printlogo


کد خبر: 246901تاریخ: 1400/12/22 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب اسلامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
رویدادهای این روزها بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه و ششمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز
رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسؤولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرایی‌ها و انتخاب موضع درست، مسؤولیت کوتاه‌مدت و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه‌ حق، وظیفه‌ میان‌مدت آنان است.
شما جوانان عزیز می‌توانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هایی را که مزین به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید.
توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۰ اسفند ۱۴۰۰
***
دستور رئیسی به مدیران وزارت اطلاعات: 
دست مفسدان و سودجویان را قطع کنید
رئیس‌جمهور دیروز با حضور در وزارت اطلاعات در دیدار با وزیر، مدیران و کارکنان این وزارتخانه به مناسبت هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از زحمات مجاهدانه کارکنان وزارت اطلاعات قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در این دیدار به تببین وظایف و ماموریت‌های خطیر وزارت اطلاعات پرداخت و با بیان اینکه با بی‌عدالتی مبارزه کنید و دست مفسدان و سودجویان را قطع کنید، خاطرنشان کرد:  میدان مدیریتی وزارت اطلاعات باید دست نیروهای انقلابی باشد. شما باید تلاش کنید فساد کمتر شود و به اجرای عدالت برسیم. هیچ بی‌عدالتی را برنتابید و با حساسیت با بی‌عدالتی مبارزه کنید تا این بی‌عدالتی ریشه‌کن شود. فقر، فساد و تبعیض نباید در کشور باشد و زیبنده نظام اسلامی نیست. وزارت اطلاعات باید در کنار آسیب‌شناسی برای آسیب‌زدایی نیز پیشگیری کند.
رئیسی با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی در دولت مردمی باید با مشارکت عموم مردم، اطلاعات ۸۰ میلیونی باشد، تصریح کرد: انقلابی اندیشیدن، انقلابی عمل کردن و تحت تاثیر سیاست‌بازان قرار نگرفتن از ویژگی‌های نیروهای وزارت اطلاعات است.
رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اینکه امروز برای پیشرفت وزارت اطلاعات نیازمند تحول در رویکردها، فرآیندها و سازوکارها هستیم، تاکید کرد: مراقب نفوذ و ایجاد انحراف توسط دشمن باشید.
***
هشدار ایران به رژیم صهیونیستی 
حق پاسخ به اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی محفوظ است

 

مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه را جنایتکارانه و تروریستی خواند. به گزارش فارس، متن این نامه به این شرح است: بامداد روز دوشنبه مورخ ۷ مارس ۲۰۲۲، (‌۱۶ اسفند ۱۴۰۰) رژیم اسرائیل با نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، حملات موشکی را علیه منطقه‌ای در شمال دمشق انجام داد که منجر به شهادت ۲ تن از نیروهای ایرانی شد که در حال مشاوره به نیروهای نظامی سوری در مقابله با تروریسم در سوریه بودند. نیروهای مستشاری ایرانی به درخواست و دعوت رسمی دولت سوریه برای ارائه خدمات مستشاری برای کمک به نیروهای نظامی سوریه در مبارزه با تروریسم، بویژه مبارزه با گروه تروریستی داعش، در سوریه حضور دارند. ایران حمله تروریستی اخیر را اقدامی‌ شدیدا تحریک‌‌برانگیز و عمدی می‌داند که هدف آن افزایش تنش‌ها به سطحی غیر قابل کنترل و بر هم زدن هماهنگی بین مبارزان با تروریسم در منطقه بویژه در مبارزه با داعش است. این اقدام تحریک‌‌برانگیز و جنایتکارانه مغایر با حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و مستلزم مسؤولیت کیفری رژیم اسرائیل و همه کسانی است که مستقیم و غیرمستقیم به ارتکاب یا اجرای این اقدام تروریستی کمک کرده یا به هر نحو دیگری از آن حمایت کرده‌اند. جامعه جهانی به طور عام و شورای امنیت به طور خاص باید قاطعانه این اقدام تحریک‌برانگیز و جنایتکارانه را محکوم کرده و رژیم اسرائیل را در قبال اقدامات غیرقانونی خود که تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، پاسخگو کند. ایران از دیرباز در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی قرار داشته و مصمم است در چارچوب حقوق و تعهدات خود ذیل حقوق بین‌الملل، به مبارزه با سازمان‌های تروریستی در منطقه تا ریشه‌کن کردن کامل آنها ادامه دهد. جمهوری اسلامی ایران در عین حال که رژیم اسرائیل را مسؤول کامل تمام عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌طور جدی به این رژیم درباره ارتکاب اقدامات ماجراجویانه و شرورانه بیشتر هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد. 

Page Generated in 0/0055 sec