printlogo


کد خبر: 246963تاریخ: 1400/12/24 00:00
شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نُجَبای عراق، ایران را «شرق مقدس» خواند
برای ریاست‌جمهوری رابط موساد لابی کردند!

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا در بیانیه‌ای حاوی ۶ بند، ضمن محکوم کردن جنایت اعدام چندین جوان و نوجوان شیعه به‌ دست رژیم سعودی، با مبارک خواندن حمله موشکی به مقرهای موساد که سرزمین پاک عراق را آلوده کرده‌اند، مبدأ این حمله یعنی ایران اسلامی را شرق مقدس توصیف کرد. در بند نخست بیانیه، با یادآوری سوابق فساد و مزدوری خاندان بارزانی برای صهیونیست‌ها و همراهی آنان با رژیم بعث صدام در سرکوب ملت مقاوم کُرد، آمده است: «حمله اخیر، لانه‌های صهیونیست‌هایی را هدف قرار داد که در آغوش این خاندان پناه گرفته‌اند».
کعبی در بند دوم بیانیه، ضمن تأکید بر اینکه پناه دادن خاندان بارزانی به عناصر موساد که دشمن عراق و ایران و ملت‌های منطقه هستند، این حق را به هر طرفی می‌دهد که آنان را هدف گرفته و به موجودیت نامشروع‌شان پایان دهد، نوشت: «اکنون باید درباره حضور آنان در اقلیم و ماهیت حامیان‌شان سخن به‌ میان آید، نه اینکه چه ‌کسی آنها را هدف قرار داد».
دبیرکل نجبا با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به‌ دلیل افشای حضور پنهان عوامل موساد در خاک عراق افزود: «اگر درباره این حمله حرفی هم ‌زده شود، نباید جز دست‌مریزاد به آن دستان حیدری باشد که در دفع خطر داعش کنار عراق ایستاد و امروز نیز برای دفع تهدید صهیونیست‌های اشغالگر، دوشادوش کشورمان قرار گرفته است».
وی سپس با استقبال از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حضور موساد در کردستان عراق اعلام کرد: «اگر کمیته‌ای بی‌طرف و مقتدر تشکیل شود، ما نه‌‌تنها حاضریم ادله، اسناد، اسامی و محل استقرار عناصر موساد در اربیل را در اختیار آن قرار دهیم، بلکه حتی حضور عناصر بعثی، مقرها و اسامی‌شان و همه دشمنان ملت عراق را که این خاندان در راستای پروژه پلید خود به آنان پناه داده‌اند، برملا می‌کنیم».
روحانی 44 ساله فعال در جبهه مقاومت عراق از اظهار بی‌اطلاعی برخی مسؤولان این کشور درباره حضور و فعالیت اسرائیلی‌ها در اربیل ابراز شگفتی کرد و نوشت: «این واقعیت به روشنی آفتاب نیمروز است؛ حضوری که حتی در رسانه‌ها به ‌صورت صوتی و تصویری مشاهده می‌شود. هر کس فعالیت‌های سفارت مجازی اسرائیل در عراق -که به ‌دنبال تفرقه‌افکنی و کاشت غده سرطانی سازش است- را دنبال کرده باشد، می‌داند اینها چگونه در اربیل جولان داده و تصاویر خود را علنی در رسانه‌ها منتشر می‌کنند». او در بند چهارم با اشاره به نقض دائمی و مکرر حاکمیت ملی عراق توسط ارتش‌های اشغالگر آمریکا و ترکیه -که همچنان به ‌رغم مطالبات قانونی و اعتراضات عمومی استمرار دارد- نوشت: «با این وجود کسانی که امروز هدف قرار دادن موساد تحریک‌شان کرده، هیچ واکنشی از خود نشان ندادند و از موضع‌گیری طفره رفتند!»
