printlogo


کد خبر: 246919تاریخ: 1400/12/23 00:00
دور دنیا

قربانیان کرونایی آمریکا در مرز  یک میلیون نفر
شمار قربانیان کرونا در آمریکا به مرز یک ‌میلیون نفر رسید. دانشگاه جانز هاپکینز، معتبرترین مرکز انتشار داده‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در ایالات متحده، اعلام کرد با فوت 1660 بیمار دیگر طی 24 ساعت منتهی به صبح دیروز یکشنبه، مجموع قربانیان ابتلا به ویروس «کووید-19» در این کشور به 967 هزار و 126 نفر رسید. بر این اساس همچنین شمار مبتلایان فعلی به این بیماری در آمریکا با شناسایی 51 هزار و 867 بیمار دیگر به 79 میلیون و 507 هزار و 30 نفر افزایش یافته است. کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا با بیش از 9 میلیون و 35 هزار مورد ابتلا به کرونا بیشترین آمار را در این کشور به خود اختصاص داده است. تگزاس نیز با بیش از 6 میلیون و 667 هزار مورد و ایالت فلوریدا با بیش از 5 میلیون و 868 هزار بیمار کرونایی در رده‌های بعدی قرار دارند.  همچنین ایالت کالیفرنیا با 87 هزار و 219 مورد مرگ ناشی از کرونا دارای بیشترین آمار قربانیان نسبت به سایر ایالات آمریکاست. این آمار در ایالت تگزاس 86 هزار و 298 تن و در ایالت فلوریدا نیز 71 هزار و 860 نفر رقم خورده است.  براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC)، تاکنون بیش از 254 میلیون نفر در پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای شمالی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که بیش از 216 میلیون نفر آنها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.  وزارت بهداشت مکزیک، دومین کشور پرجمعیت آمریکای شمالی نیز با انتشار بیانیه‌ای از فوت 203 بیمار دیگر طی یک شبانه‌روز بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-19» خبر داد. مجموع قربانیان کرونا در مکزیک نیز به 321 هزار و 54 نفر رسیده است. همچنین شمار مبتلایان با شناسایی 6 هزار و 352 مورد جدید در حال حاضر به 5 میلیون و 605 هزار و 636 نفر افزایش یافته است و شمار بهبودیافتگان نیز به 4 میلیون و 894 هزار و 102 نفر می‌رسد.  مکزیک با بیش از 126 میلیون جمعیت، هفدهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلا به کرونا به شمار می‌‌رود.  برزیل، پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی وضعیتی بدتر از ایالات متحده و مکزیک در زمینه آمار مرگ‌و‌میر کرونایی براساس نسبت جمعیتی دارد. این در حالی است که سیاست‌های دولت محافظه‌کار بولسونارو، رئیس‌جمهور ترامپی برزیل بسیار به سیاست‌های جمهوری‌خواهان آمریکا در زمینه مقابله با همه‌گیری قرابت داشته است.  وزارت بهداشت برزیل روز شنبه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس «کووید-19» با فوت 389 بیمار دیگر تا واپسین ساعات روز به 654 هزار و 945 نفر رسیده است.  آمار مبتلایان به این ویروس در برزیل با ثبت 45 هزار و 20 مورد جدید به 29 میلیون و 350 هزار و 134 نفر افزایش یافته است. 
***
رزمایش مشترک آمریکایی- سعودی در خلیج‌فارس
عربستان سعودی از برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس در این کشور خبر داد. واس، خبرگزاری رسمی عربستان از برگزاری رزمایش دریایی مشترک بین نیروهای آمریکا و شیخ‌نشین‌های حوزه خلیج‌فارس با مشارکت سعودی‌ها خبر داد. این رزمایش شنبه گذشته با نام «عزم النسر22» در پایگاه «فورت کارسون» آمریکا در خاک عربستان از 6 مارس آغاز شده است و تا 17 مارس ادامه خواهد داشت. بر اساس این گزارش، هدف از این رزمایش «تقویت و توسعه سطح هماهنگی و همکاری مشترک بین نیروهای مسلح کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نیروهای آمریکایی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه» عنوان شده است. در گزارش واس آمده که گروهی از نیروهای مسلح سعودی به‌همراه گروه‌هایی از کویت، بحرین و سلطان‌نشین عمان نیز در این رزمایش شرکت کردند. آخرین رزمایش دوره‌ای مشترک آمریکایی- سعودی حدود 11 روز پیش از آن در خلیج‌فارس برگزار شده بود.
***
هدف قرار گرفتن ۳ کاروان لجستیکی آمریکایی در عراق
به گزارش کانال خبری صابرین نیوز، دیروز ۳ کاروان لجستیک دیگر ارتش تروریست آمریکا در مناطق دیوانیه و الناصریه عراق هدف قرار گرفتند. بر اساس این گزارش، نخستین کاروان لجستیکی آمریکایی در منطقه الناصریه و سپس 2 مورد دیگر در دیوانیه هدف قرار گرفتند. به‌رغم اینکه آمریکا به دولت عراق بر اساس توافق قول داده بود که نیروهای خود را از عراق تا پایان سال میلادی 2021 خارج کند ولی شماری از این نیروها همچنان در این کشور حضور دارند و آزادانه در حال حرکت و حمل تجهیزات در داخل عراق و حتی از سوریه به این کشور هستند. 
***
حزب‌الله لبنان: مدعیان خلع سلاح حزب‌الله به اسرائیل خدمت می‌کنند
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان طی سخنانی اعلام کرد سلاح مقاومت، دشمن صهیونیستی را آزار می‌دهد و آن را یک تهدید برای خود می‌داند. بنابراین هر کسی که خواستار خلع سلاح حزب‌الله باشد به اسرائیل خدمت می‌کند و این مساله مربوط به فشارهای آمریکا و اروپاست که برخی طرف‌ها را برای خلع سلاح مقاومت تحت فشار قرار می‌دهند.  ابراهیم امین السید افزود: مقاومت دستاوردهای مهم و شگرفی داشته است. در حال حاضر لبنان روز‌به‌روز در حال فروپاشی است و ما در برابر بحران‌هایی قرار داریم که بزرگ‌تر از ظرفیت و توانایی و امکانات ما است. بنابراین باید برای حل این بحران‌ها حضور و مسؤولیت خود را تا حد امکان افزایش دهیم. شرایط کنونی مسؤولیت بزرگی بر دوش ما گذاشته و باید برای کمک به مردم و رفع بحران‌های احتمالی آنها حضور داشته باشیم. گاهی هم در این راه از دوستان‌مان (در منطقه) کمک می‌گیریم، البته این مساله در چارچوب انتخابات نیست و ما هرگز کمک مردم را به انتخابات ربط نمی‌دهیم و مردم ما نیز این‌گونه نیستند. از طرف دیگر حسن عزالدین، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت (متحد حزب‌‌الله) در پارلمان لبنان در جریان بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی البص واقع در بندر صو تاکید کرد که مساله فلسطین بخش جدا نشدنی از ایمان و عقیده ما در حزب‌الله است. 

Page Generated in 0/0060 sec