printlogo


کد خبر: 246968تاریخ: 1400/12/24 00:00
اخبار

دختران جوان هندبال ایران جهانی شدند
تیم هندبال دختران جوان کشورمان توانست سهمیه مسابقات جهانی را کسب کند. آخرین روز مسابقات هندبال جوانان آسیا به میزبانی قزاقستان با برگزاری 2 بازی پیگیری شد تا تکلیف سکوها و همین‌طور تیم‌های راه‌یافته به مسابقات جهانی مشخص شود. تیم‌ ملی هندبال کشورمان تا پیش از بازی‌های دیروز با یک بازی بیشتر و 6 امتیاز در صدر بود. در دیدارهای دیروز تایلند به مصاف هند رفت و ۴۱ بر ۱۸ شکست خورد. قزاقستان نیز با ازبکستان روبه‌رو شد و با نتیجه 29 بر 22 به پیروزی رسید. بر این اساس تیم‌ ملی هندبال دختران کشورمان موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه دوم سهمیه جهانی 2022 را برای نخستین‌بار کسب کند. این مسابقات در اسلوونی برگزار می‌شود. در جدول رده‌بندی هند اول شد و ایران و قزاقستان هم به ترتیب دوم و سوم شدند. 
***
طارمی باز هم پنالتی گرفت و گل زد
تیم فوتبال پورتو در هفته بیست‌و‌‌ششم لیگ پرتغال به یک برد پرگل رسید و باز هم مهدی طارمی گلزنی کرد. در یکی از دیدارهای هفته بیست‌و‌ششم لیگ پرتغال روز یکشنبه تیم پورتو به مصاف توندلا رفت و با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی که از ابتدا در ترکیب اصلی پورتو حضور داشت و ۷٨ دقیقه بازی کرد، باز هم خوش درخشید. طارمی در دقایق پایانی نیمه نخست در محوطه جریمه توندلا سرنگون شد و داور از این صحنه عبور کرد ولی بازبینی لحظه برخورد او در VAR در نهایت رأی داور را تغییر داد تا پنالتی به سود پورتو اعلام شود. طارمی در دقیقه ۴۵ این پنالتی را به گل نخست بازی و چهاردهمین گل این فصل خود در لیگ پرتغال تبدیل کرد. طارمی با این گل در کنار لوئیس دیاز قرار گرفت و بهترین گلزن این فصل پورتو شد. البته دیاز پورتو را در نیم‌فصل ترک کرده است. در جدول گلزنان لیگ پرتغال، داروین از بنفیکا با ۲۰ گل اول و هورتا از براگا با ۱۵ گل دوم است. پورتو با برد برابر توندلا ۷۰ امتیازی شد تا همچنان بالاتر از اسپورتینگ لیسبون در صدر جدول قرار داشته باشد. 
***
تأیید انتخابات تکواندو از سوی دیوان عدالت اداری
دیوان عدالت اداری با رد شکایت یکی از اعضای مجمع، صحت انتخابات فدراسیون تکواندو را تایید و اعلام کرد انتخاب هادی ساعی ایراد قانونی ندارد. به گزارش ایسنا، پس از انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو که در تاریخ ۱۵ دی انجام شد، حسینعلی نظری، سرمربی تیم‌ ملی پومسه و یکی از اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو از وزارت ورزش و جوانان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و خواستار ابطال انتخابات شد. 
از آنجا که طبق قانون برای انتخاب رئیس فدراسیون به نصف به علاوه یک رای اعضای مجمع نیاز است، شاکی این انتخابات معتقد بود با احتساب ۵۷ عضو حاضر در مجمع، فرد منتخب باید صاحب ۳۰ رای می‌شد اما هادی ساعی با کسب ۲۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون معرفی شده است. شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری پس از بررسی‌های انجام شده، ضمن تایید انتخابات فدراسیون تکواندو، در بخشی از رای خود آورده است: اعضای حاضر در این مجمع ۵۷ نفر بودند اما ۵۶ رای اخذ شد که دلیل آن عدم شرکت نماینده وزارت ورزش و جوانان در فرآیند رای‌گیری، به منظور رعایت بی‌طرفی وزارت ورزش بوده است. بنابراین از آنجا که ملاک در کسب اکثریت مطلق، کسب نصف به علاوه یک آرای اخذ شده است و با عنایت به اینکه در مجمع مورد شکایت، آقای هادی ساعی حائز ۲۹ رای از مجموع ۵۶ رای ماخوذه و در واقع اکثریت مطلق آرا محقق شده، به عقیده این شعبه دیوان، فرآیند انتخاب رئیس فدراسیون تکواندو در مجمع فوق عاری از هر گونه ایراد و اشکال قانونی است. پیش از این نیز معاونت حقوقی ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام وزارت ورزش، انتخابات فدراسیون تکواندو را تایید کرد و هادی ساعی پس از ۴۵ روز سرانجام در تاریخ یکم اسفند حکم خود را از وزیر ورزش دریافت کرد. 
***
پروژه بازگشت مسی به بارسلونا کلید خورد
لیونل مسی فوق‌ستاره تیم پاری‌سن‌ژرمن در تلاش است دوباره به بارسلونا بازگردد. پس از اینکه لیونل مسی توسط هواداران پاریسی هو شد، «جرارد رومرو»خبرنگار نزدیک به باشگاه بارسلونا مدعی شد «خورخه مسی» پدر و مدیر برنامه‌های فوق‌ستاره آرژانتینی در روزهای گذشته با مدیران بارسلونا در ارتباط بوده تا شرایط بازگشت مسی به بارسلونا را جویا شود. گفته می‌شود در هفته‌های پیش‌رو اطلاعات مهمی درباره احتمال بازگشت ستاره آرژانتینی به نوکمپ منتشر خواهد شد. رومرو در حالی این خبر را منتشر کرده است که روز گذشته «فابریتزیو رومانو» خبرنگار ایتالیایی مدعی شده بود مسی احتمالا فصل آینده نیز در پاریس حضور خواهد داشت، مگر آنکه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد. 

Page Generated in 0/0053 sec