printlogo


کد خبر: 246981تاریخ: 1400/12/24 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا ابلاغ کرد
رئیس‌جمهور «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا به وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. سیدابراهیم رئیسی در اجرای اصل یکصد‌وبیست‌و‌سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند 1400 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/12/1400 به تایید شورای نگهبان رسیده بود. 
***
۱۲ مصدوم و فوتی در حادثه انفجار گاز
سرپرست اورژانس تهران از مصدومیت و فوت ۱۲ نفر در پی انفجار گاز در خیابان جنت‌آباد خبر داد. یحیی صالح‌طبری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به حادثه انفجار گاز در جنت‌آباد شمالی - خیابان شقایق (جوانمرد) گفت: ساعت ۱۲:۱۵ با سامانه ۱۱۵ تماس گرفته و حادثه انفجار گاز اطلاع داده شد. وی ادامه داد: 4 آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند. این حادثه ۱۲ فوتی و مصدوم داشت که تاکنون ۴ نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. صالح طبری افزود: عملیات نجات همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد. 
***
ممنوعیت سفر به هیچ استانی وجود ندارد
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، ممنوعیت سفر به هیچ استانی وجود ندارد و کسانی که 2 دوز واکسن زده‌اند می‌توانند به سفر نوروزی بروند. سردار تیمور حسینی در برنامه «در انتهای الوند» اظهار کرد: در مجموع در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش تردد داشتیم و هر چه به آخر سال نزدیک شدیم افزایش تردد پررنگ‌تر بود. وی ادامه داد: به رغم اینکه کماکان توصیه بخش بهداشت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیرضروری است اما تحلیل ما می‌گوید با تردد پرحجم روبه‌رو هستیم. جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: مقرر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا کسانی که ۲ دوز واکسن زده‌اند سفر بروند و ملاک بر اساس مالک خودرو است و فارغ از اینکه شهرها چه رنگی هستند همه می‌توانند سفر کنند. 
***
گرفتاری مردم ۳ استان در توفان شن
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۹۶۵ گرفتار توفان شن در ۳ استان کرمان، اصفهان و یزد خبر داد. مهدی ولی‌پور دیروز با اشاره به وقوع توفان شن در ۳ استان کرمان، یزد و اصفهان گفت: در ۷۲ ساعت گذشته با وقوع توفان شن در ۳ استان کرمان، یزد و اصفهان، ۲۳ تیم شامل ۶۵ نفر به ۱۹۶۵ نفر امدادرسانی کردند. وی با بیان اینکه ۸ شهرستان نیازمند خدمات امدادی بودند، اظهار کرد: در این مدت ۱۰ محور امدادرسانی شده و ۸۳ نفر هم اسکان اضطراری یافته‌اند. ولی‌پور با اشاره به ارائه خدمات درمانی به افراد گرفتار در توفان شن گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی هلال‌احمر به ۳۲ نفر خدمات سرپایی ارائه کردند و یک نفر را هم به مرکز درمانی انتقال دادند. 
***
دهک‌های پایین شیرخشک رایگان دریافت می‌کنند
رئیس اداره بهزیستی تهران گفت: وزارت بهداشت به خانواده‌هایی که در دهک‌ اول تا سوم درآمدی قرار دارند شیرخشک رایگان می‌دهد. زمانی گفت: در بهمن امسال ۱۶ هزار قوطی شیرخشک به سازمان بهزیستی برای فرزندان چندقلوی زیر یک سال و نیم که در خانواده‌های نیازمند با دهک درآمدی یک تا ۳ هستند تحویل داده شده است. به گفته سرپرست بهزیستی تهران، شیرخشک بچه‌های شیرخوارگاه از طریق افراد خیر تامین می‌شود و در تیر امسال ۷ هزار قوطی شیرخشک به دفتر زنان ۱۶ شهرستان استان تهران تحویل داده شد. وی گفت: طرح پرداخت شیرخشک به کودکان خانواده‌‌های نیازمند و افرادی که چند قلو دارند با توجه به گرانی شیرخشک با استقبال خوبی مواجه شده است. 
***
افزایش ۱۰ درصدی سرقت‌های خرد
سخنگوی فرماندهی انتظامی گفت: در موضوع مبارزه با جرائم جنایی، سرقت‌های خرد ۱۰ درصد افزایش داشته و ۵۲ درصد سرقت‌ها را شامل می‌شود. سردار مهدی حاجیان گفت: در سالی که گذشت در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۳۹ میلیون و ۵۷۹ هزار قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق و در بخش لوازم خانگی ۸ میلیون و ۱۰۱ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شد که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. 
به گفته وی، ۳۹۲ هزار تن مواد خوراکی قاچاق کشف شد که ۴۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. همچنین ۲۱۰ میلیون واحد ارزی اعم از قاچاق و غیرمجاز کشف شد که ارزش کالا‌های کشف شده ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است. 
حاجیان ‌گفت: در اسفند امسال بیش از ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار مواد محترقه کم‌خطر و ۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۳۶ عدد مواد محترقه پرخطر کشف شد که ۱۵ هزار و ۴۷۲ کیلوگرم وزن این مواد محترقه بود. 

Page Generated in 0/0052 sec