printlogo


کد خبر: 246943تاریخ: 1400/12/23 00:00
اخبار

خاتمه پرداخت سود سهامداران سهام عدالت
وزیر امور اقتصادی و دارایی از خاتمه پرداخت ۲۵ هزارمیلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به ۴۵ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت خبر داد. 
سیداحسان خاندوزی گفت: 2.5 میلیون نفر از سهامداران به تناسب ارزش سبد سهام خود معادل یک میلیون تومان و باقی نیز بین ۴۸۰ تا ۵۷۰ هزار تومان سود سهام عدالت خود را دریافت کردند.
 پیش از این خاندوزی در جلسه شورای اداری استان گلستان وعده داده بود سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود. افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند ۵میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود به آنها اختصاص پیدا می‌کند.
همچنین به افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و به دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود. البته برخی افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خود را فروخته باشند یا پاره‌ای از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.
***
وزیر تعاون:
مشکل ۶۰۰ تعاونی بزرگ در دولت سیزدهم حل شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرده، تمرکز ما بر تعاونی بوده و در همین راستا ۶۰۰ تعاونی بزرگ مشکل‌دار را شناسایی و مساله آنها را حل کرده‌ایم. حجت‌الله عبدالملکی روز گذشته  در آیین افتتاح 5 هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اظهار داشت: ۱۰ هزار تعاونی مسکن داریم که ۹ هزار و ۵۰۰ مورد از آنها موفق بودند و بقیه تعاونی‌ها دارای مشکلاتی هستند که ناشی از رسیدگی نکردن به موضوعات آنها بوده است. وی ادامه داد: ۸۴۰ هزار واحد مسکن توسط تعاونی‌ها ساخته شده است. ۳۸ هزار و ۹۰۰ واحد به مشکل خورده‌اند که باید مشکلات آنها برطرف شود. امروز هم شاهد بهره‌برداری از 5 هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب تعاونی هستیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاونی از ۲۰، نمره ۱۹ گرفته‌ایم، گفت: مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در استان‌ها مستقر کرده‌ایم که در استان‌ها مسؤولیت دارند مشکلات تعاونی‌ها را بررسی کنند. وی ابراز داشت: ابزار قانونی را برای نظارت تعاون داریم که اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده است، از قصور مدیران در وزارت تعاون بوده است که در این دولت بررسی می‌شود. عبدالملکی امضای تفاهمنامه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری را اقدامی خوب عنوان کرد و گفت: با همکاری وزارت راه‌و‌شهرسازی ساخت این واحدها آغاز می‌شود. همچنین الگوی تامین مالی تدوین شده است که به این امر کمک می‌کند.
***
افزایش ۲۵ درصدی تراکنش‌های بانکی
مبلغ تراکنش‌های بانکی در بهمن امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته که بیانگر بازگشت تدریجی رونق به کسب‌وکارهاست. بر اساس آخرین داده‌های آماری، میزان تراکنش‌های بانکی در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۷۲ درصد رشد داشته است. نسبت به دی‌ امسال هم تعداد تراکنش‌ها ۴ درصد رشد کرده است. در بهمن امسال ۶ میلیارد و ۳۶۱ میلیون میلیون ریال تراکنش انجام شده که نسبت به ماه قبل از آن ۱.۵ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.  در این دوره بیش از ۹۱ درصد کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است. ابزار پذیرش اینترنتی با ۴.۹۹ درصد و ابزار پذیرش موبایلی با ۳.۳۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در بهمن‌ ۱۴۰۰ نشان می‌دهد سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از بازار ۷۶.۷۲ درصد بوده است که این میزان در دی‌ امسال ۷۵.۸۴ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در دومین ماه زمستان به ۵.۶۱ درصد رسیده که نسبت به دی‌ کاهش یافته است.
***
دلار در بازار آزاد  به 26 هزار تومان رسید
روز گذشته نرخ دلار در صرافی‌های بانکی با ۲۰۷ تومان افزایش، ۲۴ هزار و ۷۷۶ تومان معامله شد. همچنین قیمت خرید هر دلار ۲۴ هزار و ۵۲۹ تومان و نرخ خرید هر یورو ۲۷ هزار و ۱۳۳ تومان اعلام شد. علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۴ هزار و ۲۷۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۴۹۲ تومان بود. این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۶ هزار و ۵۵۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۷۹۳ تومان اعلام شد. همچنین در بازار آزاد دلار با نرخ 26 هزار تومان معامله شد. در سامانه نیما نیز حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۲۷۷ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۲۱ تومان معامله شد.  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۵۰۰۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم با قیمت ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز 5 میلیون و ۳۷۵ هزار تومان شد. اُنس جهانی طلا نیز با قیمت هزار و ۹۹۰ دلار معامله شد. رشد بهای انس جهانی طلا پس از جنگ روسیه و اوکراین رکورد جدیدی را ثبت کرد که این امر بر قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخل نیز تاثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت فلز زرد در داخل کشور شده است. سکه طرح جدید در هفته‌های اخیر در کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومان نوسان داشته است.

Page Generated in 0/0056 sec