printlogo


کد خبر: 246956تاریخ: 1400/12/24 00:00
اخبار

ویژه برنامه نوروزی «قند پهلو» کلید خورد
 برنامه «قند پهلو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر قمیشی با محوریت شعر طنز نوروز از شبکه آموزش پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل جدید برنامه «قند پهلو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و داوری ناصر فیض و شهرام شکیبا و اجرای رضا رفیع در آستانه نوروز 1401 کلید خورده است. بهاءالدین خرمشاهی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی، یوسفعلی میرشکاک، زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد، محمدصالح علا و... از میهمان‌ها و داورهای این مسابقه هستند. ضبط فصل جدید مسابقه «قندپهلو» که یکی از برنامه‌های پربیننده شبکه آموزش است بتازگی آغاز شده است و در 13 قسمت تولید می‌شود تا در ایام نوروز هر شب روی آنتن برود. این مجموعه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱۵ عصر روز بعد خواهد بود. 
***
رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران برکنار شد
پس از حاشیه‌های فراوان که این روزها گریبان موزه‌ هنرهای معاصر تهران را گرفته بود، سرانجام رئیس این موزه تغییر کرد و عبادرضا اسلامی‌کولایی جایگزین احسان آقایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، عبادرضا اسلامی‌کولایی با حکم محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رئیس جدید موزه هنرهای معاصر تهران منصوب شد. گفتنی است عبادرضا اسلامی‌کولایی پیش‌تر عضو شورا و معاون موسسه آموزشی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر بوده است. معاونت اداری- مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مدیریت کل پشتیبانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قائم‌مقام و معاونت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و معاونت گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و ریاست فرهنگسرای نیاوران از دیگر سوابق اسلامی است. معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از خدمات احسان آقایی قدردانی کرد. 
***
داوران نخستین جشن موسیقی حافظ معرفی شدند
ستاد برگزاری نخستین جشن موسیقی حافظ اعضای هیات داوران این رویداد موسیقایی در بخش‌های مختلف را معرفی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، امید معلم، دبیر این رویداد فرهنگی و پویا افشاری مدیر بخش موسیقی این جشن، اعضای هیات داوران بخش موسیقی جشن علی معلم (تندیس حافظ) را معرفی کردند. 
کیوان ساکت، سیدعبدالجبار کاکایی، محمدرضا چراغعلی، غلام علمشاهی و شهلا میلانی به عنوان اعضای هیات داوران بخش موسیقی نخستین جشن تئاتر و موسیقی علی معلم معرفی شدند. نخستین دوره این جشن در خرداد سال آینده برگزار خواهد شد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته فراخوان این جشن منتشر شده بود و علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات برگزاری این برنامه و شرایط شرکت در آن می‌توانند به سامانه اینترنتی این رویداد مراجعه کنند. 
***
سری جدید «دورهمی» از ۲۸ اسفند روی آنتن شبکه نسیم
سری جدید «دورهمی» از شنبه ۲۸ اسفند به آنتن شبکه نسیم می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، سری جدید مسابقه دورهمی پخش خود را از نوروز ۱۴۰۱ آغاز خواهد کرد. این برنامه با اجرای مهران مدیری با دعوت از چهره‌های شناخته شده، هنرمندان و ورزشکاران با رویکردی جدید و نگاهی متفاوت تولید و پخش می‌شود. مسابقه «دورهمی» با توجه به بازخوردهای فصل قبل، نظرات مخاطبان و همراهان خود تغییرات موثری در تولید جدید داده و منطبق با سیاست‌های محتوایی رسانه ملی در سوالات، ارتقابخش آگاهی عمومی خواهد بود. از این رو «دورهمی» در این فصل با تکیه بر تجربه گذشته، فرم و محتوا را بهبود داده و در سری جدید از شنبه ۲۸ اسفند هر شب ساعت ۲۱ تا پایان نوروز میهمان خانه‌های مخاطبان خود خواهد بود. 
***
سالار عقیلی خادم حرم امام رضا(ع) شد
سالار عقیلی در مراسم رونمایی از آلبوم جدیدش از روزهای ابتلا به کرونا و توسلش به حضرت امام علی ‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام گفت. به گزارش «وطن‌‌امروز»، مراسم رونمایی آلبوم «شهر خاموشی» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی ابوالفضل صادقی‌نژاد برگزار شد. 
یکی از اتفاق‌های مهم این رویداد معرفی سالار عقیلی به‌ عنوان خادم حرم حضرت ثامن‌الحجج امام رضا علیه‌السلام از سوی آستان قدس رضوی بود. پس از این اتفاق سالار عقیلی در سخنانی گفت: مدتی قبل به کرونا مبتلا شدم و بر اثر این اتفاق 80 درصد ریه‌ام درگیر این بیماری شد و در آی‌سی‌یو بستری بودم. شرایطم به ‌گونه‌ای بود که کسی نمی‌توانست کنارم باشد و دکتر هم نگران از این مساله بود. 

 

من در همان شرایط سخت بیماری از امام رضا خواستم که به فرزند 14 ساله‌ام رحم کند. به ‌لطف امام مهربانی توانستم نجات پیدا کنم و دوباره برای شما بخوانم. آلبوم «شهر خاموشی» با آهنگسازی ابوالفضل و ایوب صادقی‌نژاد و بهتاش زرین در ۷ قطعه منتشر شد. در این آلبوم از ترانه‌های مهدیه عرب و محمدرضا یار استفاده شده است. 

Page Generated in 0/0107 sec