printlogo


کد خبر: 246920تاریخ: 1400/12/23 00:00
شخصیت‌ها و سازمان‌های عربی اعدام 81 زندانی از جمله 41 شیعه عربستانی را محکوم کردند
سکوت جهان در قبال خطر آل‌سعود برای بشریت

بسیاری از انجمن‌ها، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی اعدام ۸۱ فرد در عربستان را بشدت محکوم کردند. چندین نشست، انجمن، حزب و شخصیت‌ علمی و سیاسی کشورهای اسلامی جنایت رژیم سعودی علیه ده‌ها زندانی از جمله اعد‌ام 41 جوان شیعه عربستانی را محکوم کردند. 
انجمن مخالفان در جزیره‌العرب در واکنش به اعدام این افراد گفت 41 نفر از افراد اعدام شده از جوانان جنبش مسالمت‌آمیز «الحراک» و از اهالی مناطق شیعه‌نشین «الاحساء» و «القطیف» بودند. 
این انجمن این اقدام را قتل‌عام جوانانی دانست که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده کرده اما زندانی شده بودند و در بیانیه‌اش آورد: «محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی امروز نشان داد قاتلی بیش نیست که از کشتار بی‌گناهان لذت می‌برد و از درد و رنج آنها خوشحال می‌شود».
انجمن علمای یمن نیز با تأیید اینکه اعدام 81 مسلمان بی‌گناه و معصوم از مردم حجاز، منطقه شرق و یمن نقض آشکار شرع و احکام عادلانه قضایی است، تأکید کرد جنایت اعدام دسته‌جمعی به دلایل سیاسی و فرقه‌ای انجام شد. 
این انجمن سکوت جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری در قبال این جنایت را محکوم کرد. 
«ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن نیز اعدام 81 شهروند عربستان سعودی از جمله 41 شهروند قطیف و 7 یمنی را جنایتی بزرگ با حمایت آمریکا دانست. 
در همین راستا کمیته ملی اسرای یمنی در این باره اعلام کرد مطلع شدیم از میان ده‌ها نفری که حکومت عربستان اعدام کرد، ۲ نفر اسیر یمنی بودند که یک جنایت مغایر با تمام قوانین و منشورهای بین‌المللی محسوب می‌شود. 
کتائب حزب‌الله عراق هم تأکید کرد: «روبه‌رو شدن پیروان اهل‌بیت(ع) با جرائم در حجاز خطر وجود باند آل‌سعود برای بشریت را ثابت می‌کند».
«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق نیز اعلام کرد: «عربستان سعودی ده‌ها نفر را به دلایل فرقه‌ای اعدام می‌کند. خاندان ‌سعود بر ارتکاب جنایاتی که ناقض اساسی‌ترین موازین اسلام است، اصرار دارد».
همچنین «نصر الشمری» سخنگوی جنبش نجبای عراق نیز در این ارتباط گفت عربستان به نقض حقوق بشر از طریق اعدام افراد ادامه می‌دهد. سعودی‌ها با متهم کردن اعدام‌شدگان به تروریسم، جهان را گمراه می‌کنند. 
«ابوآلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق و رهبران حزب الدعوه الاسلامیه عراق از دیگر محکوم‌کنندگان این اقدام بودند.

Page Generated in 0/0061 sec