printlogo


کد خبر: 246926تاریخ: 1400/12/23 00:00
اخبار

بگذارید از فلسطین بگویم
اسکواش‌باز سرشناس مصری به انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب پرداخت و حمایتش از فلسطین را نشان داد. 
به گزارش تسنیم، «علی فرج» اسکواش‌‌باز مصری که روز یکشنبه موفق شد با نتیجه 3 بر یک بر «دیگو الیاس» از پرو غلبه کند و فاتح مسابقات قهرمانی جهان اسکواش اوپتاسیا در شهر لندن شود، پس از این بازی به انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب پرداخت و حمایتش از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کرد. 
مرد شماره 2 اسکواش جهان پس از کسب جام این رقابت‌ها گفت: چیزی که می‌خواهم بگویم می‌دانم که من را به دردسر می‌اندازد اما شما می‌دانید که همه ما آنچه را که در حال حاضر در سطح جهان درباره اوکراین می‌گذرد، دیده‌ایم و هیچ‌کس از آنچه در حال رخ دادن است، خوشحال نیست. وی افزود: هیچ کس نباید هیچ قتل و ظلمی را در جهان بپذیرد. ما هرگز اجازه نداشتیم در ورزش درباره سیاست صحبت کنیم اما به یک باره اکنون این اجازه داده شده است، بنابراین حالا که ما اجازه داریم در این باره صحبت کنیم، امیدوارم مردم جهان به ظلم در همه جای دنیا نگاه کنند. علی فرج در تکمیل صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: منظورم ظلمی است که فلسطینی‌ها در 74 سال گذشته آن را تجربه کرده‌اند و حدس می‌زنم چون این موضوع با روایت رسانه‌های غرب همخوانی ندارد، نمی‌توانستیم درباره آن صحبت کنیم اما حالا که ما می‌توانیم درباره اوکراین صحبت کنیم، می‌توانیم درباره فلسطین هم صحبت کنیم. پس لطفا این را در نظر داشته باشید. 
***
دعوت رسمی ایران از آمریکا برای حضور در جام تختی
رئیس فدراسیون کشتی دیروز از دعوت رسمی خود از تیم کشتی آزاد آمریکا برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی خبر داد. چندی پیش تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران به دعوت رسمی فدراسیون کشتی آمریکا قرار بود در یک دیدار دوستانه در این کشور به میدان برود که عدم صدور روادید برای علیرضا دبیر و ۵ عضو دیگر تیم ایران باعث لغو این سفر شد. البته منتفی شدن این سفر به دلیل اعتراض فدراسیون کشتی ایران به برخورد آمریکایی‌ها بود. حال با گذشت یک ماه از این موضوع علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی دیروز رسما از تیم آمریکا دعوت کرد برای حضور در جام بین‌المللی تختی به کشورمان سفر کند. دبیر در این باره اعلام کرد: «به طور رسمی از آنها دعوت کردیم، چون آمریکا یکی از برترین تیم‌های کشتی جهان است. شب گذشته به آنها ایمیل زدیم که هنوز جوابی نگرفته‌ایم. پیگیر آن هستیم که ویزای فرودگاهی به آنها داده شود، مطمئنا ما ایرانی‌ها کارمان را بلدیم و میهمان‌نواز هستیم».
***
یک شرکت سعودی‌ برای خرید چلسی دست به کار شد
یک رسانه مدعی شد یک شرکت در عربستان سعودی برای خرید تیم آبی‌پوش لندن از رومن آبراموویچ اقدام کرده است. سایت گل در خبری اختصاصی از جزئیات پیشنهاد جدیدی که مالک باشگاه چلسی برای فروش این باشگاه دریافت کرده است، پرده برداشت. مالک روس باشگاه چلسی با توجه به ارتباطش با ولادیمیر پوتین و جنگ روسیه با اوکراین، مجبور به فروش قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان شده است و تا الان هم 3-2 پیشنهاد داشته که هیچ کدام‌شان به 3 میلیارد پوندی که او روی باشگاه قیمت گذاشته نزدیک نبوده‌اند. اکنون سایت گل مدعی شده است یک شرکت سعودی به ریاست فردی به نام «محمد الخریجی» برای خرید چلسی دست به کار شده است و نه تنها قصد تملک این باشگاه را دارد، بلکه برنامه‌هایی برای توسعه استمفوردبریج، ورزشگاه خانگی این تیم و تمدید قرارداد تعدادی از بازیکنان این تیم از جمله آنتونیو رودیگر و سزار آسپیلیکوئتا را هم در دستور کار قرار داده است. ظاهرا مشتری جدید چلسی نه تنها دغدغه حفظ ترکیب فعلی تیم برای ادامه دادن به رقابت برای کسب مهم‌ترین افتخارات داخلی و خارجی را دارد، بلکه می‌خواهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای توسعه آکادمی باشگاه و تقویت تیم بانوان آن نیز انجام دهد. الخریجی و فرزندان او همگی طرفدار چلسی هستند و به همین دلیل هم آنها نسبت به خرید این باشگاه تمایل دارند. او رئیس یک شرکت رسانه‌ای است که در حوزه کاری خود جزو قوی‌ترین شرکت‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. درآمد این شرکت یک میلیارد دلار در سال تخمین‌ زده می‌شود. در همین حال شرکت خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی نیز به تازه‌ترین شریک تجاری باشگاه چلسی تبدیل شد که برای تحریم مالک روس این باشگاه، به شراکتش با آبی‌پوشان لندن خاتمه داد. پیش از این شرکت رسانه‌ای «Three»، اسپانسر روی پیراهن باشگاه چلسی نیز به همکاری‌اش با این تیم خاتمه داده بود. 

Page Generated in 0/0059 sec