printlogo


کد خبر: 246890تاریخ: 1400/12/22 00:00
دمای هوا تا 8 درجه کاهش می‌یابد
بارش باران و کاهش دما در نیمی از کشور

مهدی حبیبی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما تا ۸ درجه و بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در ۱۴ استان خبر داد. صادق ضیاییان گفت: یکشنبه (22 اسفند) در استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، نیمه‌ شمالی فارس، شرق و جنوب خوزستان، برخی مناطق یزد، اصفهان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌و‌بویر احمد خواهد بود. 
وی ادامه داد: همچنین دوشنبه (23 اسفند) بارش‌هایی در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در قزوین، البرز و تهران، برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفند) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. 
ضیاییان در ادامه گفت: از یکشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کشور کاهش خواهد یافت، بویژه با توجه به نفود توده هوای به نسبت سرد از سه‌شنبه دمای هوا در این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه و از چهارشنبه در شمال غرب بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت. 
به گفته ضیاییان، با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما، از روز سه‌شنبه بارش در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز، همچنین مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی امروز و فردا اظهار کرد: آسمان تهران روز یکشنبه (۲۲ اسفند) کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعدازظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۳ و برای روز دوشنبه (۲۳ اسفند) کمی ابری همراه با وزش باد و از بعدازظهر بتدریج ابری و گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0066 sec