printlogo


کد خبر: 246980تاریخ: 1400/12/24 00:00
تمهیدات بهشت‌زهرا و پلیس راهور برای پنجشنبه و جمعه آخر سال

مهدی حبیبی: تمهیدات ترافیکی ویژه پنجشنبه و جمعه پایان سال، از سوی پلیس راهور و سازمان بهشت‌زهرا پس از چند ماه برگزاری جلسات مشترک اعلام شد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، روزهای پایان هر سال شرایط ترافیکی خاص خود را دارد؛ هم به خاطر افزایش سفرهای درون‌شهری برای خریدهای نوروزی و هم برنامه‌ریزی شهروندان برای حضور در بهشت‌زهرا. 
البته شرایط حضور خانواده‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه پایان سال به خاطر شیوع کرونا در ۲ سال گذشته متفاوت از سال‌های دیگر بوده است. امسال نیز آنطور که سازمان بهشت‌زهرا اعلام کرده، برگزاری هر گونه مراسم یادبود، هفتم، چهلم و سالگرد ممنوع است و هیچ خدماتی در بهشت‌زهرا برای این موارد ارائه نخواهد شد تا همه توان و ظرفیت این سازمان برای خاکسپاری اموات به کار گرفته شود. 
در این باره مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) با اشاره به تمهیدات انجام‌شده برای حضور خانواده‌ها در بهشت‌زهرا(س)، از ۲۴ ساعته شدن ورود مراجعه‌کنندگان به این سازمان در روزهای پنجشنبه و جمعه پایانی سال خبر داد. 
سعید غضنفری در نشست خبری با اشاره به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سازمان بهشت‌زهرا(س) با پلیس راهور اظهار کرد: در این زمینه قرار است 2 هزار نیروی انسانی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در راستای تسهیل تردد مراجعه‌کنندگان به بهشت‌زهرا(س) خدمت‌رسانی کنند. 
وی افزود: نیروهای سازمان جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مراجعه‌کنندگان به صورت 24ساعته حضور خواهند داشت و در واقع در‌های این سازمان در این ۲ روز به صورت شبانه‌روزی روی مراجعه‌کنندگان باز خواهد بود. 
 
* حل مشکلات پارکینگ بهشت‌زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) با اشاره به مشکلات مراجعه‌کنندگان در سال‌های گذشته درباره پارکینگ در بهشت‌زهرا(س) گفت: در این زمینه نیز تمهیداتی اتخاذ کرده‌ایم و 30 هزار متر به سرانه پارکینگ سازمان به منظور تسهیل در امر خدمت‌رسانی افزوده شده است. همچنین بنا داریم تا چهارشنبه هفته جاری 12 هزار متر دیگر نیز به سرانه پارکینگ بهشت‌زهرا(س) اضافه کنیم. 
غضنفری با بیان اینکه پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای مراجعه‌کنندگان به صورت کاملا رایگان خواهد بود، ادامه داد: چند دستگاه ون برای تسهیل در امر تردد مراجعه‌کنندگان از ایستگاه‌های مترو حرم و شاهد برای ورود به بهشت‌زهرا(س) در نظر گرفته شده است. 
وی با اشاره به بازگشایی ۲ در جدید باب‌الحسن(ع) و باب‌الحسین(ع) گفت: با بازگشایی این ۲ در خروج و ورود مراجعه‌کنندگان به بهشت‌زهرا(س) تسهیل شده است. 
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) درباره ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم‌های یادبود ختم، هفتم، چهلم و سال و عدم خدمت‌رسانی سازمان بهشت‌زهرا(س) در این روزها به مراجعه‌کنندگان تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و همچنین تسهیل در امر خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال، سازمان هیچ خدمتی را برای برگزاری مراسم‌های اشاره شده به مراجعه‌کنندگان نمی‌دهد و تنها امر خاکسپاری متوفیان به صورت معمول و عادی انجام می‌شود. 
غضنفری افزود: این سازمان از ۲ ماه قبل تا امروز جلسات هماهنگی خود را با پلیس راهور برای ارائه خدمات مطلوب‌تر در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برگزار کرده است. وی ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند از طریق نرم‌افزار «نشان» به صورت کامل و با مشخص شدن قطعات مورد نظر خود زمان حضور خود را در بهشت‌زهرا(س) مدیریت کنند به طوری که در نرم‌افزار «نشان» آدرس متوفیان هر قطعه مشخص و معین شده است. 
 
* تمهیدات ترافیکی ویژه پایان سال
همچنین سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره جلسه مشترک با مدیرعامل بهشت‌‌زهرا(س) و آخرین تمهیدات ترافیکی پنجشنبه و جمعه پایان سال گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت ترافیکی ما در روزهای پایانی این هفته شرایط ویژه‌ای خواهد داشت و با افزایش چشمگیر مراجعات مردم به بهشت‌زهرا(س) روبه‌رو خواهیم بود؛ لذا از چند ماه گذشته با هماهنگی جلسات مشترکی با مجموعه شهرداری تهران، سازمان بهشت‌زهرا(س) و شهرری برگزار کردیم. سعی بر این بود که تصمیمات موثری را درباره وضعیت زیرساختی محل و معابر منتهی به بهشت‌زهرا(س) اتخاذ کنیم که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی پارکینگ‌های مختلف، بازگشایی درهای جدید و بهینه‌سازی ورود و خروج مراجعه‌کنندگان به بهشت‌زهرا(س) اشاره کرد. 
حمیدی در ادامه افزود: در همین باره محدودیت‌هایی را برای تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین در نظر گرفتیم که این مساله می‌تواند در بهبود وضعیت ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال موثر باشد. مسیر جاده قم به تهران برای تردد کامیون‌ها از تقاطع سالمندان ممنوع است و رانندگان کامیونی که قصد سفر به سمت شرق کشور را دارند باید از پل قاسم‌آباد به سمت ورامین، جاده امام رضا(ع) را انتخاب کنند و رانندگانی که قصد دارند به سمت غرب کشور تردد کنند باید جاده قدیم ساوه، اسلامشهر، بزرگراه آزادگان را انتخاب کنند. در کل پیشنهاد می‌شود کامیون‌ها مسیر جاده قم به تهران را از جاده ساوه تردد کنند. وی ادامه داد: ممنوعیت تردد کامیون‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه پایان سال در این مسیر از ساعت 4 تا ۲۰ است. 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: تقاضا داریم مردم عزیزمان به بیانیه مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان بهشت‌زهرا(س) توجه ویژه داشته باشند. استفاده از مسیریاب داخلی «نشان» که اطلاعات مختلف سفر در آن بارگذاری شده است می‌تواند در این زمینه کمک حال شهروندان باشد. از مراجعان به بهشت‌زهرا(س) خواهشمندیم ضمن توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که در مجموعه بهشت‌زهرا(س) صورت گرفته است، از توقف‌های طولانی در مسیرهای اصلی خودداری کنند تا این مساله در وضعیت ترافیکی پر رفت‌و‌آمد پنجشنبه و جمعه پایان سال تاثیر منفی نداشته باشد.

Page Generated in 0/0089 sec