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا در بند پنجم به لابی‌های پشت‌پرده برای انتخاب رئیس‌جمهور عراق پرداخت و یادآور شد: «از جریان‌های سیاسی که پیش‌تر با ریاست‌جمهوری فؤاد حسین به‌ خاطر اینکه مدیر دفتر مسعود بارزانی بوده مخالفت ورزیدند و چنین گزینشی را مغایر وجهه بین‌المللی عراق برشمردند، تعجب می‌کنیم که حالا نه ‌تنها به ریاست فردی موسوم به «ریبار» تن می‌دهند، بلکه برای تحقق آن می‌جنگند‌. حال آنکه او مدیر دفتر مسرور بارزانی (فرزند مسعود) است».
وی سپس خاطرنشان کرد: «ریبار مدیر دستگاه اطلاعاتی سازشگر و رابط و نفر اول موساد در عراق به ‌شمار می‌رود که همه می‌دانند صاحب اتاق‌های توطئه در هتل‌های اربیل برای بسیاری از سیاستمداران است‌. آیا شایسته عراق و جایگاه بین‌المللی آن است که مدیر دفتر فرزند یکی از رهبران احزاب که فردی تجزیه‌طلب و مرتبط با موساد است و کینه حاکمیت یکپارچه عراق را در دل دارد، به ریاست‌جمهوری انتخاب شود؟!» الکعبی در بند ششم بیانیه خود تصریح کرد: «هلاکت عناصر موساد در این مقرهای فلاکت‌زده برای ما به اثبات رسید. این مقرها به همراه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای، تا زمان پیروزی نهایی، اهدافی مشروع برای مقاومت به ‌شمار می‌رود».
دبیرکل نجبا که یکی از جنبش‌های زیرمجموعه بسیج مردمی عراق است، در نهایت درباره نفوذ مزدوران در رسانه‌های این کشور هشدار داد و نوشت: «آنان از سویی بر جنایات اشغالگران سرپوش می‌گذارند و از دیگر سو، به ‌دنبال مخفی کردن تلفات و خسارت‌های دشمن هستند تا عملیات مقاومت را کم‌اهمیت جلوه دهند».
***
سران کمیته هماهنگی شیعیان بیانیه دادند
شیعیان عراق علیه موساد
سران کمیته هماهنگی شیعیان عراق در نشست روز یکشنبه درباره ادامه گفت‌وگوهای سیاسی برای تکمیل تفاهمات لازم درباره تشکیل دولت خدمت ملی و حفظ حقوق مؤلفه اجتماعی بزرگ‌تر بحث و تبادل نظر کردند. 
به نوشته تارنمای المساله، رهبران احزاب و جریان‌های چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی) در این نشست، همچنین اعدام بیش از 40 شهروند شیعه القطیف در عربستان را محکوم کردند. 
حاضران در این نشست همچنین درباره حمله موشکی به شهر اربیل و هدف قرار دادن یکی از نقاط مساله‌دار مورد استفاده دستگاه جاسوسی اسرائیل، خواهان تشکیل کمیته‌های تحقیق پارلمانی و دولتی برای حقیقت‌یابی شدند. آنها بویژه خواستار آن شدند که از استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه جلوگیری شود و با رفع بهانه‌ها و بستن همه دریچه‌های نفوذ دخالت خارجی‌ در امور داخلی عراق، به هیچ طرفی برای نقض حاکمیت این کشور اجازه داده نشود. 
در ادامه این بیانیه آمده است: «سران الاطار التنسیقی جنایت اعدام بیش از ۴۰ شهروند شیعه القطیف در عربستان سعودی را محکوم کرده و از سازمان‌های حقوقی بین‌المللی می‌خواهند نقش حقیقی خود را ایفا کنند و با حفظ بی‌طرفی در پشت سیاست‌های منافع محدود و دستورات رژیم‌های حاکم قرار نگیرند».
حاضران در نشست روز یکشنبه کمیته هماهنگی شیعیان همچنین بر لزوم شناسایی مقامات مسؤول این امر و ضرورت پاسخگویی آنها در قبال این جنایت و تضمین گرفتن برای عدم تکرار چنین اقداماتی، تاکید کردند.

 


Page Generated in 0/0055 sec