printlogo


کد خبر: 246993تاریخ: 1400/12/24 00:00
اخبار

دستگیری تیم صهیونیستی توسط اطلاعات  سپاه
 جلوگیری از خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای فردو
اعضای یک شبکه که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند.  به گزارش تسنیم، اعضای یک شبکه که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و بازداشت شدند.  رژیم صهیونیستی سال‌ها به دنبال خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو به عنوان یکی از مهم‌ترین تاسیسات هسته‌ای ایران بوده که تاکنون موفق نشده است. بنا بر گزارشی که صداوسیما منتشر کرده است، افسران رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند در یک روش جدید به یکی از کاربران قسمت IR6 نزدیک شوند و برای این کار در شناسایی‌های خود یکی از همسایگان این کارمند را جذب کرده و با دادن پول نقد و خریدن لب‌تاب، توکن و موبایل نحوه ارتباط‌گیری امن را به این فرد آموزش داده‌اند. سپس به کارمند تاسیسات جهت جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شوند. تمام دستمزدها به صورت نقد و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شود تا مسیر شناسایی نشود. افسر جاسوسی اسرائیل ابتدا با پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط می‌گیرد. در این ارتباط سفارش نرم‌افزاری می‌دهد و مرحله به مرحله در پروژه‌های مختلف به این مسؤول نزدیک‌تر می‌شود. فرد کارمند از هویت فرد جاسوس باخبر شده و با او همکاری می‌کند اما تمام این مراحل در تور اطلاعات سربازان گمنام سپاه قرار داشت تا به سرشبکه اصلی برسند. فرماندهی سپاه هسته‌ای با همکاری فرماندهی ضدجاسوسی اطلاعات سپاه توانست مانع یکی از خرابکاری‌های بزرگ در تاسیسات هسته‌ای فردو شود. این شبکه تلاش داشت قبل از تعطیلات عید نوروز اقدام خود را عملی کند. 
در پایان این گزارش عنوان شده است جزئیات تکمیلی درباره این شبکه تروریستی بزودی منتشر خواهد شد.
***
رئیس‌جمهور: 
سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر اعدام بی‌گناهان محکوم است
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت توجه شایسته به مسائل و موضوعات مربوط به جوانان و خارج شدن بخش جوانان از سایه بخش ورزش در وزارتخانه مربوط اظهار داشت: ترجیح دولت این است که بدون ایجاد ساختار جدید، سازوکاری چابک و کارآمد مثل «سازمان ملی جوانان» فعال شود که مسائل و نیازهای جوانان را در عرصه‌های مختلف پیگیری کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در جلسه شورای‌ عالی جوانان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به جوانان طیف وسیعی از حوزه‌ها از اشتغال، مسکن، ازدواج تا دانش‌افزایی، مهارت‌آموزی و ورزش برای سلامت جسمی را شامل می‌شود، اظهار داشت: شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای جوانان در مسیر توانمندسازی آنان، سامان دادن ارتباط جوانان با سطوح مختلف حکمرانی و حمایت و هدایت جوانان در مسیر نقش‌آفرینی سازنده اجتماعی از جمله دیگر مسائل مربوط به این بخش از جمعیت کشور است که باید به شکل مناسبی سامان داده شود. رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید یک ساختار چابک و کارآمد، با لحاظ ماموریت‌های تعریف‌شده برای تامین نیازها و تحقق مطالبات جوانان ایجاد شود تا به شکلی واقعی و نه شعاری و نمایشی پیگیر مسائل جوانان باشد؛ ساختاری که بتواند ماموریت‌های مختلف تعریف‌شده در ساحت‌های متنوع را پیگیری کند. حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ترجیح دولت این است که این سازوکار، بدون ایجاد یک ساختار جدید که نیاز به فرآیند قانون‌گذاری دارد، با تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم در دولت در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد. رئیس‌جمهور همچنین درباره اعدام‌ بی‌گناهان در عربستان خاطرنشان کرد: اعمال استاندارد‌های دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان و همچنین سکوت و بی‌عملی کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر این‌ گونه اقدامات، محکوم است و نشانه‌ای از دورویی این کشورها در بهره‌برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت‌های مستقل است. حجت‌‌‌الاسلام رئیسی افزود: سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های آزاد و نهادهای ذی‌ربط باید سکوت خود را بشکنند. 
***
دستورات نوروزی رئیس  قوه‌قضائیه
پلمب انبار‌هایی که در آنها اقلام شب عید احتکار شده‌اند، طول نکشد
 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه ‌قضائیه با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و بهار طبیعت با تاکید بر اینکه باید برای تحکیم امنیت مردم و جامعه در این ایام اقدامات و تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد، خطاب به دادستان‌ها و مسؤولان قضایی سراسر کشور دستورات مشخصی از جمله «کمک و مساعدت بیشتر به نیروی انتظامی و ضابطین جهت تقویت امنیت و آرامش مردم و جامعه» و «اجتناب از صدور مرخصی برای محکومان و زندانیانی که حضورشان در جامعه مضر و آسیب‌زاست» را صادر کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام اژه‌ای به دادستان‌ها و مسؤولان قضایی سراسر کشور دستور داد چنانچه حضور متهم یا محکومی در جامعه واجد ضرر و آسیب نیست در «تبدیل قرار آن متهم به گونه‌ای که به بازداشت او منتهی نشود» و «صدور مرخصی برای آن محکوم» نهایت مساعدت و ارفاق را لحاظ کنند. رئیس عدلیه همچنین با توجه به در پیش بودن تعطیلات به تمام واحد‌ها و مراکز قضایی دستور داد در «استقرار و نحوه عمل بخش‌های کشیک» نهایت دقت عمل را انجام دهند تا در پیشبرد کار و امورات مردم و ضابطین در ایام تعطیلات وقفه‌ای ایجاد نشود. رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اقدامات دادستانی تهران در زمینه شناسایی، کشف و پلمب کالا‌های احتکاری اظهار کرد: پلمب انبار‌هایی که در آنها اقلام مورد نیاز مردم و شب عید احتکار شده‌اند، نباید طول بکشد و ضروری است دادستانی تهران با هماهنگی سایر مسؤولان و طبق قانون نسبت به فروش این اقلام و کالاها اقدام کند. رئیس قوه‌ قضائیه افزود: اگر در انبارها، کالا‌های احتکاری کشف شد و در همان ایام جامعه و بازار نیازمند آن کالای مورد نظر بودند، نباید زمان پلمب انبار کشف‌شده طول بکشد. 

Page Generated in 0/0058 sec