شناسایی عامل یا عاملان این آتش‌سوزی را آغاز کردند. همچنین تیم‌هایی از پلیس امنیت عمومی نیز در این پرونده که منجر به آتش گرفتن 7 دستگاه خودروی سواری شده بود، مشارکت داشتند. سرانجام با اقدامات انجام‌شده که شامل بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و دیگر اقدامات فنی و پلیسی بود، دیروز شنبه عامل این آتش‌سوزی از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت. اقدامات ماموران برای دستگیری این فرد در حال انجام است و متهم بزودی دستگیر خواهد شد. 
***
منطقه ۱۱ تهران آماده استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱
شهردار منطقه۱۱ تهران اعلام کرد به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۱، تمام عوامل خدمات شهری آماده ارائه خدمات هستند و موضوعات مربوط به بازپیرایی، زیباسازی، ساماندهی و نوسازی در محله‌های مرکزی شهر تهران در حال انجام و اتمام است. سیدمحمد موسوی با اعلام آمادگی ارائه خدمات شهری در نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد: از بهمن‌ماه سال جاری برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مربوط به خدمات شهری در محله‌های مرکزی تهران طراحی و درباره آنها تصمیم‌گیری شد. موسوی با اشاره به اقدامات ساماندهی برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ اعلام کرد: ایجاد بازارچه نوروزی ویژه دست‌فروشان، زنان کارآفرین و سرپرست خانواده و مشاغل سیار بی‌کانون در ضلع شمالی بوستان دانشجو و برخورد قانونی با بیش از ۵۰ صنف متخلف که ایجاد سد معبر برای شهروندان داشتند، از جمله اقدامات ساماندهی ویژه استقبال از بهار در منطقه ۱۱ بود. او افزود: اقداماتی از جمله رنگ‌آمیزی جداره‌های شهری به متراژ ۶۰۰ متر مربع با طراحی‌های نوروزی، نصب المان‌های شاخص نوری در معابر پرتردد، نصب المان‌های نوروزی ویژه میادین پرتردد منطقه و بافت تاریخی که محل حضور گردشگران و تهرانگردان است از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 11 است. 
***
هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداران چهارشنبه‌سوری
رئیس پلیس فتای پایتخت از برخورد با خرید و فروش آنلاین مواد محترقه در فضای مجازی خبر داد و در عین حال گفت عمده فروشندگان مواد محترقه در این فضا کلاهبردار هستند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی درباره تمهیدات پلیس فتا درباره چهارشنبه‌سوری با بیان اینکه برابر قوانین و مقررات خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی جرم و ممنوع است، گفت: پلیس با افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه در این فضا کرده یا ساخت و نحوه استفاده از آن را آموزش دهند برخورد خواهد کرد. 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش آنلاین مواد محترقه نیز هشدار داد و گفت: شهروندان باید هوشیار باشند و فریب این افراد را نخورند. عمده افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای خرید و فروش مواد محترقه کرده‌اند، کلاهبردار بوده و پس از دریافت پول یا جنسی را به مشتری تحویل نمی‌دهند یا علاوه بر آن با استفاده از درگاه‌های فیشینگ، اطلاعات حساب بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از آن خواهند کرد. 
***
اهدای اقلام مناسبتی نیمه‌شعبان به مساجد 22 منطقه تهران
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از تهیه و تحویل بسته‌های حمایتی برای اقلام مناسبتی به مساجد مناطق بیست‌ودوگانه تهران خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مهدی قربانی، معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با توجه به پیش رو بودن ولادت منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر(عج) و اهمیت بزرگداشت نیمه شعبان، بسته‌های حمایتی اقلام مناسبتی در مساجد مناطق بیست‌ودوگانه تهران توزیع خواهد شد. او افزود: این اقدام در سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف فضاسازی شهری و با رویکرد محله‌ای انجام می‌شود. در این برنامه مساجد به عنوان محوریت محلات و در راستای تقویت روحیه، نشاط و شادابی شهروندان، مورد حمایت قرار می‌گیرند. وی تصریح کرد: در این برنامه معاونت هماهنگی امور مناطق با همکاری اداره سازمان زیباسازی شهر تهران، مساجد واجد شرایط را شناسایی خواهند کرد و موارد مورد نظر به نمایندگان مربوطه تحویل داده می‌شود. قربانی افزود: در این طرح به 1000 مسجد اقلام حمایتی ارائه خواهد شد تا تمام بخش‌ها امکان آذین‌بندی شهر را در آستانه این جشن باشکوه داشته باشند. 

Page Generated in 0/0064 sec