printlogo


کد خبر: 247006تاریخ: 1400/12/25 00:00
اخبار

کارگردان «تگزاس» سراغ «بخارست» می‌رود
شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در ۲ جلسه اخیر با ساخت ۴ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه «فرش خاک» به تهیه‌کنندگی علی نوری اسکوئی و کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی، فیلمنامه «وزن لحظه» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فرزین مهدی‌پور، فیلمنامه «مرد ایرانی» به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش، کارگردانی مجید مظفری و نویسندگی کریم محمد امینی موافقت شورای صدور پروانه ساخت سینمایی سازمان سینمایی را دریافت کردند. همچنین با ساخت فیلمنامه «بخارست» به تهیه‌کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی موافقت شد. 
***
انجمن قلم ایران اعدام ۸۱ بی‌گناه توسط آل‌سعود را محکوم کرد
به دنبال اعدام ۸۱ نفر توسط حاکمان آل‌سعود، انجمن قلم ایران، بیانیه‌ای را در محکومیت این جنایت ضدبشری اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، چند روز پیش اخباری از اعدام همزمان ۸۱ نفر در عربستان سعودی، واکنش‌های منفی بسیاری را در میان رسانه‌ها و گروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهان برانگیخت. به دنبال این اتفاق، انجمن قلم ایران نیز در محکومیت این جنایت ضد بشری آل‌سعود، بیانیه‌ای را صادر کرده است. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: حاکمیت وابسته و منفور آل‌سعود که مورد حمایت آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی است، با تروریست خواندن جوانان انقلابی یمنی و همچنین جوانان شیعه آزادی‌خواه عربستانی، دست به اقدامی ضدانسانی‌زده است که وجدان‌های بیدار جهان را به درد آورده و جان و جهان انسانیت را داغدار کرده است. 
انجمن قلم ایران، ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و غیرانسانی، بر این اعتقاد و باور است که حرکاتی از این دست، راه را برای اضمحلال و فروپاشی حاکمیت آل‌سعود هموار خواهد کرد و دیری نخواهد پایید که بنیان‌های سست این نظام پوشالی فرو بریزد. انجمن قلم ایران از دولت‌های مستقل، مردم آزاده جهان و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد تا با محکوم کردن این اقدام، از مردم عربستان - بویژه شیعیان مظلوم این کشور - و مردم بی‌گناه یمن حمایت کرده و جنایات کثیف آل‌سعود را محکوم نمایند. شایسته است شاعران و نویسندگان آزادی‌خواه جهان با خلق آثار ارزشمند، چهره پلید ظالمان سعودی را در داستان‌ها و اشعار خود به جهانیان بنمایانند. 
***
پیش‌تولید «رینگ» آغاز شد
با اعلام اسامی بازیگران، فیلم سینمایی «رینگ» به کارگردانی میثم محمدخانی وارد مرحله پیش‌تولید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «رینگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی میثم محمدخانی و نویسندگی فاطیما اباحمزه وارد مرحله پیش‌تولید شد. این فیلم سینمایی که نخستین ساخته سینمایی این کارگردان جوان به شمار می‌رود تاکنون با چندین بازیگر نیز به توافق رسیده است. از آثار قبلی محمدخانی می‌توان به فیلم‌های کوتاه «هَناسه»، «مترسک»، «گرسنگی»، «مادرکشی» و «اسب دریایی» اشاره کرد. 
«هَناسه» که نخستین اثر وی به‌حساب می‌آید، امسال در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد. در خلاصه داستان «رینگ» آمده است: «من قسم‌خورده ‌بودم پامو تو رینگ نزارم اما واسه خاطر تو...». نسیم ادبی، خاطره اسدی، امیرحسین هشترودی، روح‌الله زمانی، مهیار راحت‌طلب و سوگول خالقی از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه حضور دارند. نسیم ادبی انتخاب بازیگر این پروژه را نیز بر عهده دارد. 
***
«بانو قدس ایران» از شبکه مستند پخش می‌شود
«بانو قدس ایران» که پیش‌تر پخش تلویزیونی آن با استقبال بینندگان رو به رو شده بود، در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و روزهای پنجشنبه ۲۶ اسفند ساعت ۲۰:۳۰ و جمعه ۲۷ اسفند ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، رزاق کریمی در این مستند توانسته است علاوه بر وفاداری به تاریخ و مهم‌ترین فرازهای آن که با جمهوری اسلامی و شخصیت امام خمینی(ره) گره خورده، قصه‌ای را از منظری زنانه- مادرانه روایت کند. او کوشیده یک اثر جامع از زندگی بانویی را جلوی دوربین ببرد که ۶۰ سال مستمر همراه و همسر امام خمینی(ره) بوده است اما تصاویر متعددی از او موجود نیست. «بانو قدس ایران» برنده تندیس بهترین فیلم یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و منتخب سی‌و‌‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در موسسه فرهنگی و هنری عروج فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه و تولید شده است.

Page Generated in 0/0070 sec